Gå till innehåll

Ang Stureplan - från Kens aftonbladet tråd


berrabb

Recommended Posts

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

När man vinner mycket pengar eller får av pappa skall man så klart hänga på stureplan 24/7. Spruta skumpa på folk du inte känner och vara allmänt dryg mot alla som inte har en dompa i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

När man vinner mycket pengar eller får av pappa skall man så klart hänga på stureplan 24/7. Spruta skumpa på folk du inte känner och vara allmänt dryg mot alla som inte har en dompa i handen.

 

Vem fan dricker den skiten? Alla som ser på MTV vet ju att det är Cristal som är skiten som man ska dricka för att verka tuff 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

När man vinner mycket pengar eller får av pappa skall man så klart hänga på stureplan 24/7. Spruta skumpa på folk du inte känner och vara allmänt dryg mot alla som inte har en dompa i handen.

 

Vem fan dricker den skiten? Alla som ser på MTV vet ju att det är Cristal som är skiten som man ska dricka för att verka tuff 8-)

 

Ja men dricker Cristal men sprutar dompa.

Dock så tror jag det kan bli ev på detta i framtidenSkumpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det motsvarar ju ungefär bara en månadsinkomst på ca 60 000 Kr per månad i ett helt arbetsliv innan skatt. Är ju ingenting ju..... Sen om man räknnar med ränta på ränta vid investeringar i lite fonder och så, viilket innebär att han fullt realistiskt kan plocka en miljon per år där också innebär ju nästan att han är pank... Han får väll ta ett jobb på Burger King eller nåt... (Sarkistisk, Sarkistisk)

 

Investera? Man måste ju ha degen för att spela högre och högre hela tiden. En riktig pokerspelare spelar tills han bustat eller har alla pengar på marknaden :)

 

Plus att så dålig som han är på topspin2 så kan han vara bust inom nåra veckor, jag ska grinda ner honom med hewitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad sätt? Det finns ingen pokerskribent som rackar ner på framgångsrika pokerspelare som Fuskar-Kenta. En apa kan spela SnG:s. Pokerspelare X är en brat som bara har tur. TLK kommer tappa fotfästet. Själv är Fuskar-Kenta störst, bäst och vackrast. När han förlorar är det alltid ren otur.

 

Att han snackar skit om Jante-lagen betyder inte att han inte praktiserar den själv.

 

Som du säger: han anser sig vara bäst. Helt uppenbart följer han alltså inte Jante-lagen. Den föreskriver att man ska veta sin plats, inte tro att man är bättre än andra osv. Att snacka skit om konkurrenter och motspelare är inte heller det att följa Jantelagen, snarast tvärtom.

 

Sen tycker jag verkligen inte att han rackar ner på folk som du skriver. Den här krönikan var mycket mer beröm än anklagelser, och att skriva att "en apa kan spela SnG" är ju verkligen inte att racka ner på någon utan bara ett sätt att bortförklara en egen förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger: han anser sig vara bäst. Helt uppenbart följer han alltså inte Jante-lagen. Den föreskriver att man ska veta sin plats, inte tro att man är bättre än andra osv. Att snacka skit om konkurrenter och motspelare är inte heller det att följa Jantelagen, snarast tvärtom.

 

Ja, HAN anser sig vara förmer än andra, men ingen annan ska tro att de är något. Du har visst inte läst din jantelag.

 

Du skall icke tro, att du är något.

Du skall icke tro att du är klokare än vi.

Du skall icke tro att du är bättre än vi.

Du skall icke tro att du vet mer än vi.

Du skall icke tro att du är förmer än vi.

Du skall icke tro att du duger något till.

Du skall icke skratta åt oss.

Du skall icke tro att någon bryr sig om dig.

Du skall icke tro att du kan lära oss något.

 

Sen tycker jag verkligen inte att han rackar ner på folk som du skriver.

Den här krönikan var mycket mer beröm än anklagelser, och att skriva att "en apa kan spela SnG" är ju verkligen inte att racka ner på någon utan bara ett sätt att bortförklara en egen förlust.

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

När man vinner mycket pengar eller får av pappa skall man så klart hänga på stureplan 24/7. Spruta skumpa på folk du inte känner och vara allmänt dryg mot alla som inte har en dompa i handen.

 

Om jag nu hade lite kosing så skulle jag då inte göra något så fantasilöst som att hänga på stureplan. Dessutom är jag för gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu hade lite kosing så skulle jag då inte göra något så fantasilöst som att hänga på stureplan. Dessutom är jag för gammal.

 

Ja att hänga på stureplan är verkligen tomtigt. Det finns välbesökta nattklubbar med bra DJs, snygga tjejer och mkt partysuget ungt folk. Helt fel forum för pokerspelalnde grabbar i 18-23 års ålder, fy för stureplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han förlorar är det alltid ren otur.
Jag skulle också bli förbannad om jag förlorade trots att jag såg hålkorten. :)

 

Iofs är väll du alltid förbannad eller förväxlar jag det med bitter? ;)

 

Varför förstöra en kul mening genom att räddhågset sätta in en smiley på slutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde själva poängen med att bli löjligt rik var att tappa fotfästet. Vad är meningen med att ha högvis med kosing om man inte tänker använda det?

 

2 miljoner dollar är inte så jättemkt om man tänker på sin livsförsörjning.

