Kalas Bullen Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Senaste månaden har jag spelat en del microlimit partier (NL10) och upptäckt att många spelar riktigt bra på dessa nivåer. Snittet är nästan bättre än på NL50, vilket känns lite skrämmande. Sinar fiskdammen eller hoppar fisken direkt upp till högre nivåer? Citera
bossbaver Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Det finns väl 0,01-0,02$ oxå? Citera
Kalas Bullen Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Det finns väl 0,01-0,02$ oxå? och... Fattar du min poäng? Citera
back Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Testa en annan pokersite så ska du se att de är sämre på den, alt. du hade otur med motspelarna. Fiskdammen har inte sinat det minsta enligt mig. Citera
DrRoland Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Senaste månaden har jag spelat en del microlimit partier (NL10) och upptäckt att många spelar riktigt bra på dessa nivåer. Snittet är nästan bättre än på NL50, vilket känns lite skrämmande. Sinar fiskdammen eller hoppar fisken direkt upp till högre nivåer? Det är helt riktigt. Väldigt ofta är spelarna på NL50 sämre än NL10 spelarna även om folk tex här på forumet envist hävdar att det alltid är tvärtom. Senast för ett par dar sen mötte jag några idioter på NL100 som ställde rakt av med K4s, A8off, K8 tex. Sånt är rätt sällsynt tom på NL10 numera. Citera
hf89fc Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Senaste månaden har jag spelat en del microlimit partier (NL10) och upptäckt att många spelar riktigt bra på dessa nivåer. Snittet är nästan bättre än på NL50, vilket känns lite skrämmande. Sinar fiskdammen eller hoppar fisken direkt upp till högre nivåer? Det är helt riktigt. Väldigt ofta är spelarna på NL50 sämre än NL10 spelarna även om folk tex här på forumet envist hävdar att det alltid är tvärtom. Du spelar NL10 ? Citera
DrRoland Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Senaste månaden har jag spelat en del microlimit partier (NL10) och upptäckt att många spelar riktigt bra på dessa nivåer. Snittet är nästan bättre än på NL50, vilket känns lite skrämmande. Sinar fiskdammen eller hoppar fisken direkt upp till högre nivåer? Det är helt riktigt. Väldigt ofta är spelarna på NL50 sämre än NL10 spelarna även om folk tex här på forumet envist hävdar att det alltid är tvärtom. Du spelar NL10 ? Jag spelar NL10-NL100. Oftare lågt än högt om man säger så. Citera
ampixo Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 NL10 ska inte vara svårt att slå vilken sajt man än spelar på. Citera
Kalas Bullen Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Testa en annan pokersite så ska du se att de är sämre på den, alt. du hade otur med motspelarna. Fiskdammen har inte sinat det minsta enligt mig. Jag spelar på 4 olika nätverk och i regel på NL50. På dessa nivåer finns ju som bekant mängder av fisk men jag tror att det kommer se jävligt annorlunda ut om säg ett år eftersom nybörjarna på microborden verkar besitta högre pokerkunskaper än många av de som spelar NL50 idag. Citera
Kalas Bullen Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 NL10 ska inte vara svårt att slå vilken sajt man än spelar på. Nej det är inte svårt.. tråden handlar inte om hur man slår NL10 Citera
Ignatius Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 NL20 på Prima är värsta fiskdammen. Har svårt att tro att NL10 håller högre kvalitet. Att spelarna på NL10 är bättre än de på NL50 påminner mig annars om statistik(!)läraren som hävdade att studenterna på D-kursen är så dåliga eftersom de sämsta på A-kursen går vidare till B-kursen, på B-kursen går sedan de sämsta vidare till C-kursen osv. Citera
Myssion Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Det är helt riktigt. Väldigt ofta är spelarna på NL50 sämre än NL10 spelarna även om folk tex här på forumet envist hävdar att det alltid är tvärtom. Huvudet på spiken. Citera
DrRoland Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 NL20 på Prima är värsta fiskdammen. Har svårt att tro att NL10 håller högre kvalitet Jag håller inte med riktigt. Den stora skillnaden är att party,stars bl a plockar 10x mer rake i de stora potterna. Och då har vi inte ens räknat in RB och bonusar... Citera
