Jessica Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 6 max. Du sitter i BB med k4o och CO höjer först in, han är en ganska duktig spelare varken loose lr tight utan någoting emellan. Vad gör du? Samma scenario men du har J7o? Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Fold och fold. Om du menar att CO repeterar ett mönster (t ex pga en svag knapp) så skjuter jag tillbaka (raise eller syn-bet) med båda, men nog helst med K4o (sett till att ingen av oss sannolikt träffar floppen). Misstänker väl att jag är galet ute så det ska bli intressant att läsa ditt resonemang. Citera
MacDaddy Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 J7 kan man väl leka med men gränsen borde gå vid J8. K4 ä så osexig. Gillar mer 2 medelhöga kort än 1 högt o ett mini. Citera
xlars Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Oj jag var nära att kommentera detta (fixed) . Bäst att låta bli . Citera
kfluffie Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Visserligen är det ju SH men wtf lixom, K4o? I put my two cents on Fold. Finns väl ingen anledning egentligen att gå in med en dålig hand i dålig pos, som har svårt att träffa nöten. Du kan ju fråga denna herre ifall du vill ha tips: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=565500 Mvh, KF! Citera
Miami Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Fold och fold, antar J7 beror lite på hur mkt han stealar. Men antar det måste vara rätt mkt för att syn ska bli rätt. Citera
kfluffie Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Fold och fold, antar J7 beror lite på hur mkt han stealar. Men antar det måste vara rätt mkt för att syn ska bli rätt. Agree some what. Ser hellre syn med J7o än K4o men känns som ett misstag. Men visst om man vet att han Cappar varje gata med A-hög men annars fold ungefär hela tiden. (Crapy hand in a crapy position!) That's my two cent. Citera
Miami Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 ja alltså det jag menar är att K4 är alltid muck och J7 beror på. Citera
Opteron Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Alla A Alla K Q5 J7 *edit, såg inte att det var CO, åvan gäller för steal från BB. Citera
Saint_Bjorn Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Ser hellre syn med J7o än K4o Varför? K har ju ett högre kickervärde än J, det bör vara värt en del i postflop-spelet. Citera
Opteron Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Visserligen är det ju SH men wtf lixom, K4o? I put my two cents on Fold. Finns väl ingen anledning egentligen att gå in med en dålig hand i dålig pos, som har svårt att träffa nöten. Du kan ju fråga denna herre ifall du vill ha tips: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=565500 Mvh, KF! du får ju 3.5+ett contbet till 1 i odds. ganska hyfsat tycker jag, sannolikheten att han har en K när du har en K som dominerar din är mindre än man tror. Citera
Opteron Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 ja alltså det jag menar är att K4 är alltid muck och J7 beror på. Träffar du toppar med nån av händerna är du glad, träffar FI nånting överhuvetaget kommer han gå till rivern (oftast). Kx är mycket roligare än Jx. Båda händerna har lika stor risk att vara dominerade eftersom han antagligen ändå inte stealar med en sämre J än J7, men en träffad K blir utdragen mycket mer sällan. Båda händerna har lika stor 2-parsmöjlighet och det enda som talar för J7 är den väldigt långsökta stegchansen. Citera
Miami Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Visserligen är det ju SH men wtf lixom, K4o? I put my two cents on Fold. Finns väl ingen anledning egentligen att gå in med en dålig hand i dålig pos, som har svårt att träffa nöten. Du kan ju fråga denna herre ifall du vill ha tips: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=565500 Mvh, KF! du får ju 3.5+ett contbet till 1 i odds. ganska hyfsat tycker jag, sannolikheten att han har en K när du har en K som dominerar din är mindre än man tror. du har en dålig hand OOP som du ofta måste beta hem, träffar du 4an har han alltid 6 outs. Jag callar alla K om BTN stealar men här är det CO och vi vet inte nåt om hans stealrange, då är det superenkel fold imo. Kör PS och kolla din equity mot hans sr från CO. Posta gärna om du gör det, jag sitter på jobbet. Citera
