Gå till innehåll

Svag fold?


Mattie

Recommended Posts

Min tableimage är slask-bluffig.

Min read på FI är lite halvfisk men väldigt solid spelare som vägrar lägga ner en hand när han har träff och tjänat mkt pengar på att syna ner mig. Han har inte suttit så jättelänge vid bordet men jag har inte sett honom bluffa någon gång. E han tom så checkar han helst ner.

 

Hans preflop-raise känns som JJ-KK och jag tar syn för att floppa set då vi båda har ganska djupa stackar.

När han han checkar floppen så sätter jag honom på KKK och jag försöker hålla potten nere. Hans Allin på rivern förvånar mig dock då färgen precis blivit möjliggord och jag börjar fundera på om han har nåt annat än KKK men foldar likväl.

 

Seat 1: -BlackKitty- ($2 040 in chips)

Seat 3: MrvonB1 ($2 000 in chips)

Seat 4: bottleservic ($2 042 in chips) (on the button)

Seat 6: Stev1952 ($4 379 in chips)

Seat 9: Hero- ($2 759 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero-: 4h

Dealt to Hero-: 4c

Stev1952 : Post Blind ($10)

Hero- : Post Blind ($20)

*** Pre-Flop *** :

-BlackKitty- : Call ($20)

MrvonB1 : Call ($20)

bottleservic : Call ($20)

Stev1952 : Bet ($200)

Hero- : Call ($190)

-BlackKitty- : Fold

MrvonB1 : Fold

bottleservic : Fold

*** Flop *** : 4s Ks 8h

Stev1952 : Check

Hero- : Check

*** Turn *** : [ 4s Ks 8h ] 7d

Stev1952 : Bet ($500)

Hero- : Call ($500)

*** River *** : [ 4s Ks 8h 7d ] 10s

Stev1952 : Bet ($3 669)

Stev1952 : All In ($3 669)

Hero- : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $5 146 | Rake: $3

Board: [ 4s Ks 8h 7d 10s ]

-BlackKitty- lost $20

MrvonB1 lost $20

bottleservic lost $20

Stev1952 bet $4 379, collected $5 146, net $767

Hero- lost $710

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter honom på KKK så känns
Hero- : Call ($500)

lite onödigt...

 

 

Jag hade inte orkat se mig själv i spegeln efter sekvensen check-call-fold, så jag hade pangat om på turn. Jag hade säkert förlorat mer pengar än du i potten, men inte på samma sätt.

Håller inte med. Vi får reda på det vi vill ha reda på i och med hans riverbet. Aldrig att han hade bettat AA eller någon annan sämre hand på det viset. $500-beten på turn säger däremot inte så oerhört mycket, vilket gör att vi är mer eller mindre tvungna att syna. Jag tror bestämt att han oundvikligen kommer att avslöja sig på rivern och därför ser jag inget behov av att höja honom på turn.

 

edit: och slänger han in en fjuttbet på rivern, så har vi i vilket fall inte förlorat mer än om vi hade höjt honom på fjärde gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju kombinationen flop, turn och river som pekar på KK, inte enbart flop och turn-kombon.

 

Jag håller med på det, men:

 

När han han checkar floppen så sätter jag honom på KKK

 

Det var det jag ville belysa. OP drar lite väl långa tankar ur floppchecken enbart.

Hehe, då är jag med dig. Känns som att "han har KK när han checkar floppen"-readen är overklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker motståndarens sekvens känns helt klart:

 

A:spade:Q:spade: / A:spade:J:spade: / A:spade:8:spade:

 

Preflop: "En dålig hand egentligen, men det finns ju potential: Jag gör en stor överbet och vinner det som ligger i potten redan nu."

 

Flop: "Ah, floppade nötflushdraget. Nu ska jag checkraisa min slaskige motspelare"

 

Turn: "Skit, han betade inte. Få se om jag kan semibluffa hem potten"

 

River: "Nötkaka! Om jag överbetar kanske jag får en slasksyn av honom..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer egentligen pre-flop? Ingen kommenterar ens att killen trycker in 10BB pre. Är det något han brukade göra när någon/några limpat in? Att direkt sätta honom på JJ-KK utifrån det bettet tycker jag också är aningen konstigt, vad gör att du uteslutar AA eller TT?

 

För övrigt så går jag gulare än gul med set på den här flopen. Jag säger inte att jag synar så som handen har spelats men jag hade spelat den bra mycket aggresivare och håller med gdaily om att dina reads verkar aningen förhastade. Jag har ju dock inte spelat med killen och du kanske har en bra förklaring bakom readsen.

 

Att han checkar flop borde nog också kunna betyda att han inte vill åka på en flopraise och väljer att spela sitt flushdrag passivt. Men det beror ju definitivt på vad för typ av spelare han är.

 

En sak till, hur ofta checkar han flop med set när flushdraget ligger ute? Det är, enligt mig, ett dåligt spel såvida man inte gör det för deception och i så fall är bra nog att kunna komma ifrån sin hand om skiten kommer på senare gator. I den här handen väljer ju han dock att pusha när färgen kommer, varför skulle han spela KK på det här viset? Jag tycker att alla gator talar emot KK! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter honom på KKK så känns
Hero- : Call ($500)

lite onödigt...

 

 

Jag hade inte orkat se mig själv i spegeln efter sekvensen check-call-fold, så jag hade pangat om på turn. Jag hade säkert förlorat mer pengar än du i potten, men inte på samma sätt.

 

Jag uttryckte mig fel i min initiala analys. Jag menade förstås inte att jag bergsäkert trodde han hade KKK för då hade jag naturligtvis foldat. QQ JJ och även AA är fortfarande en möjlighet. Det som jag ville komma fram till här egentligen är att har han floppat KKK så kommer han försöka trappa mig trots färgdraget, då han hans read på mig är att jag tar minsta tecken på svaghet från hans sida som ett skäl till att stjäla potten. med QQ och JJ är det troligare att han vill försöka visa styrka även fast han inte är stark när överkort kommit på floppen för att ta hem potten här och nu.

 

Angående Quasis kommentarer. Jag uteslöt AA initialt eftersom preflop-raisen var så bizarrt hög och med AA borde han vilja få lite action.

Däremot så känns det som han är uppe på nivån och skottar lite(Jag har aldrig sett honom förut och han köpte inte in fullt), så med höga PP tänker han kanske att han vill ha ordentligt betalt om han skall riskera att bli utdragen med dom för han vet med sig att han kan ha svårt o släppa dom.

Av just den anledningen har jag också lite svårt att se att han skulle göra ett "move" med AXs också. Skottare gör sällan moves efter de har fått ihop en bra stack.

Men med tanke på riverspelet så var det väl antagligen just det han gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU FÅR ALDRIG CHECKA DEN FLOPPEN kompis..

 

Jag undrade faktiskt lite samma sak när jag först läste den, särskilt med tanke på:

 

Min tableimage är slask-bluffig. [...] Min read på FI är lite halvfisk men väldigt solid spelare som vägrar lägga ner en hand när han har träff och tjänat mkt pengar på att syna ner mig.

 

Skrev inget om det eftersom jag antog att jag bara var för puckad och missade nåt obvious. Care to share, Mattie?

 

Som spelat tror jag också vi måste folda river för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...