sostlind Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 pimpout säger: Hur lång tid kan man vänta sej att ett uttag till neteller kan ta, tops? ska inte ta mer än 24 timmar en vardag. /s Citera
sostlind Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 pimpout säger: Och så är jag också lite intresserad av det här med skatt och 24h...?Är det mer safe att spela på unibet? (där jag spelar nu istället, då just 24h's skin inte funkar på min dator... ) Pröva ladda ner den nya mjukvaran. Kanske blir det skillnad. Angående skattefrågor kan jag inte svara då det itne finnds vettiga prejudikat. Tror att den som har fördjupat sig mest här på pf.nu är gdaily. Sunt förnuft säger mig dock att eftersom spelet bedrivs på samma server som UNibet borde inte skatten skilja. Detta är dock mina personliga reflektioner och inte någon officiell ståndpunkt för 24h. mvh stefan Citera
pimpout Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 Nej, programmet vill inte fungera ändå. Så tyvärr har jag varit tviungen att plocka ut mina euros från 24h. Känns tråkigt. Dock ett tips; unibets "cashier" visar både kontots summa i euro, och samma summa i sek. Väldigt trevligt faktiskt. Blir enklare att greppa vilka pengar det faktiskt är man just spelat in. Citera
sostlind Postad 19 Februari , 2005 Rapport Postad 19 Februari , 2005 pimpout säger: Nej, programmet vill inte fungera ändå. Så tyvärr har jag varit tviungen att plocka ut mina euros från 24h. Känns tråkigt.Dock ett tips; unibets "cashier" visar både kontots summa i euro, och samma summa i sek. Väldigt trevligt faktiskt. Blir enklare att greppa vilka pengar det faktiskt är man just spelat in. Det finns ingen som helsy anledning varför den ena klienten skulle fungera och inte den andra. Det är samma mjukvara. Kanske du har glömt att stänga av Unibetklienten innan du kör 24hPoker klienten? Då går det inte. Angåedne cahsiern i Unibet vet jag inte riktigt hur det fuinkar men jag antar att du kan välja grudvaluta och att de växlar till annan valuta (euro). Vi har ju bara en valuta. /s Citera
highbury90 Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 Det pratas i olika trådar att neteller har en usel växelkurs från dollar till euro. Hur mycket rör det sig om som man förlorar om jag tex. sätter in €330 till 24h ? Citera
ades_va Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 Dina €330 kommer att växlas 2ggr och de kommer ta ut sina standard-avgifter som står på sidan. Pengarna växlas typ först till CAD sen till $ har jag för mig. Citera
sostlind Postad 20 Februari , 2005 Rapport Postad 20 Februari , 2005 highbury90 säger: Det pratas i olika trådar att neteller har en usel växelkurs från dollar till euro. Hur mycket rör det sig om som man förlorar om jag tex. sätter in €330 till 24h ? Jag tror att det handlar om 2% (vilket ju faktiskt är samma som om du sätter in med CC eller handlar med kortet utomlands). /s Citera
ades_va Postad 21 Februari , 2005 Rapport Postad 21 Februari , 2005 Gäller gratis-uttagen en gång per kalendermånad eller en gång / 30 dagar ? Citera
Elvis Postad 21 Februari , 2005 Rapport Postad 21 Februari , 2005 Jag har för mig att sostlind för ett tag sedan skrev att 24h funderade på att införa en egen växling (till bättre kurs), så att vi dollaranvändare av Neteller skulle kunna göra insättningar i dollar och att de sedan växlas "hos 24h". Och tvärtom vid uttag. Kommer det att bli så? Jag använder själv Neteller för att bolla runt mina pokerpengar, och just växlingsavgifterna är vad som avhåller mig från att exempelvis spela €75-turneringarna samt PF-Online. Citera
MarrHarr Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 Går det inte att ta ut mer än 200 € på något vis till sitt VISA kort på 24h eller måste man gå via neteller? Citera
Papa Kubo Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 MarrHarr, kontakta supporten så kan du få din limit höjd. Citera
MarrHarr Postad 22 Februari , 2005 Rapport Postad 22 Februari , 2005 tyvärr så gick det inte att få limiten höjd, fick följande svar Hi, This cannot be changed. The problem is that to protect us against CC fraud you are only able to withdraw back to your card only the amount you deposited from it. The rest has to be withdrawn to your bank account or NETeller. Also you cannot withdraw all of your money to your bank account, the ?200 will still be first sent to your CC and then the rest will be sent to your bank account. Så m a o så måste jag definiera mitt bankkonto i cashiern. om jag har ett bankonto xxxx-1234567 där xxxx är clearingnummer, ska jag skriva in xxxx1234567 som mitt account number eller ska xxxx stå på swift or sort code, osäker på detta. Street adress, Postal code mm är väl min hemadress antar jag? men varför isåfall efter som den redan står på min personal info så därför blev jag även osäker på om de vill ha uppgifter om addressen till något bankkontor Citera
Papa Kubo Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Jaha, du hade bara satt in €200. Om du sätter in €500 med CC nästa gång så kommer du att kunna ta ut $500 via CC. Skriv xxxx 1234567 som Account number så ska det fungera bra. Swift/sort code behövs bara om du ska ta ut pengar till en bank i utlandet. Tar du ut penger till en svensk bank så lämna fältet tomt. Citera
MarrHarr Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Tackar för svaret. Det hade varit smidigt om man hade kunnat casha ut till VISA i stora belopp. I nuläget kan man ju bara få en status quo effekt för bollning av pengar in och ut ur siten via CC men om bank transfer funkar smidigt så är ju det trevligt Citera
