Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja, enligt eropeisk lag ska det ju finnas en spärr som gör att man inte kan sätta in mer pengar än man har täckning för, och den fungerade ju inte i detta fall. Och är det rätt att de ska kunna kräva honom på pengar han aldrig haft?

men din kompis visste ju om det, inte fan ska man gå och skotta när man inte har råd och sedan skylla bort det på att ladbrokes inte stoppade honom.

Samma sak med bankomater, begär du ut 100:- och får ut 1000:- är det din skyldighet att raportera det. Om banken upptäcker det kommer du bli tvungen att betala tillbax!

Fel! Får du fel i en bankomat så kan banken inte kräva tillbaka pengarna.

hmm, fick höra på nyheterna förut om en kille som skulle ta ut pengar. Bankomaten spydde ut 500 lappar och inte fan fick han behålla dom!

Banken kommer absolut att uppmana dig att lämna tillbaka dem, men de kan inte tvinga dig.

Postad
nu har jag fått höra att min vän betett sig illa, och det vet jag redan.

Finns det någon som kan koma med förslag om det bästa som går att göra från hans situation?

(han har inte spelat bort 100 tusen utan ca 30. resten av pengarna sitter på hans spärrade laddeskonto)

döda honom.

IDIOT

Postad

Folk är så j*vla dumma. Fattar mig inte på folk som får en summa felinsatt på sitt konto som tror att man kan sätta sprätt på dom och sedan bara stå å säga vadaåååå? jag trodde de va miina pengar??

Likaså folk som biddragsfuskar och blir återbetalningsskyldiga? Vadååååå ska jag betala tillbaka? Snyft snyft! Det är sååå synd om mig som levt över mina tilgångar! buhu

Eller varför inte det här exemplet.. Vad tror personen i fråga pengarna kommer ifrån? tror han ingen kommer sakna pengarna/upptäcka felet? å hur är det med spårbarheten när dom upptäcker det?? Ajdå...

Börjar det spruta 500-ingar ur bankomaten. Ja någon LÄR sakna pengarna och kollar på transaktionshistoriken.. Eller varför inte kolla på övervakningskameran.

Hoppas du får betala saftig ränta på pengrna för din dumhet och girighet. Hade du varit ärlig sagt till på en gång kanske du t.o.m fått en slant för besväret. Men inte nu. Skyll dig själv!

Postad
Kan någon moderator banna jannekev han kallade jacobmal för IDIOT det får man väl inte?

får man uppmana till att döda folk?

hur menar du?

nu har jag fått höra att min vän betett sig illa, och det vet jag redan.

Finns det någon som kan koma med förslag om det bästa som går att göra från hans situation?

(han har inte spelat bort 100 tusen utan ca 30. resten av pengarna sitter på hans spärrade laddeskonto)

döda honom.

Postad
Men vadå det var ju jacobmal som skrev det???

Vad är det du inte förstår?

vad är det du inte förstår?

Du vill att någon mod ska banna janekev för att han sa idiot till jocobmal, är det inte värre att jacobmal uppmanar till att döda folk?

Postad
Men vadå det var ju jacobmal som skrev det???

Vad är det du inte förstår?

vad är det du inte förstår?

Du vill att någon mod ska banna janekev för att han sa idiot till jocobmal, är det inte värre att jacobmal uppmanar till att döda folk?

Tycker du verkligen att man ska kalla folk för idioter...är det bra?

edit: ok...nu fattar jag, såg inte att du var rätt ny här...sorry

Så här funkar det: om du är smart nog att välja in ett djurnamn såsom hjort, mal eller bi i ditt nick så går du automatiskt fri från allt vad avstängning heter, men ser du något djurnamn i jannekev?

Postad

Nu för ni allt ta och kamma er! Hur kan ni ta parti för något utländskt betting-företag?? Många här verkar ha en väldigt tvivelaktig syn på etik och moral. Självfallet skall killen inte betala en krona förutom de tio han hade på kortet. Ett kort utan kredit är ett kort utan kredit är ett kort utan kredit...

Mikael

Postad
Nu för ni allt ta och kamma er! Hur kan ni ta parti för något utländskt betting-företag?? Många här verkar ha en väldigt tvivelaktig syn på etik och moral. Självfallet skall killen inte betala en krona förutom de tio han hade på kortet. Ett kort utan kredit är ett kort utan kredit är ett kort utan kredit...

Mikael

första jävla vettiga människan i denna tråd. som sagt det ska inte kunna hända. det har så vitt jag vet aldrig hänt nåt liknande på nån annan sajt hittils. jag testade simultant på ett antal andra sajter och ingen annan hade problem än laddies.

Postad

Mikael

vet inte vad lagen säger men kanske båda har gjort fel.

om man bortser från lagen och tänker på moral så är det rätt uppenbart att killen gjort fel. verkligen idiotiskt.

Postad

Mikael

första jävla vettiga människan i denna tråd. som sagt det ska inte kunna hända. det har så vitt jag vet aldrig hänt nåt liknande på nån annan sajt hittils. jag testade simultant på ett antal andra sajter och ingen annan hade problem än laddies.

Men ni två är ju kommunister.