Ruterkung Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Jag hade foldat K4 och lite beroende på humör synat/foldat med J7. Varför? K har ju ett högre kickervärde än J, det bör vara värt en del i postflop-spelet. Det är ju ändå inte direkt ofta du får användning för K-hög ändå. Orkar du syna ner med K-hög på t.ex 569TQ bräda? Sen tror jag inte du får in så mycket action om du nu hittar en K och fi inte har dig slagen. Jag hatar att spela Kx ur position. Med J7 tycker jag det känns som att du kan sätta mer press på fi om du t.ex får en T84 flop då du kan c/r och skoja till det lite. Det kan du ju iofs göra med K4 också men det är ju alltid roligt att ha lite outs ifall det går åt helvete. Citera
kfluffie Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Precis som Ruterkung så känns det som att J7o har lite mer potential att förbättras till något bättre och sedan bli mer lättspelad än K4o då man oftast får betala oftare när man är slagen än vad man får in när man leder. (?) Citera
spydah Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Går med Ruterkung och Miami: K4 fold och J7 gränsfall beroende på omständigheterna. Edit: Kör PS och kolla din equity mot hans sr från CO. Vad är PS? /The Rookie Citera
Miami Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Pokerstove.com räknar ut equity och allmänt bra att ha. Citera
Opteron Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Håller fast vid att K4 är en större vinnare än J7 mot steal. J7 känns roligare men jag tror det är en illusion. Från CO-raise foldar jag dock fortfarande nästan alla J7 och K4. Citera
Miami Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Håller fast vid att K4 är en större vinnare än J7 mot steal.J7 känns roligare men jag tror det är en illusion. Från CO-raise foldar jag dock fortfarande nästan alla J7 och K4. ok Citera
Saint_Bjorn Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Det är ju ändå inte direkt ofta du får användning för K-hög ändå. Orkar du syna ner med K-hög på t.ex 569TQ bräda? Sen tror jag inte du får in så mycket action om du nu hittar en K och fi inte har dig slagen. Jag hatar att spela Kx ur position. Med J7 tycker jag det känns som att du kan sätta mer press på fi om du t.ex får en T84 flop då du kan c/r och skoja till det lite. Det kan du ju iofs göra med K4 också men det är ju alltid roligt att ha lite outs ifall det går åt helvete. Min tanke var att om vi utgår från att CO vill stjäla (annars har vi väl alla varit överens om att fold är rätt med båda händerna), så kan vi utgå från att både vi och CO sannolikt missar floppen. Ok, vad är vår plan när vi spelar handen? Min är i alla fall att antingen beta ut eller checkraisa på flopp (t o m 3-beta om det känns rätt) och beta ut på turn, skitsamma vilka kort som faller. Väljer du K eller J som högsta kort i det spelet? Om ni däremot säger att vi spelar handen för att träffa, så låter jag hellre CO stjäla bb då båda händerna är usla och träffen ändå sannolikt inte kommer (om knapp och SB synar spelar jag nog däremot hellre J7 än K4). Har inte kört den i PS (har inte fått den att funka...) men jag har svårt att se att J7 skulle vara starkare än K4 i HU. Citera
Miami Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 jag antar att med ditt resononemang att korten som faller inte spelar någon roll borde betyda att dina hålkort inte har någon betydelse heller. Kanske att du ska spela dina sämsta hålkort då? Citera
