Gå till innehåll

NLT - AQs, CB på flopp? Syna rivern som spelat?


Dave^

Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($297.55)

HERO ($188)

SB ($191.45)

BB ($219.05)

UTG ($41.60)

MP ($135.80)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Aclub.gif.

1 fold, MP calls $2, CO raises to $8, HERO raises to $26, 2 folds, MP folds, CO calls $18.

 

Flop: ($57) 4heart.gif, 7heart.gif, 9spade.gif(2 players)

CO checks, HERO bets $38, CO calls $38.

 

Turn: ($133) Qdiamond.gif(2 players)

CO bets $20, HERO calls $20.

 

River: ($173) 6heart.gif(2 players)

CO bets $213.55 (All-In), HERO calls $104 (All-In).

 

Final Pot: $490.55

 

Reads saknas på Fi (är ny vid bordet) och som ni ser väljer jag att båda köra en CB på flopp och syna rivern. Att jag bettar ut flopp gör jag för att försöka ta hem det här och nu. Någon som anser att man bör skippa CB i detta läge? På turn klonkar jag ett par. Han bettar och jag väljer att syna, känns bara onödigt att slå om. På rivern har jag bra odds och tycker att Fi har spelat konstigt hela handen igenom, har svårt att sätta honom på en hand eller en bra range för den delen också, och väljer att syna. Är det en bra eller dålig syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småsjuk hand faktiskt. Jävla stekarbet han gör på turn också - kan det var en blocker för att att få dig off balance med flushdraget eller ett weakbet för att inducera omslag mot hans set?

 

På river tror jag du ofta är slagen faktiskt, men vafan behöver du...typ 25% drygt? Jag vet fan inte om du vinner så mycket. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småsjuk hand faktiskt. Jävla stekarbet han gör på turn också - kan det var en blocker för att att få dig off balance med flushdraget eller ett weakbet för att inducera omslag mot hans set?

 

På river tror jag du ofta är slagen faktiskt, men vafan behöver du...typ 25% drygt? Jag vet fan inte om du vinner så mycket. :?

Kan hålla med om att det stinker lite blocker faktiskt och är det en blocker satte han ju färgen på rivern... På rivern är det förmodligen marginellt i EV och när det är marginellt föredrar jag syn. Då får man ju se motståndarens hand och veta mer om hur han/hon spelar. Vidare så minskar man ju på risken för att man ska bli överkörd av observanta motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...