crazybutcool Postad 24 November , 2006 Rapport Share Postad 24 November , 2006 är det baar jag eller är b2bs SNGs väldigt väldigt snabba. känns inte som man har nån direkt edge för jag tycker snabbt det blir lotto av det. och då spelar jag inte turbo ens utan vanliga... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Jag håller inte med. Förvisso har B2B ett lågt CSIX, men det finns en massa andra faktorer som gör att det är ok. Kanske att jag i helgen gör en bättre kartläggning på den frågeställningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 B2B har sämre SNG än många andra siter. Dvs relationen startstack och blinds , längd på perioder osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 B2B har sämre SNG än många andra siter. Dvs relationen startstack och blinds , längd på perioder osv. Definiera "sämre". Bara för att strukturen är snabb så behöver den inte vara dålig. Snarare tvärt om ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fylloner Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Får väll passa på att skriva mitt första inlägg här på forumet, vad jag har märkt av så är strukturen väldigt snabb men det vägs upp väldigt mycket av kompetensen av motspelarna, så enligt min åsikt är det inget negativt sålänge du har koll på vad du gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 B2B har sämre SNG än många andra siter. Dvs relationen startstack och blinds , längd på perioder osv.Det där är inte riktigt sant.Blindsperioderna är 8 minuter mot 6 minuter på FullTiltPoker. Men händerna spelas mycket snabbare på B2B. Du hinner 10 (alltid mellan 9-11) händer/period på B2B mot 5 (4-5 är standard) på FullTilt. Det blir 1,25 händer/minut på B2B och 0,83 händer/minut på FullTilt. (detta trots att man är 10 spelare på B2B och 9 på FullTilt.) (Jag snackar om första blindsperioden) Spelarna på B2B är sämre och tar större risker = fältet tunnas ut snabbare och ännu fler händer hinns spelas per period. På B2B finns en liten knapp på bordet som är förinställd på automuck, på FullTilt finns inställningen i lobbyn och den är förinställd på att man ska få valet att visa eller mucka korten. Dealern är snabbare på B2B, dvs den kastar korten på bordet snabbare och delar ut snabbare. Det tar mycket längre tid att spela en standard sng på FullTilt än på B2B, detta trots att antalet spelade händer ligger på ungefär det samma och detta trots att startstacken är djupare och man är 9 istället för 10 spelare. Betänk också att du som sagt har ~11% mer i prispotten, men knappast 11% sämre edge för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Folk som tycker att snabb struktur/höga blinds är lika med lotto är anledningen till att det inte är lotto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazybutcool Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Hahaha Vad klagar du på? Riggen eller vadå?Du måste mejla support@b2bpoker.com och be dom ta bort riggen mot dig. Då jäklar blir det åka rock'n Roll!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazybutcool Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Hahaha Vad klagar du på? Riggen eller vadå?Du måste mejla support@b2bpoker.com och be dom ta bort riggen mot dig. Då jäklar blir det åka rock'n Roll!! nej skärp dig. påpekade bara att spelarna är usla och gav exempel på det(alla vill vi whina dessutom). om spelarna är sämre borde min ROI gå upp inte ner eller hur? om inte strukturen är för snabb... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Hahaha Vad klagar du på? Riggen eller vadå?Du måste mejla support@b2bpoker.com och be dom ta bort riggen mot dig. Då jäklar blir det åka rock'n Roll!! nej skärp dig. påpekade bara att spelarna är usla och gav exempel på det(alla vill vi whina dessutom). om spelarna är sämre borde min ROI gå upp inte ner eller hur? om inte strukturen är för snabb... Om det är som du säger kanske problemet ligger i att du inte kan ta vara på att b2b spelarna nu är så dåliga eller spela ett spel som är anpassat efter b2b:s struktur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazybutcool Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Hahaha Vad klagar du på? Riggen eller vadå?Du måste mejla support@b2bpoker.com och be dom ta bort riggen mot dig. Då jäklar blir det åka rock'n Roll!! nej skärp dig. påpekade bara att spelarna är usla och gav exempel på det(alla vill vi whina dessutom). om spelarna är sämre borde min ROI gå upp inte ner eller hur? om inte strukturen är för snabb... Om det är som du säger kanske problemet ligger i att du inte kan ta vara på att b2b spelarna nu är så dåliga eller spela ett spel som är anpassat efter b2b:s struktur. första: nej uppenbarligen. andra: ja kanske det. men hur bör jag anpassa det då? kan ju säga att det i princip är samms ak varje gång. jag fodlar och foldar tills jag får en jättehand och sen får jag in allt pre eller på flopp som massiv favorit och blir utdragen. poängen är väl att jag alltid är commitad och alltid har midnre marker så jag är den som åker ut. funkar på andra siter och vists jag ligger ju plus men inte lika mycket. borde jg bli lösare? spela mindre pockets och starka Ax hårdare pre från början? bubbelspelet ahr jag inga problem med, är jag väl där brukar jag krossa. men åker ofta 6-7:e plats mot något klonkaras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 men seriöst, något är det. har ca 25% ROI på andra siter men på b2b har jag bara 10% och spelarna är som ni säger sjukt usla. sist åkte jag ut med AA mot K4 allin pre och då hadejag hittills spelat noll händer och detta var 4:e nivån. nice read dude. på andra sites kan man syna för setvalue i sen pos, för grunt på b2b. blir också så snabbt committad till en hand, räcker 3:e nivån, en raise sen gäller det att träffa. och spelarna är verkligen sjukt usla. Hahaha Vad klagar du på? Riggen eller vadå?Du måste mejla support@b2bpoker.com och be dom ta bort riggen mot dig. Då jäklar blir det åka rock'n Roll!! nej skärp dig. påpekade bara att spelarna är usla och gav exempel på det(alla vill vi whina dessutom). om spelarna är sämre borde min ROI gå upp inte ner eller hur? om inte strukturen är för snabb... Om det är som du säger kanske problemet ligger i att du inte kan ta vara på att b2b spelarna nu är så dåliga eller spela ett spel som är anpassat efter b2b:s struktur. första: nej uppenbarligen. andra: ja kanske det. men hur bör jag anpassa det då? kan ju säga att det i princip är samms ak varje gång. jag fodlar och foldar tills jag får en jättehand och sen får jag in allt pre eller på flopp som massiv favorit och blir utdragen. poängen är väl att jag alltid är commitad och alltid har midnre marker så jag är den som åker ut. funkar på andra siter och vists jag ligger ju plus men inte lika mycket. borde jg bli lösare? spela mindre pockets och starka Ax hårdare pre från början? bubbelspelet ahr jag inga problem med, är jag väl där brukar jag krossa. men åker ofta 6-7:e plats mot något klonkaras. Precis som Cyntax tidigare skrivit lägger du fram det hela som att du endast har en fet jävla otur. Om det nu e så, så sluta spela på "riggade b2b" och håll dig till dom sajterna där du plussar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts