Gå till innehåll

Termen "jag brukar" versus antal händer i sin HH?


cluelessrookie

Recommended Posts

Jag ser andra skriva - och jag brukar även själv hänge mig åt uttrycket - "jag brukar spela".

 

Exempel: "Jag brukar spela mellanpar si så här"

 

Frågan är bara hur många händer man behöver spela för att kunna hävda sådant.

 

Antag att man spelar NL FR och fokuserar på det sätt man "brukar spela" mellanpar; 66,77,88.

 

- Man får något av dessa par si så där 1:75

- Delar man upp bordet i 5 positioner (blind, tidig,mitt,sen,knapp) så får man dessa mellanpar i en viss position ca 1:400 händer.

- Sedan är ju frågan om man är först in, alla före limpar, räjsad, reräjsad pott => 1:1600

 

Ska man dessutom blanda in bordsstrukturen (fiskar, duktiga spelare, stackstorlekar) och table-image så kanske man kan hamna på att man har en entydigt definierad situation med mellanpar var tiotusende hand. (preflop!)

 

I så fall skulle man kanske först efter si så där en miljon händer kunna säga med emfas att "jag brukar spela mina mellanpar si så här".

 

Så egentligen - har man nått att komma med innan man har typ 100.000 händer i kappsäcken?

 

Cluelessrookie

 

P.S Förlåt mig eventuella överslagsmisstag, storlekarna ovan är bara begrepp, ej exakta siffror.

 

P.S #2: Jag skriver detta helt seriöst och förväntar mig att dom som svarar på en enkel mans fråga behandlar den seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du väger in för många parametrar här, när nån säger jag brukar kan det röra sig om så mycket mindre.

 

Säg istället par mellan 44-99 i ohöjd pott på pos 2-6, allt behöver inte vara exakt för att man ska kunna dra till med termen "jag brukar spela så här".

 

Eller generellt händerna J10,QJ,KJ,K10 i pos 1-5, kanske man kan säga att jag aldrig spelar i turrar.

 

Då lär du få en lägre siffra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Sedan är ju frågan om man är först in, alla före limpar, räjsad, reräjsad pott => 1:1600

 

Jag tror inte heller det finns någon anledning att dela upp i så många fraktioner. Du drar ju mot set och då kan t ex både sekvensen; höj, syn, syn och limp, limp, limp framkalla synen. Det borde öka förekomsterna med några multiplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...