thefman Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hahaha vad fan är det här för tråd? Allvarligt asså. No Limit TIO! Folk sitter med TIO dollar på borden. HAHAHA! Sälj färgteven och kom med i matchen för satan! Citera
Waggho Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hahaha vad fan är det här för tråd? Allvarligt asså. No Limit TIO! Folk sitter med TIO dollar på borden. HAHAHA! Sälj färgteven och kom med i matchen för satan! Alla är vi barn i början... Citera
Kalas Bullen Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Postad 6 December , 2006 Hahaha vad fan är det här för tråd? Allvarligt asså. No Limit TIO! Folk sitter med TIO dollar på borden. HAHAHA! Sälj färgteven och kom med i matchen för satan! Min biljävel blev snodd och demolerad, pga detta fick jag ta ut hela min bankrulle för att fixa bil fort som satan. Sparade dock 50$ för att iaf kunna spela lite lätt. Ska jag då sätta mig vid ett NL50 som nån pundare eller spela lägre?? Citera
Weedobooty Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hahaha vad fan är det här för tråd? Allvarligt asså. No Limit TIO! Folk sitter med TIO dollar på borden. HAHAHA! Sälj färgteven och kom med i matchen för satan! Spontant tänkte jag samma sak som du skrev, men sen tänkte jag en gång till. Forumet är väl öppet för alla oavsett vilken nivå man befinner sig på. Tänk om du la upp en tråd om NL1000 och Mike Matusow loggade in och skrev "Bwahaha! What kind of fucking thread is this? Seriously - No Limit one thousand!! People are sitting with THOUSAND BUCKS at the tables? HAHAHAHA!! Sell a few of your cars and get in the game for fucks sake!!" Småkillar i gymnasiet kanske inte har så många spänn i sin bankrulle och förmodligen inte ens en svartvit TV att sälja (om dom ens vet att det har funnits såna en gång i tiden). Citera
Ludas Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Jag började också på NL10 och tror det är många, många fler som lär sig spela där och sen går upp när rullen är större. Själv började jag med 27$ och hade inget annat att välja på men nu har jag 40 gånger så mycket. Tycker faktiskt att det är helt rätt att börja på den nivån innan man är säker på att man kan behärska de högre nivåerna, ekonomiskt och psykiskt. Citera
dekutree Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Är det inte så att många av dem som sitter på NL10 är kids som kanske har läst pokerlitteratur osv och faktiskt försöker hålla bankrullekrav, medan Kalle 35 år sätter in $100-$200 för att ha lite roligt. Lirar man som Kalle har man kanske inte järnkoll på bankrullekraven och sätter sig gladeligen på NL50 med tre inköp och gular ganska snart, men man skiter i vilket?? Citera
jolla Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hahaha vad fan är det här för tråd? Allvarligt asså. No Limit TIO! Folk sitter med TIO dollar på borden. HAHAHA! Sälj färgteven och kom med i matchen för satan! Min biljävel blev snodd och demolerad, pga detta fick jag ta ut hela min bankrulle för att fixa bil fort som satan. Sparade dock 50$ för att iaf kunna spela lite lätt. Ska jag då sätta mig vid ett NL50 som nån pundare eller spela lägre?? Haha...Ja varför inte ta ett skott istället för att tråka ut sig själv... Citera
thefman Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hehe sorry grabbar jag var så jävla trött imorse! Det som känns så meningslöst bara är ju att snacka strategi för nl10. Jag har själv spelat där och jag lärde mig inget, och jag vann marginellt. Sjukt tråkigt spel och så här i efterhan dångrar jag att jag inte spelade billiga SNG/MTT/HU från början. Beklagar killen som blev av med bilen. Sour jack bauer. Har man inte råd med nl50 så har man ju inte. Men om man kan avvara en $200 eller ta ett lån av en polare eller whatever så har man ju en lite finare start. Till killen som kontrade mitt dryga inlägg med Matusow måste jag bara tacka! Fy satan vadjag garvade! ohlol Citera
Weedobooty Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Till killen som kontrade mitt dryga inlägg med Matusow måste jag bara tacka! Fy satan vadjag garvade! ohlol Mmm, jag älskar dig också. Citera
Recommended Posts