Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker allmänt att mäta ROI inte ger så jättemycket. Fokusera på $/h istället, det är mycket mer relevant.

Postad
Och hur tror du vi ska kunna besvara den frågan? Det är helt omöjligt att svara på.

Helt omöjligt för dig kanske, men någon annan kanske har lite kunskap om ämnet.

Hur ska man kunna ta reda på om du har högre eller lägre ROI genom att bara veta hur hög den är på enbords-SnG's? Det säger ju knappast något om hur du kan anpassa dit spel till fler motståndare/ändrad prisstruktur osv.

Postad

Jag brukar se det som att man precis som i CG har en liten förtjänst för varje hand man spelar. Sen finns det faser av turneringen där man tjänar mer, som bubblan och finalbordet. Vid SnG så blir det ju fler sådana händer med mer EV men å andra sidan är ju raken/hand högre så det går väl ungefär på ett ut.

Postad
Det finns de som endast spelar 180pers SNG.er på stars. Har kollat in några och de ligger på 50-60% ROI över ca 1000st

ca 17-20k

Vore kul om du kunde berätta mer om det där och vad de tex nickar o så. Jag hade ett projekt för några månader sedan då jag i princip bara lirade dessa och jag slutade på 90% (dock bara runt 200st).

Postad

Om någon på pf grindar flerbords SNG skulle det vara kul om nån kunde dela med sig av sina erfarenheter rent allmänt kring dessa. Själv har jag i praktiskt taget aldrig spelat dessa men det vore kul att prova.

Postad
Om någon på pf grindar flerbords SNG skulle det vara kul om nån kunde dela med sig av sina erfarenheter rent allmänt kring dessa. Själv har jag i praktiskt taget aldrig spelat dessa men det vore kul att prova.

Samma här, har konstigt nog aldrig haft tanken på dem :?

Nån som vet hur mycket högre ROI man kan förvänta sig på en 2 bords ist för en enbords?

Postad

Gällande 180manna sng så kolla MTT community på 2p2 där finns massvis med trådar om det. shaundeeb eller shaundeed har omkring 150% ROI över massa 180or om jag inte missminner mig

Postad

Jag spelade i alla fall en 20$ 180pers för ca 2 veckor sedan. Började käbbla med en vid bordet, som sa att han var grym på detta. Kollade upp han och visst stämde det helt okej. Han klonkade ut mig på på finalbordet. Kolla in ryanmack91 på sharkscope

edit: stämde inte riktigt faktiskt då han bara spelat ca 400-500 180 pers. Så inte helt tillförlitligt.

Postad

Om pristrukturen är "jämnare" väl ITM så får man en hög ROI om man ofta hamnar ITM... om man inte lyckas hamna ITM ofta så måste man komma 1a oftare de gånger man hamnar ITM...