Gå till innehåll

NLT - SH, floppad triss möter motstånd


PxT

Recommended Posts

Har inte suttit så länge men varit väldigt aktiv och mött lite motstånd. Min image borde vara LAG och min syn på FI är att de är rätt solida.

 

Game #xxxxxxxxxx: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/11/26 - 18:01:00 (UK)

Table "Deuceofdiamonds" Seat 6 is the button.

Seat 1: Quaker ($17.85 in chips)

Seat 2: Callisto ($109.20 in chips)

Seat 3: MortenTA ($50.60 in chips)

Seat 4: PxTse ($66.20 in chips)

Seat 5: Vanheden ($56.85 in chips)

Seat 6: panacod ($41.05 in chips)

Quaker: posts small blind $0.25

Callisto: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to PxTse [6c 5c]

MortenTA: folds

PxTse: raises to $2

Vanheden: calls $2

panacod: calls $2

Quaker: calls $1.75

Callisto: calls $1.50

----- FLOP ----- [6s 6d 2s]

Quaker: checks

Callisto: checks

PxTse: bets $7

Vanheden: raises to $14

panacod: folds

Quaker: folds

Callisto: calls $14

PxTse: ???

 

Får ju en drömflopp och det borde vara svårt att sätta mig på en sexa men en miniraise och en kallsyn (ur position) gör mig villrådig. Hur ska jag spela vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl inte att det är helt omöjligt att du är upp emot en bättre 6a? Men med miniraisen skulle jag sätta fi på ett flushdrag och han som callsynar kan ju bara vara en fisk som synar det mesta eller slowspela en 22a? Reraise eller syn på floppen är frågan.. Jag hade nog tagit synen och avaktat turn för att se hur action ser ut där.

 

Om Fi uppfattar dig som LAG är det väl inte omöjligt att de bara synar med ett överpar för att slå om på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar då handen utspelades var att Vanheden höjde ett överpar och att Callisto kallsynade ett färgdrag. Men när jag tänker efter så borde väl Vanheden slå om hårdare i så fall? En miniraise bjuder ju in till syn och han har ju några att agera efter sig...och det kan komma en del kort på turn som inte är så roliga för honom.

 

Hur ska jag då gå vidare? Syna eller höja? Synar jag är potten tillräckligt stor på turn för att jag ska hamna all-in om jag vill spela vidare. Höjer jag på floppen är väl all-in direkt det enda rätta (potten är runt 50$ och jag har ungefär det kvar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa in floppen måste väl ändå vara betydligt sämre än att vänta in turn? Alla pockets borde väl lägga sig då, iom att vi reppar QQ+. Med en syn kan vi ha vad fan som helst, och det är inte omöjligt att 99 lr TT tror sig vara bra.

 

Huruvida vi stoppar in rakt av på turn eller väntar in att vanheden ska beta vidare sätta fast callisto mellan oss tycker väl jag är frågan... Risken finns ju helt klart att rivern blir gratis, men samtidigt får vi nog nästan alltid in bådas stackar på turn och vi checkar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stoppar in rakt av på floppen för att kunna göra likadant med Axs. Att bli stackad om vi är uppemot en bättre 6:a eller båten är inget som skulle bekymra mig alls, och jag tror att en kallsyn kan uppfattas starkare än en push här. Dessutom har jag svårt att tro att vi kan få mer action på turn mot minraisarens förmodliga semi-starka överpar (som han inte vill comitta sig med, därav minraise) och mot den andra fiskens eventuella FD, om han inte fyller och då har vi ett rätt kukigt beslut på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att folk är av delade meningar i denna hand. Jag vet inte riktigt hur jag skulle spela om samma läge dök upp igen men i denna hand ställde jag floppen i alla fall och här är resultatet, som i och för sig inte spelar så stor roll.

 

PxTse: raises to $64.20 and is all-in

Vanheden: is all-in $40.85

Callisto: calls $50.20

----- TURN ----- [6s 6d 2s][2d]

----- RIVER ----- [6s 6d 2s 2d][8d]

----- SHOW DOWN -----

PxTse: shows [6c 5c] (A Full House, Sixes full of Twos)

Vanheden: shows [2c 2h] (Four of a kind, Twos, Eight high)

Callisto: shows [Ad 6h] (A Full House, Sixes full of Twos)

Callisto collects $9.35 from Side pot #1

PxTse collects $9.35 from Side pot #1

Vanheden collects $171.55 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $193.25 Main pot $171.55 Side pot #1 $18.70 | Rake $3

Board [6s 6d 2s 2d 8d]

 

