Gå till innehåll

NLT - Rätt att syna?


drulle

Recommended Posts

Hejsan !!! jag är ganska ny vid bordet så jag har inte superkoll på de andra... fFrågan är om ni tycker att jag skulle synat eller lagt mig här??

 

 

$50 NL Texas Hold'em

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Nookie3 ( $12.05 )

Seat 2: larser52 ( $52.10 )

Seat 3: tusli21 ( $15.20 )

Seat 6: Hero ( $90.95 )

Seat 10: beatboxjim ( $48.50 )

Seat 7: sp8cecowboy ( $66.80 )

Seat 8: Bittersalt ( $53.05 )

Seat 4: Scottieisgod ( $52.85 )

Seat 9: KicoS_KGB ( $12.50 )

Seat 5: kriadd ( $20.07 )

 

Hero posts small blind [$0.25].

sp8cecowboy posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

 

Dealt to Hero [ Jh Js ]

 

Bittersalt folds

beatboxjim folds

Nookie3 folds

larser52 calls [$0.50]

tusli21 folds

Scottieisgod folds

Hero raises [$1.75]

sp8cecowboy calls [$1.50]

larser52 folds

 

** Dealing Flop ** [ 2c, 9c, 9d ]

 

Hero bets [$2]

sp8cecowboy calls [$2]

 

** Dealing Turn ** [ 8s ]

 

Hero bets [$9]

sp8cecowboy calls [$9]

 

** Dealing River ** [ 4d ]

 

Hero bets [$7]

sp8cecowboy raises [$20]

 

pott 50

 

syna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde helt enkelt att jag hade bäst hand där och ville ha mer betalt för den.. Vadå om jag ska höja rivern ska jag då höja mer rejält där då??

 

Även om du tror du har bäst hand, vad ska han betala av dig med? Checka till honom på river. Som spelat så måste man nästan syna eftersom du får så löjliga odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flop lite mer typ 2-3 dollar du har ju ändå en limpare..

 

sen river förstår jag inte vad du gör inte lika bra checka/checksyna?

i hopp om billig showdown..

 

såg nu iofs han kan ju sitta på färgdraget som han nu försöker bluffa på en miss.. men störst chans är ändå nian iom att han aldrig slog om..

 

så färgdrag lr 9:a bara betala av ifall han har en nia med dina odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något färgdrag kan nog uteslutas. En som lirar färgdrag sådär slår knappast om tom på river. Men synar gör jag ändå.

 

Det här är ju ett äkta fiskresonemang. Att först utesluta bluffen som egentligen är det enda vi slår och sedan säga att man synar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud Di Leva jag gör det för att jag får oddsen. Blir så jävla sne på läppar som inte har en aning om vad dom surrar om men vill få det är verka så. Du är en av dom.

 

Skulle kunna utveckla resonemanget en bra bit, men är knappast värt det för du har ju uppenbarligen missat allt ändå.

 

Knappast några studieskulder va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud Di Leva jag gör det för att jag får oddsen. Blir så jävla sne på läppar som inte har en aning om vad dom surrar om men vill få det är verka så. Du är en av dom.

 

Skulle kunna utveckla resonemanget en bra bit, men är knappast värt det för du har ju uppenbarligen missat allt ändå.

 

Knappast några studieskulder va?

 

Vilka händer slår om river som du slår när du uteslutit färgdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer slår om river som du slår när du uteslutit färgdraget?

 

Inga som jag ser det.

 

Funderar om det inte vore en god idé att check/syna turn också? Nog för att det är färgdrag där, men vilka händer slår vi som synar potbett på turn? Par i tior känns knappast troligt och ett lägre pocketpar synar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst så här menar jag. För det första skrev jag nog och knappast eftersom man bekant aldrig är säker i poker, men det hör egentligen inte hit. Och visst med facit i hand så borde jag varit tydligare.

 

Jag misstänkte starkt att färgdraget kunde uteslutas eftersom det fanns semi-bluffläge både på flop och turn, och att det därför bara är/borde vara sjukt. Däremot kan han slå om tom med andra händer och med en massa annat skräp som han tror är för värde.

 

Och som handen spelas med heros rätt märkliga $7 bet är ju som att be om omslag och för $20 i en pott på $50 utan överkort mot okänd fi så synar jag alla dagar i veckan på NL50. Vad vi slår? Jag tror att vi mer än 1/3 av gångerna får se en bluff eller någonting som liknar bluff (A2, A8, 77 eller precis vadfan som helst) eftersom vi ber om det med blockbeten (?) på river.

 

Så, jag var otydlig huruvida någonting uteslöts överhuvud taget men jag tror att vissa kan ha greppat det ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Bra att du lyckades spy ur dig all ilska och skriva ett relevant inlägg senare.

 

Visst poker består ju egentligen av kvalificerade gissningar och att vi inte riktigt har samma åsikter angående spelet i handen är inget att göra något åt. Vi kanske leder mer än 1/3 av gångerna men det beror nog mest på vilken typ av FI vi möter. Jag brukar dock ge cred till en okänd FI tills motsatsen bevisats snarare än tvärtom.

 

Är det meningen att framkalla en bluffraise med bettet på river så måste vi ju självklart syna. Jag föredrar dock checksyn som också kan framkalla ett bluffbet. Jag tycker man sätter sig i en onödigt svår sits genom att betta river här. Med det här sista stycket påstår jag inte att du ville spela handen tvärtemot vad jag har skrivit utan det var mina egna tankar bara, så att inga ytterliggare missförstånd uppkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, det var onödigt att skriva just så. Men när jag läste meningen så såg det verkligen ut som det klassiska resonemanget "jag är säker på att jag är slagen men synar ändå". Jag borde dock ha ifrågasatt din tankegång på ett "snyggare" sätt och tagit reda på hur du egentligen menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...