Gå till innehåll

NLT - Trn, AKs, hur spela med färgdrag på flopp?


Rockpile

Recommended Posts

Blinds 300/600 - normalt/tight - jag på Button AKruter.

 

UTG (stack 8.000) raisar 1.200 - fold fram till mig (stack 10.000) - call -SB/BB foldar.

Flop 10 :diamond: 7 :diamond: 3 :club:

 

Fienden bettar 1.200 - verkar lite svag men jag bara callar :cry:

 

Turn Q :heart:

 

Fienden bettar 1.200 - jag callar igen :cry:

 

River 6 :spade:

 

Fienden bettar 1.200 - jag callar igen :cry:

 

Fienden visar AQo

 

Jag bryter samman - som jag ser det, så gjorde jag fanimej fel på samtliga bud.

 

1. är väl ok att limpa med preflop (åtmionstone enligt TJ)

2. all-in när fi visar svaghet efter flop?

3. fold när turnen inte hittar men svårt att ge upp draget.

4. fold när rivern inte hittar - det enda som fi kan ha som är sämre än mitt är väl möjligen AJ?

 

* Ändrar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det skulle vara en bra idé att raisa honom allin efter floppen - speciellt om det luktar svaghet från hans sida. Han raisade potten i tidig position men skulle tro att han skulle betta mer om han hade ett överpar i handen med ett färgdrag liggandes på bordet.

 

Därför är det troligt att han kan ha något i stil med AK, AQ, 88 såvida han inte slowplayade ett set eller par i ess. Hade han däremot satt dig allin skulle beslutet vara tuffare. Då är frågan om du skulle vilja gambla i det där läget eller inte.

 

Du har två överkort, + en härlig nutflushdraw. Även om fi sitter på JJ eller QQ så är du bra med + att du har en hyfsad möjlighet att plocka upp potten redan där om han inte träffat något (vilket han inte hade).

 

Spelar man för defensivt med en sån hand blir det oftast som det blir här - man torskar mot något skitkort. Sedan blir det oftast svårt att släppa handen ändå precis som det blev för dig. Du tycker att du lagt mycket i potten och han gör halvtaskiga bet som lirkar med dig.

 

Det där var en rebuy/add-on turnering va ? Jag antar dock att det var efter första timmen då blindsen var höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till POKERFORUM.nu Rockpile :D

 

Så det var så här det gick till. På DIs S&S fick jag en helt annan uppfattning ;).

 

Jag tycker att du spelade helt galet. No offence :cry:

 

Även om limpen pre-flop iofs kan vara ok hade jag hellre valt en raise för att ta kommandot i potten och om möjligt stjäla blinds. AK är ju trots allt en spekulativ hand som oftast behöver hjälp för att stå. Kanske upp till 4000 totalt (då har du stackstyrka att köpa potten efter floppen också)eller all in.

 

Nu valde du att limpa och med den floppen hade jag definitivt ställt all in. Du har 9 outs till nötfärgen (räknar str8flush som högst osannolikt). Dessutom har du 6 outs till paren. Fi:s 1200 bet till potten som är 3300 tycker jag skriker bluff. Har han slowspelat en monster som tex AA kommer du ändå att åka ut om du träffar K eller A på turn/river. Har du färgdraget ger han dig positiva odds. Nu när du dessutom sitter på A :diamond: K :diamond: Tycker jag valet är givet. All in!

 

Calla är det absolut sämsta du kan göra. Om du sätter han på en bluff så ska du ju köpa potten där och nu. Visar det sig att han har en hand så är du ändå bra med i handen vid en all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rockpile

Känns som om du hamnade i ett läge av förvirring (du hade ingen aning var du stod på floppen som jag tolkar det) och valde att agera svagt för att vara "på säkra sidan".

Sånt händer alla spelare någon gång (mer sällan ju mer turneringar du spelat och om du är på bra "mood"). Det är bara att göra som du gjort här analysera och svära på att aldrig spela så igen.

Håller med de andra om att limpen preflop är ok. Sen får du välja hur du vill ställa in stacken A) Chansa på bet från Fi och all in eller B) kraftig bet som gör dig pott commited så att oavsett vad Fi gör åker såsen in.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. är väl ok att limpa med preflop (åtmionstone enligt TJ)

Japp, om du inte har stark anledning att tro att fi betar utan uppbackning (typ AQ-AT).

2. all-in när fi visar svaghet efter flop?

Tja, du är favorit mot alla överpar utom KK och AA, så det känns helt ok.

3. fold när turnen inte hittar men svårt att ge upp draget.

Måste nog syna eller höja där, du har ju pottodds på ~4,5:1.

4. fold när rivern inte hittar - det enda som fi kan ha som är sämre än mitt är väl möjligen AJ?

Ja då är det fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...