Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Har spelat på SvSpel sen i maj nån gång och köpte in mig på 400 kronor som jag förvaltat upp till dryga 2000 kronor. Nu vet jag att det är småpengar för de flesta på detta forum men jag har inte spelat på nätet så länge så att jag kan klassa mig som kunnig eller jätteerfaren. Jag har läst en del böcker och läst igenom många trådar på detta forum och byggt upp en skaplig kunskap från att inte kunnat någonting över huvudtaget för knappt ett år sen.

Mitt problem är nu att jag inte kommer uppåt i BR, jag ligger näst intill konstant på 2000-2500SEK. Det har varit så nu sen nån gång i juli. Det gick mycket bättre i början av nån anledning som jag inte förstår.

Det blir ca 8-10 st SnG om dagen, nästan alla dagar i veckan.

Det jag spelar i huvudsak är SnG 5-manna och 10-manna 20-kronors eller 30-kronors (med övervikt på 20kronors). Har precis börjat föra statistik så det finns inte mycket historik att titta på.

Jag har provat på cash games också men inser att jag inte är tillräckligt mogen för det ännu. Jag tror att SnG's är det som jag passar bättre för.

Är det fel att bara lira på dessa mikronivåer och borde jag hellre kliva upp nån nivå i buy-in och ta de större svängningar som troligen kommer?

Postad
grattis du är en av de 10% som tjänar på poker.
Den där känns onödig.

Du borde analysera ditt spel. Gå tillbaka till din HH och studera den ordentlige. Jämför från tiden då du vann och nutid och se om du finner någon skillnad.

Det är ofta (?) så att om man vunnit ett tag och sedan helt plötsligt står still så är det möjligt att du faktiskt nu tar större risker i ditt spel. (min teori) Du känner dig som en vinnare och vill avgöra snabbare, tar större risker.

Kan ju vara så att dom andra blivit bättre också?