Gå till innehåll

PLT - Trn, hur spela AA, KK, QQ (pre flopp)

Recommended Posts

Postad

Hur spelar man bäst ett högt par i en tourning. Funderar nämligen på att spela PL här i Malmö. När jag spelat på internet har de andra ofta lagt sig när jag får bra.

Jag har dock inte satsat mycket, ibland bara bb på pre flopp. Hur hade ni gjort. Hade ni satsat mycket på pre flopp för att många ska lägga sig (och hoppas på att någon är med och satsar eller)

* RP - QoS *

Postad

Målet med premiumhänder (främst AA och KK) är att få in så mycket som möjligt av pengarna pre flop. Har du ingen galning med (som du mer eller mindre vet kommer betta), så är det bästa sättet att uppnå detta att betta och hoppas på syn, eller ännu hellre en raise.

//Hickmott

Postad

Eller så sitter man nöjd med blindarna efter att man bettat hyfsat hårt, se det så här : Du gav ingen annan chansen att dra ut dina premiumkort.

På ett PP har du två outs på settet, fi har massvis av outs på både tvåpar och trips.

Varierar mitt spel rätt ordentligt i detta läge under en turnering beroende på hur stora blindarna är etc. men mitt grundrecept är att slå bort fi tämligen tidigt och minska risken att bli utdragen......