Gå till innehåll

NLT - Dåligt spelad AA blir problem-set


cOP

Recommended Posts

Låt mig klargöra att det inte är jag som spelar handen, skulle aldrig göra något så fiskigt som att miniraise AA pre :P

 

Vi har suttit ett tag och spelat ganska löst. Köpt till oss det vi vunnit utan att visa några händer. Fi som sitter direkt till vänster har spelat tight och ganska nyligen tagit en stor pott i showdown. Givetvis spelar vi som en kratta pre men vi hoppas tydligen att nån ska slå upp bakom.

Hur spela flopp och turn?

 

- Player 1 sitting in seat 1 with $83.03

- Player 2 sitting in seat 2 with $197.00

- Player 3 sitting in seat 3 with $453.13

- Hero sitting in seat 4 with $304.77

- Fi sitting in seat 5 with $265.50 [Dealer]

- Player 6 sitting in seat 6 with $102.90

 

Player 6 posted the small blind - $1.00

Player 1 posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to Hero: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

Player 2 folded

Player 3 folded

Hero raised - $4.00

Fi called - $4.00

Player 6 folded

Player 1 called - $4.00

 

** Dealing the flop: Ace of Spades, 2 of Spades, 3 of Hearts

Player 1 checked

Hero bet - $12.35

Fi raised - $44.70

Player 1 folded

Hero called - $44.70

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Hero checked

Fi went all-in - $216.80

Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättesyn på turn, du är ju rädd för en hand och då har du ändå outs. Finns många händer förutom stegen han kan ha. Jag tycker om reraise på floppen annars. Har han A3, A2, 22, 33 åker ju pengarna in där. Anledningen för detta är att om spader, 4 eller 5a kommer på turn så riskerar du att inte få in hela stacken mot de händerna. Det är även bra om han har nåt drag som han checkar bakom på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det räcker nog så. Jag var så klart fi i handen och skulle mest kolla om mitt spel va bra. Satt med 45 och hade på känn att alla händer som skulle syna ett pottbet också skulle syna all in (i princip bara set). Han synade, river blankade och jag vann en fin pott. Inte en blek om han verkligen hade AA men gissar på det då han annars är kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara taskig, men vi kan väl ändå inte fundera på att folda TOPPSET här, eller vadå? Jag fattar ärligt talat inte. Om det är en allvarligt ställd fråga, så är det väl bara pokerstova en HD med bara färdiga händer han kan tänkas spela sådär (22, 33, 23, A3, A2, AJ, JJ och 54), vilket borde kunna ge en indikation på hur svag en fold här är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...