Gå till innehåll

Uppsats om Texas Hold'em, tips och råd?


eskimo

Recommended Posts

Hej!

Jag ska snart börja med min uppsats och jag har valt att forska om Texas Hold'em.

 

Uppdelningen ska vara som sådan:

-----------

Inledning (t.ex lite om själva spelet, historia osv.)

 

Avhandling ( Hur spelet går till )

 

Sammanfattning (Vad jag tycker, mina erfarenheter osv.)

 

Källor.

------------

 

Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp om hur jag ska skriva som inledning..

Ge så många tips ni bara kan!

Gärna länkar och dylikt!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är gymnasienivå.

 

Men att kopiera en sida från nätet fungerar inte, man ska ju skriva källor.. och tro mig, de kollar upp det.

 

Jag ska skriva lite om historian om pokern också, när det börjades spela osv.. nån som har länk till nån sida där det står om pokerns historia? hittar ingen,, ska fortsätta leta på google nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Sammanfattningar "så här spelar man poker eller Texas Holdem" vimlar det av, och sammanfattas på trettio sekunder i till exempel inledningen till avsnitt av WPT; "varjespelarefårtvåkort ochsåkommerdetfemtillpåbordet ochbästafemkortshandvinner".

 

Roligare vore det med nån intressant vinkel, snarare än att rabbla fakta.

 

Beskriv reglerna och lämpliga taktiker, spela sen en turnering (live eller online, kanske med Play Money) eller två och ge referat "I den här situationen hade jag triss mot Kalle78 som eventuellt hade stegdrag. I den här situationen satte KansasBob AAfish all in med par i kungar efter höjning." Eller iaktta ett high limit-bord. Eller beskriv intressanta situationer "Här trycker Gus Hansen in hundratusentals dollar med tia högt mot Esfandiaris par i sjuor. Här vinner Joe Hachem sju och en halv miljon, dollar, på 73 off suit."

 

Ah, ser att du skulle skriva om pokerns historia. Även det vimlar det av "kommer av franskans poquer, kortlekens utformning kommer från ditten och datten, kabbåjsarna uppfann Holdem för att fler skulle kunna vara med och spela runt lägerelden, i filmen Cincinatti Kid spelar de stud som uppfanns av B.L.C. Bob på en flodbåt i Mississippi 1873 bla bla". Ta modern historia i stället, till exempel pokerns utveckling från skumraskaffärer till miljardindustri med TV-program och årets julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...