Gå till innehåll

NLT - SnG, A9o i SB möter raise med 5 pers kvar


Gäst

Recommended Posts

SnG handlar ju som bekant mest om standardsituationer och därför brukar jag ytterst sällan posta HH's (förutom i min dagbok). Här kommer dock ett undantag.

 

Fortytwenty är för mig okänd och eftersom jag multitablar har jag ingen direkt read på honom. Däremot har jag sett honom raisa utan att pusha med mindre än 10BB tidigare, då har han dock vunnit potten redan pre så att sätta honom på en HD är svårt. På den nivån jag spelar kan höjningar som dessa betyda vad som helst. Visst kan han ha stål men utan read utgår jag från att han är fisk vilket gör att han har en bredare HD än AA/KK. Faktumet att han gjort en höjning lik denna tidigare förstärker ju att han inte behöver sitta på AA/KK.

 

Hur mycket FE har jag egentligen här och hur står sig min hand mot hans HD? Push eller fold? Syn finns inte.

 

Instinktivt ville jag pusha men jag var sjukt osäker. Pratade även med Dapine om den på MSN och inte heller han va helt säker.

 

Partys HH's är som ni ser lite muppiga och för att förtydliga så sitter jag i SB.

 

(Hittar ingen converter som funkar till Party eftersom de ändrar format på sina HH's hela tiden)

 

NL Texas Hold'em $33 Level: 6 Blinds(300/600)

 

Table Speed #1305473 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: Quelvacho ( 5451 ) (UTG)

Seat 1: Zleepwalker ( 3120 ) (SB)

Seat 10: porrthos ( 5456 ) (Button)

Seat 4: topcat1965 ( 1750 ) (BB)

Seat 7: fortytwenty ( 4223 ) (CO)

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to Zleepwalker [ Ac 9d ]

 

Quelvacho folds

fortytwenty raises [1200]

porrthos folds

Zleepwalker ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror jag hade pushat. Med din om än ganska svaga read att han gjort denna typ av höjning tidigare och blindsen e saftiga så tror jag han kan ha inte riktit any two men näst intill.

Du bör även ha viss FE kvar då hans stack är i precis det stadiet då han i princip spelar om hela sin stack om han synar men att han inte är commitad.

Därför tror ja att ja hade pushat o sen skrikit in 9an på turn när han synar med AK ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viss FE finns nog, men den bör vara liten.

Jag lägger mig utan att fundera så mycket på det.

 

Jag tror inte FE behöver vara sååå liten. Jag tror att han många gånger e tom här och dom gångerna lägger sig random spelaren på den här nivån med den stackstorleken som han sitter på här.

Sen får man ju dock väga det mot att han en del gånger gör detta spelet med AA/KK. (Jag tar tillbaka de där ja skrev om AK innan :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Undrar bara varför någon moderator rubrikspillat bort "($33)" som jag skrev i rubriken. Eftersom spelet skiljer sig en del från nivå till nivå så är det väl rätt bra om man redan i rubriken ser vilken buy-in det handlar om?

 

Aja, bara undrar varför :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han försöker stjäla med KTo och kände att 1800 var typ halva stacken och det vågade han inte riskera. Men eftersom blindsen lagt sig mot alla raisar hittils så räcker det med miniraise för att ta hem potten.

 

Frågan är ju däremot om han synar med den hand han har... syn är väl det sista du vill, så frågan är ju om hur stor FE är. Som tidigare bedömare sa så har han tillräckligt lite marker för att lägga dåliga händer här... Svår sits. Problemet är väl också att du kommer hamna i bryderier om du fortsätter spela vekt. Din stack är nere i knappa 5BB om du lägger detta. Får du ingen spelbar hand nästa runda (4 händer!) så kommer du vara nere i 3BB och vara tämligen torsk.

 

Inräknat det så tycker jag faktiskt att push kan vara rätt här. Hyffsad chans på ren steal + en förmodad halvok FE. Mycket beror väl på hur du spelat tidigare. Men om du klassar alla miniraise som AA/KK förmodar jag att du spelat tight - vilket än mer talar för push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du klassar alla miniraise som AA/KK förmodar jag att du spelat tight - vilket än mer talar för push.

 

Personligen tycker jag alla höjningar som inte är pushar från Fi är fiskiga. Däremot ser man ofta att miniraisar på jättehöga blinds är AA/KK som ber om syn. Jag gör det själv ibland.

 

Däremot att han gjort det här spelet tidigare talar ju för att han inte har AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du klassar alla miniraise som AA/KK förmodar jag att du spelat tight - vilket än mer talar för push.

 

Personligen tycker jag alla höjningar som inte är pushar från Fi är fiskiga. Däremot ser man ofta att miniraisar på jättehöga blinds är AA/KK som ber om syn. Jag gör det själv ibland.

 

Däremot att han gjort det här spelet tidigare talar ju för att han inte har AA/KK.

 

Äh, det beror ju på blindsnivån och stackdjup. Går ju inte alltid att ställa, eller: det maximerar knappast värde.

 

Min tanke var väl främst att HERO förmodligen spelat relativt tight och inte synat dåliga händer (därav liten stack... ;) ). Det gör att FI känner att en miniraise räcker för att stjäla. Varför riskera mer än nödvändigt? OM det nu är så, då ökar ju FI:s FE ganska rejält, eftersom han förmodligen sätter HERO på en bättre hand än A9 vid push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det beror ju på blindsnivån och stackdjup. Går ju inte alltid att ställa, eller: det maximerar knappast värde.

 

Nej, såklart inte. Men i den angivna situationen har jag väldigt svårt att hitta en hand som man höjer men inte pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...