Saint_Bjorn Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 jag antar att med ditt resononemang att korten som faller inte spelar någon roll borde betyda att dina hålkort inte har någon betydelse heller. Kanske att du ska spela dina sämsta hålkort då? Ja, är det dags att straffa så är det. Men jag föredrar K4o framför J7o och fick jag en hand som 42o så kanske kanske jag skulle övertala mig att invänta nästa tillfälle. Har du kört dem i PS? Jag väntar nu på att två saker ska hända: 1. Hjort ger sig in i diskussionen och slaktar mig. 2. Jessica avrundar det hela med orden "och ni som vill veta det korrekta spelet kan anlita mig som coach till ett myyyycket förmånligt pris..." Citera
Miami Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 dom spelar olika postflop men har ungefär samma equity mot BTN-steal på runt 40% pre flop. Så your call helt enkelt. hehe. kul va? Jessica fråga iof om CO steal, då kommer jag folda mkt mkt ofta. båda dom händerna. Citera
all_ur_horses Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 Kastar K4o mot de flesta CO-steals såvida jag inte har tillförlitliga reads/stats på motståndaren som loose och en som stealar mkt. Säg en PFR% på 20+ och Steal% över 40. Svårt att säga eftersom det är en mittemellanhand men som default muckar jag mot en raise från CO och synar mot en från button. J7o spelar bättre och den skulle jag aldrig folda mot en steal heads up. Min tanke var att om vi utgår från att CO vill stjäla (annars har vi väl alla varit överens om att fold är rätt med båda händerna), så kan vi utgå från att både vi och CO sannolikt missar floppen. Ok, vad är vår plan när vi spelar handen? Min är i alla fall att antingen beta ut eller checkraisa på flopp (t o m 3-beta om det känns rätt) och beta ut på turn, skitsamma vilka kort som faller. Väljer du K eller J som högsta kort i det spelet? Om ni däremot säger att vi spelar handen för att träffa, så låter jag hellre CO stjäla bb då båda händerna är usla och träffen ändå sannolikt inte kommer (om knapp och SB synar spelar jag nog däremot hellre J7 än K4). Har inte kört den i PS (har inte fått den att funka...) men jag har svårt att se att J7 skulle vara starkare än K4 i HU. Låter inte som världens mest solida plan att check-raisa och sen leda turn oavsett vilka kort som kommer. Att spela K4o för att den har "high card value" låter sjukt. I det scenario du målar upp väljer jag J7o any day. I PokerStove är K4o > J7o ja. Citera
Saint_Bjorn Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Låter inte som världens mest solida plan att check-raisa och sen leda turn oavsett vilka kort som kommer. Att spela K4o för att den har "high card value" låter sjukt. Det är det här spelet jag menar. Snubben har raisat knapp konstant. Iofs inte min uppgift att straffa men BB är en fegis och jag ansåg K bra nog. Jag gör det här hellre med K än J: Full Tilt Poker Game #1335920805: Table JFK (speed, 6 max) - $8/$16 - Limit Hold'em - 16:41:09 ET - 2006/12/01 Seat 1: SukitTrebek ($394) Seat 2: Saint_Bjorn ($967) Seat 3: Lvl18Wizard ($690.50) Seat 4: acealiashenp ($130) Seat 5: glass1333 ($433) Seat 6: bluebagger ($69) Saint_Bjorn posts the small blind of $4 Lvl18Wizard posts the big blind of $8 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn [Ks 9c] acealiashenp folds glass1333 folds bluebagger folds SukitTrebek raises to $16 Saint_Bjorn raises to $24 Lvl18Wizard folds SukitTrebek calls $8 *** FLOP *** [5c 2h 4h] Saint_Bjorn bets $8 SukitTrebek calls $8 *** TURN *** [5c 2h 4h] [5h] Saint_Bjorn bets $16 SukitTrebek folds Uncalled bet of $16 returned to Saint_Bjorn Saint_Bjorn mucks Saint_Bjorn wins the pot ($69) *** SUMMARY *** Total pot $72 | Rake $3 Board: [5c 2h 4h 5h] Seat 1: SukitTrebek (button) folded on the Turn Seat 2: Saint_Bjorn (small blind) collected ($69), mucked Seat 3: Lvl18Wizard (big blind) folded before the Flop Seat 4: acealiashenp didn't bet (folded) Seat 5: glass1333 didn't bet (folded) Seat 6: bluebagger didn't bet (folded) (Den som vet en fungerande handconverter för FTP får gärna tipsa.) Citera
Recommended Posts