Gå till innehåll

Allt om in- och utbetalningar!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och så är jag också lite intresserad av det här med skatt och 24h...?

Är det mer safe att spela på unibet? (där jag spelar nu istället, då just 24h's skin inte funkar på min dator... :? )

 

Pröva ladda ner den nya mjukvaran. Kanske blir det skillnad. Angående skattefrågor kan jag inte svara då det itne finnds vettiga prejudikat. Tror att den som har fördjupat sig mest här på pf.nu är gdaily. Sunt förnuft säger mig dock att eftersom spelet bedrivs på samma server som UNibet borde inte skatten skilja. Detta är dock mina personliga reflektioner och inte någon officiell ståndpunkt för 24h.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, programmet vill inte fungera ändå. Så tyvärr har jag varit tviungen att plocka ut mina euros från 24h. Känns tråkigt.

Dock ett tips; unibets "cashier" visar både kontots summa i euro, och samma summa i sek. Väldigt trevligt faktiskt. Blir enklare att greppa vilka pengar det faktiskt är man just spelat in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, programmet vill inte fungera ändå. Så tyvärr har jag varit tviungen att plocka ut mina euros från 24h. Känns tråkigt.

Dock ett tips; unibets "cashier" visar både kontots summa i euro, och samma summa i sek. Väldigt trevligt faktiskt. Blir enklare att greppa vilka pengar det faktiskt är man just spelat in.

 

Det finns ingen som helsy anledning varför den ena klienten skulle fungera och inte den andra. Det är samma mjukvara. Kanske du har glömt att stänga av Unibetklienten innan du kör 24hPoker klienten? Då går det inte.

 

Angåedne cahsiern i Unibet vet jag inte riktigt hur det fuinkar men jag antar att du kan välja grudvaluta och att de växlar till annan valuta (euro). Vi har ju bara en valuta.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att sostlind för ett tag sedan skrev att 24h funderade på att införa en egen växling (till bättre kurs), så att vi dollaranvändare av Neteller skulle kunna göra insättningar i dollar och att de sedan växlas "hos 24h". Och tvärtom vid uttag.

 

Kommer det att bli så? Jag använder själv Neteller för att bolla runt mina pokerpengar, och just växlingsavgifterna är vad som avhåller mig från att exempelvis spela €75-turneringarna samt PF-Online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr så gick det inte att få limiten höjd, fick följande svar

 

Hi,

 

This cannot be changed. The problem is that to protect us against

CC fraud you are only able to withdraw back to your card only the

amount you deposited from it. The rest has to be withdrawn to your

bank account or NETeller. Also you cannot withdraw all of your money

to your bank account, the ?200 will still be first sent to your CC and

then the rest will be sent to your bank account.

 

Så m a o så måste jag definiera mitt bankkonto i cashiern.

om jag har ett bankonto xxxx-1234567 där xxxx är clearingnummer, ska jag skriva in xxxx1234567 som mitt account number eller ska xxxx stå på swift or sort code, osäker på detta.

 

Street adress, Postal code mm är väl min hemadress antar jag? men varför isåfall efter som den redan står på min personal info så därför blev jag även osäker på om de vill ha uppgifter om addressen till något bankkontor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du hade bara satt in €200. Om du sätter in €500 med CC nästa gång så kommer du att kunna ta ut $500 via CC.

 

Skriv xxxx 1234567 som Account number så ska det fungera bra. Swift/sort code behövs bara om du ska ta ut pengar till en bank i utlandet. Tar du ut penger till en svensk bank så lämna fältet tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bank transfer funkar smidigt.

 

En sak att tänka på: Du har ett fritt uttag per månad, sedan debiteras €10 per uttag. Men gör du flera uttag inom loppet av en timme behandlas de som ett. Om du alltså tar ut €200 via CC och sedan valfri summa via bank transfer kommer det att vara helt gratis (förutsatt att du inte gjort några tidigare uttag de senaste 30 dagarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att sostlind för ett tag sedan skrev att 24h funderade på att införa en egen växling (till bättre kurs), så att vi dollaranvändare av Neteller skulle kunna göra insättningar i dollar och att de sedan växlas "hos 24h". Och tvärtom vid uttag.

 

Kommer det att bli så? Jag använder själv Neteller för att bolla runt mina pokerpengar, och just växlingsavgifterna är vad som avhåller mig från att exempelvis spela €75-turneringarna samt PF-Online.

 

Jodå, men det tar nog ett tag.

 

Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa).

 

mvh s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa).

 

mvh s

Nog har jag reagerat på det...

Och av den anledningen skaffade jag ICA Bankens mastercard... inga valutapåslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är lite lustigt att folk reagerar så mkt på neteller kursavdrag men aldrig säger ett ord om samma fenomen om man betalar med sitt kreditkort (på siten eller på tex en utlandsresa).

 

mvh s

Nog har jag reagerat på det...

Och av den anledningen skaffade jag ICA Bankens mastercard... inga valutapåslag.

 

Verkligen? Tack för tipset. Jag ansöker direkt! Inte bara för gamingreasons utan när man är på semester eller annan näthandel så gör det en stor skillnad i längden.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag spelar iofs på staffpoker, men det är samma klient som 24h.

 

Jag har några frågor angående uttag till "bank wire" eller "wire transfer" eller vad det nu heter:

 

1. Hur lång tid tar det för pengarna att komma till bankontot ungefär?

 

2. Spelar det någon roll om jag tar ut till ett konto som inte står i mitt namn? Jag har för mig att dom inte bryr sig om det.

 

3. Tror ni dom bryr sig ifall jag i bankinformationen skrev fel förnamn på kontots ägare , ex per karlsson istället för lars karlsson? OM dom nu bryr sig, vad gör dom då, visst kan dom inte bara ta pengarna då, jag måste väl få ett mejl eller få pengarna tillbaks till mitt pokerkonto?

 

4. Jag tog ut via bank wire igårkväll, och jag har inte fått ett konfirmationsmejl än, bör jag börja oroa mig? Eller kan det ta några dagar innan man ens får ett mejl?

 

Många frågor blev det, men jag är väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag spelar iofs på staffpoker, men det är samma klient som 24h.

 

Jag har några frågor angående uttag till "bank wire" eller "wire transfer" eller vad det nu heter:

 

1. Hur lång tid tar det för pengarna att komma till bankontot ungefär?

 

2. Spelar det någon roll om jag tar ut till ett konto som inte står i mitt namn? Jag har för mig att dom inte bryr sig om det.

 

3. Tror ni dom bryr sig ifall jag i bankinformationen skrev fel förnamn på kontots ägare , ex per karlsson istället för lars karlsson? OM dom nu bryr sig, vad gör dom då, visst kan dom inte bara ta pengarna då, jag måste väl få ett mejl eller få pengarna tillbaks till mitt pokerkonto?

 

4. Jag tog ut via bank wire igårkväll, och jag har inte fått ett konfirmationsmejl än, bör jag börja oroa mig? Eller kan det ta några dagar innan man ens får ett mejl?

 

Många frågor blev det, men jag är väldigt tacksam för svar!

 

Det är samma klient, men det är olika företag och därmed olika rutiner.

Dock:

 

1: Ingen aning med Staff, 24h tar någon dag

2: Ingen aning om Staff tycker.

3: Det brukar gå bra, kan ta någon extra dag bara - bankerna har någon extra kontroll där har jag hört.

4: Du behöver inte oroa dig, pengarna går alltid att spåra.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man satt in med kreditkort (mastercard), kan man då ta ut dessa pengar med banköverföring? Trodde man först var tvungen att ta ut det man hade satt in med kortet tillbaks på kortet, men jag kan inte ens välja nån credit card withdrawal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...