Bluffaren Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader och under nästan hela tiden har det inte varit någon ny som har bekänt sig som spelberoende. Det är lite märkligt med tanke på att antalet spelare med problem borde ha ökat markant efter den stora pokerboomen. Ärligt talat så tror jag att det beror på den lätt nedlåtande attityd som många inläggsskribenter har till dem som vågar erkänna sig som spelberoende. Få är rent spydiga men många talar som ett proffs till en nybörjare, d v s ifrågasätter personens spelstil i sann besserwisser-anda trots att de bakomliggande psykologiska orsakerna knappast ligger där. Respekt för dem som är ärliga nog att erkänna sig som spelberoende lär också öka antalet som vågar det. Citera
Steppwolf Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Sen kan det ju vara så att spelberoende inte hänger på forumet så mycket. I alla fall inte efter det insett sitt beroende. Kan tänka mig att om man inser problemet och vill tackla det gör bäst med att bryta helt med poker. Att läsa trådar om hur mycket folk plussat senaste månaden lär ju inte hjälpa. Citera
Bluffaren Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Postad 1 December , 2006 Sen kan det ju vara så att spelberoende inte hänger på forumet så mycket. I alla fall inte efter det insett sitt beroende. Kan tänka mig att om man inser problemet och vill tackla det gör bäst med att bryta helt med poker. Att läsa trådar om hur mycket folk plussat senaste månaden lär ju inte hjälpa. Nej det är också sant fast pokerberoende är ju samtidigt väldigt intresserade av poker och kan därför ha svårt att låta bli dessa forum Citera
Waggho Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? Citera
Dahlberg Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? Man behöver inte vara medlem för att titta här på forumet, däremot behöver man vara medlem för att skriva, så det är väl inte alltför konstigt tycker jag... Citera
carl_nica Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? LOL, den röde baronen kanske har kikat in lite också. Citera
dunkarn Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? LOL, den röde baronen kanske har kikat in lite också. Word! Citera
Bluffaren Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? Jag hade ett annat nick tidigare, dock inte Richthofen som en del hävdar Citera
gregcadillac Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? LOL, den röde baronen kanske har kikat in lite också. Manfred brukade ju som sagt titta in här tidigare. Ursäkta om det blev off topic Citera
Matteprof Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader och under nästan hela tiden har det inte varit någon ny som har bekänt sig som spelberoende. Det är lite märkligt med tanke på att antalet spelare med problem borde ha ökat markant efter den stora pokerboomen. Ärligt talat så tror jag att det beror på den lätt nedlåtande attityd som många inläggsskribenter har till dem som vågar erkänna sig som spelberoende. Få är rent spydiga men många talar som ett proffs till en nybörjare, d v s ifrågasätter personens spelstil i sann besserwisser-anda trots att de bakomliggande psykologiska orsakerna knappast ligger där. Respekt för dem som är ärliga nog att erkänna sig som spelberoende lär också öka antalet som vågar det. Anledningen till att det är färre trådar här än förrut är helt enkelt eftersom folk postar i fel forum och jag har rensat. Exempelvis din tråd handlar inte om hur du vill få hjälp att sluta spela. Hur dåligt du mår av att spela etc. utan du vill ha hjälp med att optimera din poker. Sådana diskussionen hör bättre hemma under Allmän Pokerteori. Citera
Bluffaren Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader och under nästan hela tiden har det inte varit någon ny som har bekänt sig som spelberoende. Det är lite märkligt med tanke på att antalet spelare med problem borde ha ökat markant efter den stora pokerboomen. Ärligt talat så tror jag att det beror på den lätt nedlåtande attityd som många inläggsskribenter har till dem som vågar erkänna sig som spelberoende. Få är rent spydiga men många talar som ett proffs till en nybörjare, d v s ifrågasätter personens spelstil i sann besserwisser-anda trots att de bakomliggande psykologiska orsakerna knappast ligger där. Respekt för dem som är ärliga nog att erkänna sig som spelberoende lär också öka antalet som vågar det. Anledningen till att det är färre trådar här än förrut är helt enkelt eftersom folk postar i fel forum och jag har rensat. Exempelvis din tråd handlar inte om hur du vill få hjälp att sluta spela. Hur dåligt du mår av att spela etc. utan du vill ha hjälp med att optimera din poker. Sådana diskussionen hör bättre hemma under Allmän Pokerteori. Jag anser att du har fel eftersom jag vill båda sakerna. Att man vill sluta och har svårt att sluta spela utesluter knappast alternativet att minska riskerna vid spel. Du har hängt upp hela ditt resonemang på de få avslutande orden i mitt inlägg. Citera
Matteprof Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag anser att du har fel eftersom jag vill båda sakerna. Att man vill sluta och har svårt att sluta spela utesluter knappast alternativet att minska riskerna vid spel. Du har hängt upp hela ditt resonemang på de få avslutande orden i mitt inlägg. Alltså: Läs igenom [denna] tråd och se om det är länkarna i tråden som du primärt känner att du behöver komma i kontakt med eller är det hjälp med att lägga upp diciplinstrategier som du primärt vill ha. Citera
carl_nica Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag har kikat in här på spelberoendeforumet under ett par månader Men du har ju bara varit medlem i två veckor? Jag hade ett annat nick tidigare, dock inte Richthofen som en del hävdar QoS????? Citera
Recommended Posts