Andersson Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: Jag förlorar rätt mycket pengar på par som inte förbättras, jag tycker de är svåra att spela. Man kan ju inte kasta ett par hur som helst, men det blir så ofta fel när man spelar dem också. Jag postar ett exempel här och hoppas på lite tips. Bordsstämning Ett av de lägre ($10) no limit borden på paradise. Bra stämning med mycket prat och skoj i chatten och väldigt löst spel. Spelet NO LIMIT TEXAS HOLD'EM Seat 1: striperbob ($11.60) Seat 2: scotco ($2.85) Seat 3: lallin ($31.02) Seat 4: sneakabout ($10.05) Seat 5: johnnyrude ($12.40) Seat 6: marcus-1 ($3.20) <-- Button Seat 8: Andersson ($9.55) <-- Jag, sb Seat 9: ipiggirl ($1.90) <-- bb Seat 10: MonsterDsju ($12.05) OpeningBetRound Dealt to Andersson [J:club: K:club:] Andersson: Post Small Blind ($0.05) ipiggirl: Post Big Blind ($0.10) MonsterDsju: Call ($0.10) striperbob: Fold scotco : Fold lallin : Call ($0.10) sneakabout: Fold johnnyrude: Fold marcus-1: Fold Andersson: Call ($0.05) ipiggirl: Check Dålig position och ingen monsterhand. Synar bara och hoppas på en bra flop. Flop Dealing Flop: [9:diamond: 6:diamond: J:heart:] (Pot = $0.40) Andersson: Bet ($0.30) ipiggirl: Fold MonsterDsju: Fold lallin : Call ($0.30) Topp-par och kung som kicker, men två ruter, så jag bettar. Turn Dealing Turn: [9:diamond: 6:diamond: J:heart:] [7:heart:] (Pot = $1) Andersson: Bet ($0.55) lallin : Call ($0.55) Nu finns det en potentiell stege, man kan väl tänka sig att han såg floppen med T8 men jag oroade mig mer för ruterfärgen. Bettar halv pott, han synar, vilket får mig att gissa på ett par (samma som mig eller lägre) eller ett färgdrag (dålig syn i så fall, men visst). River Dealing River: [9:diamond: 6:diamond: J:heart: 7:heart:] [T:spade:] (Pot = $2.10) Andersson: Bet ($1.40) lallin : Call ($1.40) River hjälpte inte hans färgdrag och troligen inte hans par, så jag bettar och hoppas han lägger sig. Fick han in en stege nu så får han väl ta de pengarna, men jag gissade fortfarande på ruterfärgen. Men han lägger sig inte, syn igen. Showdown AAndersson [ J:club: K:club: ] (a pair of jacks) lallin [ 9:club: J:diamond: ] (two pair, jacks and nines) collected $4.70, net +$2.35 Avslutning Att han floppat ett tvåpar väntade jag mig inte. Han synade bara hela vägen. Tyckte han kanske att det var bäst att låta mig betta istället för att mothöja och riskera att jag lägger mig? Jag överspelade mitt par, vilket jag ofta gör. Skulle jag check/foldat på turn? Eller på river? Lagt mindre bets för att inducera mothöjningar? Jag har väldigt svårt att läsa en person som bara synar, synar, synar. Citera
richardd Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Du skriver att du inte oroar dig för stegen men det skulle jag garanterat göra när han synar turn bettet. Tycker att flopp och turn spelet är bra men varför betta ut så hårt på rivern? Om du tror att han hade färg drag så kommer han ju knappast syna det bettet vad synar han med som du vinner på QJ möjligen J5-J2 därför är det nog bättre att betta mindre. Helst vill man ju ha nercheckning här men det gör ju bluff möjligheten för honom stor därför skulle jag betta samma bet som på turn. Citera
parre Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Vad för händer får du syn av på rivern som du slår? Vad för händer som slår dig kan du få att lägga sig? Jag tror nämligen att det är få händer som du slår som synar (dvs dåligt läge för bet) samt att du inte får bort händer som har dig slagen (dvs dubbelt dåligt läge för bet). Jag skulle checkat och hoppats att få se showdown, sen om han betar ta ställning till om han bluffar eller inte och antingen foldat eller synat. Citera
Hjort Postad 3 Februari , 2005 Rapport Postad 3 Februari , 2005 Så fort du blir synad på floppen så ska du genast fundera på vilka händer han kan ha och hur många av dem som slår dig. Mot någon som bara synar och synar så kan du ändå ofta inte värdebeta par på turn och river. Parvärdet får du preflopp och på floppen, resten av rundorna är bara jobbiga för par och helst skulle vill du inte se dem alls. Redan turnen är ett jobbigt kort eftersom T8-stegen trillar in, ett extra färgdrag och en jäkla massa tvåpar. Betstorleken är väl runt ok, men jag skulle inte börja skrika på dig om du checkade här. När han synat turn så kommer rivern som ett riktigt scarecard. Nu gick en hålstege in och det räcker med en åtta för att slå dig. Dessutom så har nästan samtliga Jx händer han kan ha haft numer tvåpar. Citera
Recommended Posts