Gå till innehåll

Hur långa sessioner ska man spela?


r3mix

Recommended Posts

Satt och funderade på hur länge man borde spela en pokersession...

visst det kan ju bero på vad man spelar för FL eller NL osv ....

men är det verkligen nödvändigt och sätta sig en halvtimme och lira eller borde man sikta på längre sessioner...

 

skulle vara kul och höra vad ni har att säga om det här ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som Phile Ivey: - Det spelar ingen roll hur läng du spelar, istället handlar det om hur du spelar. Varför ska du sluta när du har hittat det vinnande konceptet? Sluta när du känner att du spelar dåligt.

 

Men jag förstår varför du frågar. Det kan lätt hända att man bara tänks sig spelar 3h och sen slutar det med att man sitter i 9h och har förlorat allt. Jag själv har börjat med att inte spela mer än 3h. JAG HAR BÖRJAT SÄTTA KÖKSKLOCKAN PÅ MIG SJÄLV! :D

 

Hoppas mitt svar hjälpte dig på vägen att hitta din egna sessions tid. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som Phile Ivey: - Det spelar ingen roll hur läng du spelar, istället handlar det om hur du spelar. Varför ska du sluta när du har hittat det vinnande konceptet? Sluta när du känner att du spelar dåligt.

 

Men jag förstår varför du frågar. Det kan lätt hända att man bara tänks sig spelar 3h och sen slutar det med att man sitter i 9h och har förlorat allt. Jag själv har börjat med att inte spela mer än 3h. JAG HAR BÖRJAT SÄTTA KÖKSKLOCKAN PÅ MIG SJÄLV! :D

 

Hoppas mitt svar hjälpte dig på vägen att hitta din egna sessions tid. GL

 

Mjo, tack för svaren :) men själva grejen är att det känns ganska onödigt att spela en halvtimme och sen avsluta, man kanske skulle sätta en antal timmer man borde spela minst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en hobby spelar det väl ingen roll om du bara kör en halvtimma? Hur länge man kan spela som mest märker man och det måste nästan alla lära sig (den hårda och dyra vägen) för det är så individberoende. Men, hittar man bord man trivs med, alltså med spelartyper som du vinner pengar av lätt, så är det dumt att lämna bordet förrän de gått, du har något annat inplanerat eller du är riktigt, riktigt nödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...