Även om jag bara synat floppen så hade jag omöjligen kommit ifrån i och med att jag får toppkåken på turn. Det som hade varit intressant och som kan vara värt att diskutera vidare är i så fall om turn blankat och det blivit mycket action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ud gör handen svårspelad eftersom du höjer UTG med en endå ganska dålig hand. Men visst de kan man göra ibland och gjort e gjort. Floppar triss me dålig kicker. Ingen höjde preflop trotts många med på floppen så höha pckets kan du nog räkna bort. Jag hade satt minst en av dem på en färdig kåk lr en A6 åtminstonde. Detta säger jag inte för att jag såg svaret. Vart faktisgt överraskad att båda hade så bra. Hade satt den ena på flushdrag med kanske hålstege lr överkort, och en av dem på A6. MEn det beror också på hurdana spelarna är. Slaskar dom så kan man ju inte visa respekt dierkt. Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ud gör handen svårspelad eftersom du höjer UTG med en endå ganska dålig hand. Men visst de kan man göra ibland och gjort e gjort. Floppar triss me dålig kicker. Ingen höjde preflop trotts många med på floppen så höha pckets kan du nog räkna bort. Jag hade satt minst en av dem på en färdig kåk lr en A6 åtminstonde. Detta säger jag inte för att jag såg svaret. Vart faktisgt överraskad att båda hade så bra. Hade satt den ena på flushdrag med kanske hålstege lr överkort, och en av dem på A6. MEn det beror också på hurdana spelarna är. Slaskar dom så kan man ju inte visa respekt dierkt. Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket lurigt läge på floppen. Jag vet inte vad som är rätt. Att Callisto synar miniraisen ur position är ju verkligen märkligt.

 

Han som miniraisa borde kunna ha en rätt bred HD och det känns som du leder mot honom ofta. Men för att det ska vara rätt att ställa känns det nästan som att du måste kunna få syn av en sämre hand. Problemet är att om du ställer har vanheden callisto efter sig, vilket absolut leder till att han slänger med fler händer än om ni hade varit heads up. Om vanheden slänger är det frågan vad Callisto synar med som du slår. Inte mycket känns det som. Kanske något överpar.

 

Jag skulle varit så förvirrad att jag bara skulle synat (utan att veta om det var rätt) och sedan utvärdera turn på nytt.

 

Nu när jag sett resultatet av handen så spelade det ju ingen roll vad du hade gjort. Hade turn blankat hade det nog inte blivi så stor skillnad eller. Kanske om callisto försökt på en CR och vadheden hade höjt, att du kunnat lägga dig med gott samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.

 

Inte för att jag direkt orkar ta debatten tror jag (om det skulle bli nån) men det där är väl ändå en ganska subjektiv bedömning, för att vara snäll. Finns både folk som ibland synar AA/KK i position här och ännu fler som bara synar med par under det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ud gör handen svårspelad eftersom du höjer UTG med en endå ganska dålig hand. Men visst de kan man göra ibland och gjort e gjort. Floppar triss me dålig kicker. Ingen höjde preflop trotts många med på floppen så höha pckets kan du nog räkna bort. Jag hade satt minst en av dem på en färdig kåk lr en A6 åtminstonde. Detta säger jag inte för att jag såg svaret. Vart faktisgt överraskad att båda hade så bra. Hade satt den ena på flushdrag med kanske hålstege lr överkort, och en av dem på A6. MEn det beror också på hurdana spelarna är. Slaskar dom så kan man ju inte visa respekt dierkt. Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.

 

ser inget som helst fel i att höja 65s utg 6handat, ser heller inget annat spel än och pusha flop/turn... Tror att du bör ha en ganska bra nötgrindar read på fi 1 och 2 för att du ska kunna vika flop. Håller helt med psatiw om att linjen med flopställ utökar möjligheterna för Axs på samma typ av bräda men möjligen så får vi ut mer värde i denna om degen åker in på turn... tror nog att flopstället är bäst, men inte långt före turnställ...

 

i mitt fall blir det ställ rakt av iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ud gör handen svårspelad eftersom du höjer UTG med en endå ganska dålig hand. Men visst de kan man göra ibland och gjort e gjort. Floppar triss me dålig kicker. Ingen höjde preflop trotts många med på floppen så höha pckets kan du nog räkna bort. Jag hade satt minst en av dem på en färdig kåk lr en A6 åtminstonde. Detta säger jag inte för att jag såg svaret. Vart faktisgt överraskad att båda hade så bra. Hade satt den ena på flushdrag med kanske hålstege lr överkort, och en av dem på A6. MEn det beror också på hurdana spelarna är. Slaskar dom så kan man ju inte visa respekt dierkt. Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.

 

ser inget som helst fel i att höja 65s utg 6handat, ser heller inget annat spel än och pusha flop/turn... Tror att du bör ha en ganska bra nötgrindar read på fi 1 och 2 för att du ska kunna vika flop. Håller helt med psatiw om att linjen med flopställ utökar möjligheterna för Axs på samma typ av bräda men möjligen så får vi ut mer värde i denna om degen åker in på turn... tror nog att flopstället är bäst, men inte långt före turnställ...

 

i mitt fall blir det ställ rakt av iaf :D

 

Att höja med 65s e inget fel nej, men utg är det ett fel. Det är dumt och framförallt onödigt. På knappen lr innan knappen kan man ju göra de. Sen att nån med TT,JJ,QQ,KK,AA inte höjer efter att nån höjt och allalimpat e direkt jävligt dpligt så jo man kan räkan bort överpar. Visst vissa är jävligt dåliga men det e ingen ursäkt att ignonera detta tecken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det stora jag har att säga är att du kan räkna bort höga pocket par.

 

Inte för att jag direkt orkar ta debatten tror jag (om det skulle bli nån) men det där är väl ändå en ganska subjektiv bedömning, för att vara snäll. Finns både folk som ibland synar AA/KK i position här och ännu fler som bara synar med par under det.

 

Och det är direkt jättedåligt. Finns ingen annledning att bara syna efter att alla limpat. Och tusen annledningar att höja.

 

chansen att nån av dem sitter på 22 lr A6 är ju störren att båda har överpar?. kom igen vakna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...