Papa Kubo Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Bank transfer funkar smidigt. En sak att tänka på: Du har ett fritt uttag per månad, sedan debiteras €10 per uttag. Men gör du flera uttag inom loppet av en timme behandlas de som ett. Om du alltså tar ut €200 via CC och sedan valfri summa via bank transfer kommer det att vara helt gratis (förutsatt att du inte gjort några tidigare uttag de senaste 30 dagarna). Citera
sostlind Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 Elvis säger: Jag har för mig att sostlind för ett tag sedan skrev att 24h funderade på att införa en egen växling (till bättre kurs), så att vi dollaranvändare av Neteller skulle kunna göra insättningar i dollar och att de sedan växlas "hos 24h". Och tvärtom vid uttag. Kommer det att bli så? Jag använder själv Neteller för att bolla runt mina pokerpengar, och just växlingsavgifterna är vad som avhåller mig från att exempelvis spela €75-turneringarna samt PF-Online. Jodå, men det tar nog ett tag. Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa). mvh s Citera
raol Postad 23 Februari , 2005 Rapport Postad 23 Februari , 2005 sostlind säger: Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa). mvh s Nog har jag reagerat på det... Och av den anledningen skaffade jag ICA Bankens mastercard... inga valutapåslag. Citera
sostlind Postad 24 Februari , 2005 Rapport Postad 24 Februari , 2005 raol säger: sostlind säger: Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa). mvh s Nog har jag reagerat på det... Och av den anledningen skaffade jag ICA Bankens mastercard... inga valutapåslag. Verkligen? Tack för tipset. Jag ansöker direkt! Inte bara för gamingreasons utan när man är på semester eller annan näthandel så gör det en stor skillnad i längden. /s Citera
ades_va Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 ades_va säger: Gäller gratis-uttagen en gång per kalendermånad eller en gång / 30 dagar ? Hmm, jag verkar inte få nått svar på denna fråga... Citera
Krissan Postad 26 Februari , 2005 Rapport Postad 26 Februari , 2005 ades_va säger: ades_va säger: Gäller gratis-uttagen en gång per kalendermånad eller en gång / 30 dagar ? Hmm, jag verkar inte få nått svar på denna fråga... En gång / 30 dagar har jag för mig att sostlind har skrivit här någonstans. Citera
NiVetVem Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 Hej, jag spelar iofs på staffpoker, men det är samma klient som 24h. Jag har några frågor angående uttag till "bank wire" eller "wire transfer" eller vad det nu heter: 1. Hur lång tid tar det för pengarna att komma till bankontot ungefär? 2. Spelar det någon roll om jag tar ut till ett konto som inte står i mitt namn? Jag har för mig att dom inte bryr sig om det. 3. Tror ni dom bryr sig ifall jag i bankinformationen skrev fel förnamn på kontots ägare , ex per karlsson istället för lars karlsson? OM dom nu bryr sig, vad gör dom då, visst kan dom inte bara ta pengarna då, jag måste väl få ett mejl eller få pengarna tillbaks till mitt pokerkonto? 4. Jag tog ut via bank wire igårkväll, och jag har inte fått ett konfirmationsmejl än, bör jag börja oroa mig? Eller kan det ta några dagar innan man ens får ett mejl? Många frågor blev det, men jag är väldigt tacksam för svar! Citera
gdaily Postad 1 Mars , 2005 Rapport Postad 1 Mars , 2005 NiVetVem säger: Hej, jag spelar iofs på staffpoker, men det är samma klient som 24h. Jag har några frågor angående uttag till "bank wire" eller "wire transfer" eller vad det nu heter: 1. Hur lång tid tar det för pengarna att komma till bankontot ungefär? 2. Spelar det någon roll om jag tar ut till ett konto som inte står i mitt namn? Jag har för mig att dom inte bryr sig om det. 3. Tror ni dom bryr sig ifall jag i bankinformationen skrev fel förnamn på kontots ägare , ex per karlsson istället för lars karlsson? OM dom nu bryr sig, vad gör dom då, visst kan dom inte bara ta pengarna då, jag måste väl få ett mejl eller få pengarna tillbaks till mitt pokerkonto? 4. Jag tog ut via bank wire igårkväll, och jag har inte fått ett konfirmationsmejl än, bör jag börja oroa mig? Eller kan det ta några dagar innan man ens får ett mejl? Många frågor blev det, men jag är väldigt tacksam för svar! Det är samma klient, men det är olika företag och därmed olika rutiner. Dock: 1: Ingen aning med Staff, 24h tar någon dag 2: Ingen aning om Staff tycker. 3: Det brukar gå bra, kan ta någon extra dag bara - bankerna har någon extra kontroll där har jag hört. 4: Du behöver inte oroa dig, pengarna går alltid att spåra. /Ola Citera
raol Postad 3 Mars , 2005 Rapport Postad 3 Mars , 2005 Om man satt in med kreditkort (mastercard), kan man då ta ut dessa pengar med banköverföring? Trodde man först var tvungen att ta ut det man hade satt in med kortet tillbaks på kortet, men jag kan inte ens välja nån credit card withdrawal. Citera
Bojen Postad 3 Mars , 2005 Rapport Postad 3 Mars , 2005 Tog ut pengar tillbaka till mitt VISA kort i söndags. Hur lång tid tar det innan pengarna kommer tillbaka till mitt VISA-kort? Citera
Suddenly Postad 4 Mars , 2005 Rapport Postad 4 Mars , 2005 Jag kan bara ta ut pengar till mitt NETeller och inte till mitt konto eller kort. Hur kommer det sig och går det att lösa på något sätt? Eller måste jag först ta ut till NETeller och sedan till bankkontot? Citera
Recommended Posts