Bogust Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Tja! Här kommer en hand var jag tror jag gjorde rätt Handen utspelar sig på NL100 6-max på Tain. Ingen read på någon. Får Ac8c på BB. UTG (100bb) limpar, resten foldar. SB (90bb) limpar. Jag checkar på BB. Floppen kommer upp: AhKc3c SB betar ut 4. Träffar floppen väldigt hårt, nutflushdrag + toppar. Jag väljer att re-raisa till 12. UTG synar. Nu repoppar SB till 33. Börjar väl lukta set ganska mycket? Man hör ju ofta att man ska spela sina starka drag likadant som ett set. Så jag väljer att ställa, rätt spelat?? Citera
parre Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Just i detta fall gillar jag faktiskt att bara syna för att försöka få med den tredje spelaren. Ditt drag är nog inte så jävla hett egentligen, ofta så lever dina tvåparsouts inte (mot AK/set), därför föredrar jag att kallsyna och hoppas att den tredje spelaren också synar, sedan är det ju bara att dra in färgen och stacka båda. Oj, jag läste handen fel. Det är SB som re-poppar, SB borde ju inte kunna ha AK. Hmm. Bäst är nog ändå fold. Du leder väl oftast knappast och rätt ofta har du max 9 outs. Fast det är knepigt, vet ju själv att jag aldrig orkar folda sådana här drag oavsett. Citera
Bogust Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Jo, tycker inte heller AK känns troligt. Funderade ett tag på att bara syna, blir ju att kosta 20 i en pott på lite över 50. Sen lär jag ju få betalt även om färgen träffar. Citera
Bogust Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Ingen annan som har några synpunkter? Citera
LiftWaffe Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 A3/33 kan väl vara tänkbara limphänder från SB. AA/KK/AK limpar han väl förmodligen inte. Vad UTG sysslar med är en annan fråga. Limp preflop och syna din raise efter att SB höjt... Egentligen är det ointressant, jag skulle gjort som du och degat, lite varians får man tåla Citera
Supertequila Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Du skriver inte hur stor din stack är, men jag räknar på runt 100 BB. Jag hade foldat. Vitsen med att höja kraftigt med sådana kombodrag är att man har en fold equity utöver vinstchansen. Saknas fold equity så går jag rakt på faktiska potoddsen. Här saknas med stor sannolikhet fold equity. Potodds 21/81=26 % - Sannolikhet att träffa flush utan att para bordet: 20% -> Faktiska odds saknas. Men om UTG också synar och ej slår om? Potodds 21/102=20 % -> Faktiska odds finns. Kommer vi att få betalt om vi träffar flushen? Möjligt om Fi har set och potten är stor. Då kan man räkna med de implicita också. I varje fall så hänger mitt beslut i alla fall på vilken read jag har på utg. Genom att syna så kan vi ge honom odds att syna också. Men skulle han slå om all in så hade vi tjänat på att själva slå om för att nyttja ev. fold equity på honom. Genom att jag inte har någon read här och handen i det här läget känns som marginellt/vi ligger efter samt positionsosäkerheten kring UTG.s agerande, så vill jag inte riskera hela stacken utan väljer ett annat bättre läge. Citera
Recommended Posts