Wharic Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag är helt ny på bordet och det här är kanske den femte handen jag spelar. Mest okända spelare sitter med förrutom den största fisken jag sett på primas $50 bord och en som bara spelare vidare från floppen med top tvåpar eller bättre. - Other 1 sitting in seat 1 with $51.32 - Unknown sitting in seat 2 with $49.52 [Dealer] - Other 2 sitting in seat 3 with $48.02 - Überfish sitting in seat 4 with $44.30 - Other 3 sitting in seat 5 with $23.96 - Rock sitting in seat 6 with $52.89 - Other 4 sitting in seat 7 with $18.30 - Hero sitting in seat 8 with $50.00 - Other 5 sitting in seat 9 with $43.55 - Other 6 sitting in seat 10 with $15.01 Other 2 posted the small blind - $0.25 Überfish posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to Hero: A , 10 Other 3 folded, Rock folded, Other 4 called - $0.50, Hero called - $0.50, Other 5 folded, Other 6 folded, Other 1 folded, Unknown called - $0.50, Other 2 called - $0.50, Überfish checked ** Dealing the flop: A , 10 , 8 Pot: $2.50 Other 2 checked, Überfish checked, Other 4 checked Check fram till mig med en spelare bakom. Jag har floppat högsta tvåparet vilket nästan är samma sak som lägsta set. Att jag ska betta är det inget snack om. Inget färgdrag ute så jag bestämmer mig för att kasta ut ett halvsvagt bet på floppen för att få med sämre händer i potten. Hero bet - $1.20, Unknown called - $1.20, Other 2 folded, Überfish called - $1.20, Other 4 called - $1.20 Tre syn och en fold. Det var ju det jag ville så jag får väl anta att det var bra. Alltid läskigt med många i samma pot. ** Dealing the turn: 7 Pot: $7.30 Überfish checked, Other 4 checked Två check till mig och nu börjar brädan se farlig ut. Färgdrag och tre kort till en stege så jag bettar lite mer den här gången. Runt 2/3 pot. Hero bet - $5.00, Unknown raised - $10.00, Überfish folded, Other 4 folded Oj då. Här önskar jag att jag hade en read på hur höjaren spelar sina stegar, drag och två par. Är det rimligt att förvänta sig en semibluff här? Rimliga händer hos honom som jag slår är i mina ögon AT, A8s, A7s, T8s, T7s, 87s och olika färgdrag. Ett set, J9 och 96 har mig i ett stadigt grepp men om han sitter på dom händerna och jag drar kåken på rivern så är jag övertygad att jag bustar honom. En syn är därför självklar. Hero called - $10.00 ** Dealing the river: 2 Pot: $27.30 Här väljer jag att checka eftersom jag missar kåken och om jag bettar och motståndaren höjer så tvingas jag att lägga. Hero checked, Unknown bet - $8.50 Kanske inte helt oväntat. Han tog ju kommandot på turn och det där ser onekligen ut som ett mjölkbet. runt 4.3 : 1 i pottodds. Är jag tvungen att lägga här eller sitter han på sämre tvåpar eller missat färgdrag mer än 20% av gångerna? Är roten till mitt bekymmer mitt 1/2 potbet på floppen eller är det ok spelat? Fördelar/Nackdelar med detta och andra sätt att spela handen? Citera
Emilio Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 han betar ju knappt. om du inte ställer honom så kan du ju syna iaf. Citera
Wallinho Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Vad är syftet med limpen preflop och vad gör du om det höjs bakom dig? Jag tycker att limpa med ATo är att be om trubbel och svåra beslut. Hade den varit suited hade du ju gärna sett flera spelare. Nu när du bestämt dig för att spela, varför inte höja och försöka köpa till sig knappen? Sen kommer det ju en riktigt bra flopp för din hand. Försök och få in så mkt deg som det bara går på floppen är mitt råd. Turn blir svår i och med preflopspelet imo. Ingen har egentligen definierat sin hand och ett farligt kort som du säger landar. J9 sitter på nöten, men jag tror det finns fler händer som du slår i det här läget. A9, turnat tvåpar, A8, T8, QJ för en double gutter. Som du säger har ett set, J9 och 96 dig i riktigt bad shape. Men skulle han klonkat hålpipan... I så fall betalar jag av. Riverbettet synar jag. Min linje i denna hand skulle alltså vara raise pre, pottbett på flopp, betta turn som dig och ta synen. Check-call alla rimliga bet på rivern för värde av sämre händer. Problemet med att spela hur position! Annars en bra struktur och givande kommentarer hela vägen! Citera
Wharic Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Limpen är helt enkelt för att jag inte tycker att handen är värd det i mittenposition. Hade jag varit först in så hade jag nog höjt preflop. Jag spelar AJ på samma vis eftersom det blir ganska jobbigt om jag floppar ett toppar och får mothugg på floppen. AJ har jag lyckats vända till ett positivt resultat på det här sättet medans AT fortfarande ligger på rött. Citera
Panda_ Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Känns som en rätt solklar syn med den i förhållandevis låga betten (till potten). Kan ju inte alltid sätta Fi på monster. Citera
Recommended Posts