Gå till innehåll

Hemliga frågan?


cOP

Recommended Posts

Skrev detta OT i en annan tråd men fick inget svar. Så testar i en egen istället.

 

Alla skriver att dom frågar om ens "hemliga fråga" när man ringer då kontot blivit spärrat. Jag har verkligen ingen aning om vad denna fråga eller vad svaret är. Jag brukar alltid skriva nått bogus i den rutan eftersom jag ändå inte glömmer lösenorden och inte vill att nån ska kunna utnyttja den frågan för att få reda på lösenordet.

 

Kontot har alltså inte blivit låst än men som förebyggande åtgärd borde jag nog ta reda på den där frågan och ändra svaret. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla skriver att dom frågar om ens "hemliga fråga" när man ringer då kontot blivit spärrat. Jag har verkligen ingen aning om vad denna fråga eller vad svaret är. Jag brukar alltid skriva nått bogus i den rutan eftersom jag ändå inte glömmer lösenorden och inte vill att nån ska kunna utnyttja den frågan för att få reda på lösenordet

 

Hela meningen e väl att du ska veta svaret för att reda upp saker vid problem som om du nu skulle tappa bort lösen. De kan ju därför vara vettigt att veta sitt eget svar:P Om du inte vill att andra ska kunna utnyttja det kan du ha någon konstig kod som svar på "Min mammas moders namn" de måste ju liksom inte vara Svensson. Sen kan du ju bara ha den där koden på nåt lämpligt ställe. Hur man gör för att få svaret däremot vetti fanders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta OT i en annan tråd men fick inget svar. Så testar i en egen istället.

 

Alla skriver att dom frågar om ens "hemliga fråga" när man ringer då kontot blivit spärrat. Jag har verkligen ingen aning om vad denna fråga eller vad svaret är. Jag brukar alltid skriva nått bogus i den rutan eftersom jag ändå inte glömmer lösenorden och inte vill att nån ska kunna utnyttja den frågan för att få reda på lösenordet.

 

Kontot har alltså inte blivit låst än men som förebyggande åtgärd borde jag nog ta reda på den där frågan och ändra svaret. Hur gör man?

 

Mitt konto blev låst häromdagen för att jag loggade in på en annan dator, hade precis som du ingen aning om den hemliga frågan, men jag sa som det var, och då frågade han en massa annat i live-chatten, som på vilken adress jag satt nu, och om jag använde min egen dator och så vidare. och efter 5 minuter så var mitt konto upplåst igen.

 

EDIT: Nyvaken :oops: , din fråga var ju en helt annan, som jag inte har en aning om, sorry....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...