Gå till innehåll

NLT - SH, K9 floppar tvåpar och möter hårt motstånd


Bogust

Recommended Posts

Hej!

 

Här kommer ännu en hand från NL100 på Tain. En av mina första händer på bordet = Inga reads.

 

Får Kh9s på BB. UTG limpar, CO limpar, Jag checkar.

 

Floppen kommer upp: 5h9hKc.

 

Träffar alltså högsta tvåparet. Betar pott (4) UTG synar och CO höjer till 16. Vad nu?? Känns inte troligt att han har en stark kung eftersom potten är oraisad. Det som återstår är väl färgdrag eller set, där egentligen bara 55 känns troligt. Jag väljer att bara syna.

 

Turnen kommer upp: 7s. Ofarligt kort, är väl bara hålstegen som kan ha gått in. Jag checkar och FI betar pott (ca 32). Nu börjar det här kännas jobbigt. Vad kan jag vara uppe mot? Set börjar kännas mer och mer troligt. Hur gör vi här då? Enkel fold eller syn och klonka kåken på rivern?

 

Har ju underepresenterat lite hittils så det är väl inte helt hundra att FI måste ha stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med keramiken vet jag.

 

Det enda du är slagen av här är egentligen 55 (eller 86s på turn) medans du slår ett antal av andra troliga händer såsom lägra tvåpar, någon form av drag (färg- eller kombinerat) eller varför inte en bluff.

 

Jag skulle utan att blinka sätta honom på Q :heart: T :heart:, ställa in och vid eventuell syn skrika HJÄRTER KNEKT tiondelen innan river (som jag sätter på klöver ess) faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...