MannenMedH Postad 27 November , 2006 Rapport Postad 27 November , 2006 Ja, nån som vet några bra skrifter som går in riktigt på djupet. Gärna då något som är iallafall hyfsat tillgängligt. Med avancerat menar jag riktigt avancerat. Jag har läst en hel del matte nu så jag borde klara det mesta. Citera
Ignatius Postad 27 November , 2006 Rapport Postad 27 November , 2006 Ja du. Det finns en del att välja på. Beror liksom bl a på vilken del av spelteorin du vill gå på djupet på. Myerson Osborne & Rubinstein Fudenberg & Tirole Men den praktiska nyttan vid pokerbordet av avancerad spelteori är nog ungefär lika med noll. Citera
Cyntax Postad 27 November , 2006 Rapport Postad 27 November , 2006 Microeconomics Pindyk skriver ganska mycket (och bra!) om Nash Game Theory. Nash fick Nobelpriset i ekonomi för sin forskning. -Användbart för poerspelare? -Nej. Men intressant läsning! Citera
MannenMedH Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 tack grabbar, fler tips är välkomna. det har nog ingen större betydelse på pokern, men det här kändes som ett bra ställe att fråga på iallafall. Citera
Hjort Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Thomas & Chris Ferguson om poker http://www.amazon.com/Mathematics-Poker-William-Chen/dp/1886070253 Citera
Recommended Posts