Gå till innehåll

Kommer Ni ihåg när Ni var oslagbara som underdogs?


Pokemonn

Recommended Posts

Så åkte man på en sväng med otur igår igen på SnG. Ner med 9st raka OOTM, en andraplacering och sedan 2st OOTM.

 

Och det på oflyt, inte en favorit vinner. Åkte ut på bubblan/femte plats med följande händer:

 

All-in preflop, AA vs TT och fi får en T på rivern.

All-in preflop, KK vs AT och fi får ett A.

All-in preflop, AJ vs KJ och fi får runner runner runner 4-flush på bordet och jag har lägre flush.

All-in efter flop med QQ och fi får en runner runner stege.

All-in efter flop med floppat 2 par och fi får in runner runner 4-flush på bordet och jag har inte en spader.

All-in med triss på flop och fi får in en högre triss på turn.

 

Sedan åkte man mot en bättre hand ochså, det ska väl medges. :?

 

Det är andra gången jag åker på en sådan radda med Bad Beats på SnG, och det är något man minns ett bra tag. Men det intressanta är att man borde komma ihåg om man får en liknande rush och vinner som underdog efter underdog.

 

Tror inte att jag har haft en liknande rush med vinster/vinnande händer där man vinner som dog gång på gång. Rimligtvis BORDE man kunna vinna som underdog lika många gånger i rad, för tur och otur ska ju vara rättvist i längden.

 

Får man verkligen så selektivt minne att man inte kommer ihåg det? Eller finns här många spelare som minns "den gamla goda tiden när de inte kunde förlora en hand"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, kom just på en rolig grej!

 

Är man duktig på poker så går man inte in som underdog så många gånger på rad utan ser till att ha en bättre hand, och då kan man rimligtvis inte åka på en lika lång rush med vinnande doghänder!

 

Vad tror Ni om den teorin? 8-)

 

Om man inte är underdog rätt så ofta så stjäl man alldeles för lite också. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, kom just på en rolig grej!

 

Är man duktig på poker så går man inte in som underdog så många gånger på rad utan ser till att ha en bättre hand, och då kan man rimligtvis inte åka på en lika lång rush med vinnande doghänder!

 

Vad tror Ni om den teorin? 8-)

 

 

Banbrytande teori...Grattis!! ;)

I övrigt... varians 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte är underdog rätt så ofta så stjäl man alldeles för lite också. 8-)

 

Hmmm, tänkvärt. Jag tror att jag stjäl för lite... Men jag är inte säker på riktigt vad som är optimalt. Känns rikabelt att stjäla när man börjar få ont om chips... :?

 

Du måste ju vara gift med spelgudens dotter eller nåt

 

Njaah, om det vore så väl! :lol:

 

Har iofs inte spelat lika mycket som andra här, så det kommer väl mer senare. ;)

 

Banbrytande teori...Grattis!!

I övrigt... varians

 

Ja, fast det borde ju variera åt andra hållet med. ;)

Kanske är det så att man inte går in för fulla muggar som underdog alla de gånger man skulle ha vunnit. Fan vad vinster jag har missat! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, kom just på en rolig grej!

 

Är man duktig på poker så går man inte in som underdog så många gånger på rad utan ser till att ha en bättre hand, och då kan man rimligtvis inte åka på en lika lång rush med vinnande doghänder!

 

Vad tror Ni om den teorin? 8-)

Den teorin är gammal. Läst HoH och ToP?

Jag åker alltid på badbeats, men vinner aldrig som underdog. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...