 

Nä, det motsvarar ju ungefär bara en månadsinkomst på ca 60 000 Kr per månad i ett helt arbetsliv innan skatt. Är ju ingenting ju..... Sen om man räknnar med ränta på ränta vid investeringar i lite fonder och så, viilket innebär att han fullt realistiskt kan plocka en miljon per år där också innebär ju nästan att han är pank... Han får väll ta ett jobb på Burger King eller nåt... (Sarkistisk, Sarkistisk)

 

Inflation, förmögenhetsskatt och kapitalskatt. Att plocka en miljon efter skatt är inte nödvändigtvis superenkelt.

 

Dessutom kanske man vill leva large? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, HAN anser sig vara förmer än andra, men ingen annan ska tro att de är något. Du har visst inte läst din jantelag.

 

Alltså. Anser man sig vara bäst följer man helt uppenbart inte en lag som lyder "du ska inte tro att du är något". Att han inte lätt imponeras av andra är ju bara en logisk konsekvens av hans stora ego.

 

???

 

Dina exempel på när han hävdat att "ingen annan ska tro att de är något" kunde summeras med att han tyckte SnGs var slumpmässiga och att han trodde att den enligt honom utomordentligt skicklige Alex skulle tappa fotfästet. Bättre kan du nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VARJE artikel som Ken skriver börjar han med att höja någon, tex genom att berömma spelaren etc, fast aldrig som en sport-journalist som höjer tex en riktigt duktig fotbolls spelare över allt anat, det är alltid med måtta som han beskriver personens talanger.

Sedan mot slutet av artikeln pratar han alltid om personen i frågas eventuella svagheter eller något negativt, för på något sätt låter det alltid som att Ken tror sig veta bättre eller har varit med längre än någon annan. och man får känslan att han vill visa att han är bättre än dessa duktiga personer som han skriver om i sina artiklar.

Varför? Jag tror att Ken bara vill synas och älskar att folk kommer fram till honom på stan så att han kan få skryta och peka på vad alla gör bra/dåligt och därmed låta som ett allvetande orakel. Personligen tror jag att han inte vill att folk ska tycka att någon är bättre än honom, han är ju trots allt Sveriges självutnämda Mr.Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lätt spruta dompa om en dompa kosta en SB.

 

Stureplan är tråkigt om man inte har pengar, får man ångest av att köpa en drink så har man inte roligare än på sunkdisko. Grejen med stureplan är att man får vara så dryg som man är och det måste bara vara fett nice :)

 

Och återigen får jag för mig att Stureplan är ett ställe som världen kan klara sig utan.

Fattigt liv - och jag skiter i hur många BB eller SB vederbörande har på sitt konto - om man tycker att det är "fett nice" att vara dryg.

Gör om, gör rätt. Spruta "dompa" och vara dryg, vilka ambitioner liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lätt spruta dompa om en dompa kosta en SB.

 

Stureplan är tråkigt om man inte har pengar, får man ångest av att köpa en drink så har man inte roligare än på sunkdisko. Grejen med stureplan är att man får vara så dryg som man är och det måste bara vara fett nice :)

 

Nu verkar du vara en skitunge men om du representerar dagens kids så ser det illa ut....

 

Stureplan var väl lite coolt när man var 17-22 bast. Då var det kul att glida förbi kön. Nu är det nästan öken även om man hänger i V rummet på Sture och dricker skumpa ur magnumbuteljer. Folk går bara ut för att visa upp sig och det är som någon sa plastigt, yta och ingen substans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han förlorar är det alltid ren otur.
Jag skulle också bli förbannad om jag förlorade trots att jag såg hålkorten. :)

 

Iofs är väll du alltid förbannad eller förväxlar jag det med bitter? ;)

 

Varför förstöra en kul mening genom att räddhågset sätta in en smiley på slutet?

 

För att nya personer på forumet ska förstå farlig Hjort är och att han har noll känsla för ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lätt spruta dompa om en dompa kosta en SB.

 

Stureplan är tråkigt om man inte har pengar, får man ångest av att köpa en drink så har man inte roligare än på sunkdisko. Grejen med stureplan är att man får vara så dryg som man är och det måste bara vara fett nice :)

 

Och återigen får jag för mig att Stureplan är ett ställe som världen kan klara sig utan.

Fattigt liv - och jag skiter i hur många BB eller SB vederbörande har på sitt konto - om man tycker att det är "fett nice" att vara dryg.

Gör om, gör rätt. Spruta "dompa" och vara dryg, vilka ambitioner liksom..

 

Ja, jag menar, hur fan mår folk? Man kan ju liksom tjacka en bira för 30 spänn på Sviten och spruta den på folk och samtidigt vara dryg som fan, billigare, bättre och trevligare, och framförallt så är det mindre -EV eftersom det bara kostar en fraktion av en bigblind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-EV eftersom det bara kostar en fraktion av en bigblind!

 

Kostar ju fan 3 big blind på sviten!

 

Eller 1/4 av en standard preflopraise...

 

Men originalpostaren skrev ju att ett helrör dompa på sture kostar en fraktion av en BB, då måste ju en öl rimligtvis kosta en fraktion av en fraktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag menar, hur fan mår folk? Man kan ju liksom tjacka en bira för 30 spänn på Sviten och spruta den på folk och samtidigt vara dryg som fan, billigare, bättre och trevligare, och framförallt så är det mindre -EV eftersom det bara kostar en fraktion av en bigblind!

Jag tror iofs att man får mer stryk om man sprutar öl på folk än om man sprutar dompa. Inte utan anledning, ölfläckar luktar mycket äckligare en champagnediton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...