Gå till innehåll

Läsvärt om ni tänker skaffa konto


Småtiltad

Recommended Posts

Mina erfarenheter när det gäller Full Tilt Poker är inte så trevliga.

För drygt 2 veckor sedan skaffade jag ett konto på FTP. Sätter igång och grindar, spelet går bra och jag plussar en del. Man blev nästan lite nykär i sidan.

Så händer det, spelat 4 dagar och en morgon när jag ska logga in så funkar det inte.

”Sorry, your player ID or password is invalid”

Panik!!!

Mitt konto är kapat tänker man. Man har ju hört alla dessa historier om kapade konton.

Snabbt kollar jag upp supporten som FTP har.

Endast email!?!?!

Ingen man kan ringa till, och ingen chat support.

Snabbt skickar jag iväg ett email för att be dem spärra konto och återkomma till mig med information. Efter många svettiga timmar och flera skickade email får jag ett svar från FTP.

 

Detta är svaret.

 

Hello XXXX,

 

Thank you for your e-mail.

 

I have forwarded your e-mail to a Supervisor, as they can most

effectively answer your question. You should hear back from them

shortly.

 

Thanks for your patience. If you have any further questions, please let

us know.

 

Regards,

 

XXX

Full Tilt Poker Support

 

TILT!!!!

 

Okej tänker man nu har de i alla fall sett mitt mail. Men vafan tänker man. Vad har hänt??

Jag väntade och väntade. Det kommer inget svar. Jag skriver flera mail, nästan alla ignoreras.

Efter fyra dagar med magsår får jag ett svar. Jag är inte ens säker på om jag hade fått det då om jag inte hade kontaktat en tredje part.

 

FYRA DAGAR!!!! Dessa var fyra väldigt jobbiga dagar. :(

 

Av någon okänd anledning så har de fryst mitt konto. Fatta hur skönt det kändes att äntligen få veta att mina pengar var säkrade. Men hur kan det vara så svårt att informera om att kontot har blivit låst.

 

Beskedet jag får är följande.

 

Hello XXX,

 

Thank you for your patience while he looked into your account status.

 

Upon further review, your account has been temporarily suspended while

we preform a routine audit on you account. We regularly preform these

audits on "new" accounts.

 

Unfortunately, due to the amount of data we must process, we cannot give

you an estimated time frame on when our audit will be complete. Rest

assured we are working as fast as we can and all the funds in your Full

Tilt account will remain dormant until our audit is complete.

 

Thanks again for your cooperation and understanding. We will get back to

you as soon as our audit is complete.

 

Regards,

 

XXX

Supervisor

Full Tilt Poker Support

 

Okej, säkerhet i all ära men för helvete kan de inte informera lite tidigare vad som pågår.

Förövrigt så är mitt konto fortfarande under denna kontroll. Så mina pengar och konto är fortfarande låsta. Visst deras kontroller kanske tar tid. Men jag har inte spelat mer än 1700 händer. Jag har hört från andra källor att jag kan räkna med att kontrollen kan ta 2 VECKOR. Får se hur lång tid det tar, men snart har det gått två veckor.

 

Så ni som funderar på att skaffa konto på Full Tilt. Få inte panik när ni inte kan logga in. Ni kan ha råkat ut för en ”routine audit” men räkna inte med att får ngt bekräftat förrän efter flera dagar. Så känn er inte så stressade som jag gjorde. :(

 

Det är inte klokt vad man uppskattar andra pokersidor som har chatt support nu när man råkar ut för skit.

 

TUMMEN NER FÖR FULL TILT POKER

:x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småtiltad, det var tråkigt att höra. Jag har skickat dig ett PM med frågar. Har du möjlighet att besvara det så skall jag försöka få fram något under helgen.

 

Tråkigt att ditt första inlägg på PF skulle bli av den här karaktären :(

 

Med vänliga hälsningar

Full Tilt Poker

 

PM besvarat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, absolut inte.

Är det typ en säkerhetskoll som du råkat ut för? Att dom ska verifiera att du är du?

Nått sånt råkade jag inte ut för. Nada kontroll. Zip.

 

Alltså jag har inte fått någon information om varför eller vad de granskar.

Bara att mitt konto är under granskning. Jag har sagt till dem att jag är villig att samarbeta och om de vill ha ngt från mig så är det bara att fråga.

 

Jag fick ett trevligt svar från supporten att de tackade för min samarbetsvilja. Men det är tydligen en annan avdelning som sköter granskningen, som jag inte kan ta kontakt med. Så granskningen verkar ta den tid den tar. Inte mycket man kan göra. :(

 

Jag kan garantera att jag inte är ensam. Det måste vara fler på forumet som har råkat ut för detta. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småtiltad, hörde från support att ditt problem nu skulle vara löst. Du får hojta till ifall det fortsätter strula. :)

 

Med vänliga hälsningar

 

Full Tilt Poker

 

Jag måste tacka dig för att du så snabbt kunde hjälpa mig med mitt konto. Det är väldigt bra att pf.nu har en egen FTP-representant som kan hjälpa till när det strular. Jag är fortfarande besviken på FTP hur dålig deras kommunikation var. Men nu när man vet att man kan få hjälp och bra service här på pf.nu så kan jag tänka mig att spela på FTP igen om ett tag, jag kommer dock inte stoppa in lika mycket pengar då. ;)

 

går ju x antal trådar på 2+2 om folk som råkat ut för liknande saker.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8267155&an=0&page=0#Post8267155

 

Jo jag har läst de där. Verkar som att ftp har problem på den fronten. Läste någonstans att den stora tillökningen av spelare har skapat en del problem. Man får hoppas att de jobbar hårt för att granskningarna ska gå lite smidigare. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...