Gå till innehåll

Är det fler än mig som låter FI's härkomst fälla avgörande?


Steinmeyer

Recommended Posts

Kanske lite kryptisk titel... men så här menar jag.

 

I situationer där typ fold/call är i stort sett 50/50 och man inte vet alls vad man ska göra. Man har nyss satt sig vid bordet och har inte någon som helst read. FI går all in på flop utan anledning och du sitter med ett väldigt svårt beslut.

 

Då tittar jag alltid vart FI kommer ifrån... swe - fold, england - call, USA - instacall.. osv.

 

 

Är det fler än mig som dragit samma slutsats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garanterat, har skrivit om det här förut. Sydeuropeer är är blixtsyn, de är oftast stora gamblers och/eller fiskar. Svenskar är tight aggresiva och överlag duktiga på poker,våra grannar till väst är som svenskar men oftast mer åt det LAGiga hållet ibland LAg-dålig men oftare LAG-duktig ;) , finnar är som svenskar fast oftare åt det tighta hållet bluffar inte så mycket etc, grovhugget då, det finns gott om varianter av alla folkslag. men vet man inget så är det bättre än inget.

 

Det är ändå förvånande hur pass bra read man kan ha på en spelare innan man spelat första handen mot han. såna saker som nickname, var han kommer ifrån och hur mycket pengar han sitter med på bordet. Observerar man även bordet under 5 minuter så hinner man göra en snabb överblick över spelartyp( kan vara mycket värdefullt)

 

Amerikaner är svårt att säga något om, gott om fisk kommer därifrån men även eliten av nätpokerspelare kommer därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde också att svenskar var hyffsat kompetenta men sen öppna SS. I början var det sjukt hur mycket fisk det var men lite tyngre nu. Men håller med Syd europa med frankrike kan vara rätt så roliga.

 

Det är på svenska spel de svenska fiskarna sitter.

Hur många fiskar orkar ta sig till wpx.com liksom?

Vadå rake? Vaddå neteller? Vadå på engelska? Vadå aggro motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...