Myssion Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Letar efter bra spel som man kan ha igång i bakgrunden när man smågrindar lite på kvällskvisten. Bör alltså vara turnbaserat så att man kan ägna uppmärksamheten åt annat när som helst utan att "förlora" något, och bör också gå att köra i icke-helskärmsversion. Har kört Heroes of Might and Magic, men tröttnat lite på det, har även kört lite Football Manager, men det drog så himla mycket kräm så det funkade inte så bra att köra medan man gör annat. Tacksam för tips! Citera
Hyler Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Från toppen av mitt huvud: Backgammon? Gnu BackGammon är trevlig. De flesta spel-spel nu för tiden är annars "Senaste superdatorn med fräckaste grafikkortet, i fullskärm med 100 FPS och nåde dig om du brister i uppmärksamhet i en tiondels sekund för då får du sju laserbazookor i akterkastellet". Citera
Brumpa Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Risk 2 fubgerar i ur och skur tills man spelar sönder det som med allt annat såklart.. vet dock inte om det går att köra i fönster.. Citera
Myssion Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Hur är det med Total War och den typen av spel? Finns det några turnbaserade sådana? Citera
cheunce Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Civilization IV är kungen av turnbaserade spel. Att ingen nämnt det ännu är pinsamt. Citera
Suppe Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Har du testat FM 07? Drar mycket mindre kraft av datorn och är mycket snabbare än tidigare versioner. Citera
Bluwajt Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Har du testat FM 07? Drar mycket mindre kraft av datorn och är mycket snabbare än tidigare versioner. Grymt spel, rekommenderas starkt om du har ett iaf hyfsat stort fotbollsintresse! Citera
Myssion Postad 24 November , 2006 Författare Rapport Postad 24 November , 2006 Någon nämnde att de bästa turnbaserade spelen finns till spelkonsoller, så kör med såna förslag också. Civilization låter helt klart intressant. Snubblade över Suikoden-spelen också, lite nostalgitripp. Citera
cheunce Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Någon nämnde att de bästa turnbaserade spelen finns till spelkonsoller, så kör med såna förslag också. Field Commander till PSPn är ju trevligt. Iofs en ren ripp off av Advanced Wars till Nintendo DS. Men som sagt CIV är grymt kul och speciellt när man spelar ihop med några polare över nätet. Då kan man köra med att alla flyttar samtidigt och rundan tar slut när den sista är klar eller tiden går ut. Beroende på hur man ställt in det. Går även att spela i lag. Finns att köpa för under 200 kronor men ladda hem senaste patchen direkt. Citera
SaInT Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Tar och rekommenderar Civ jag också, helvetiskt roligt spel. Akta så du inte fastnar bara. Citera
kfluffie Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 21 på Unubntu! Klockrent!! Liger just nu 2500 back!! Gula och förloare mer utan riktiga pengar, störtskönt! Citera
kfluffie Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Hmm ... Påminn mig imrogno varför jag inte lirar Play Money på Poker också ... Citera
Ost Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Några titlar: Age of Wonders 1 & 2 Jagged Alliance 1 & 2 (tvåan har vissa realtidsinslag, men det är lättpausat... en klassiker som tyvärr inte fått det genomslag det förtjänar) Temple of Elemental Evil (har också vissa realtidsinslag) UFO: Enemy Unknown (a.k.a. XCOM: UFO Defense, en gammal klassiker) Av Civ-spelen tycker jag nästan fortfarande att gamla Civ II är bäst... fast jag vet inte om det är nostalgin som färgar mina glasögon. Citera
vetgirig Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 FreeCiv - en klon av Civilization: http://www.freeciv.org/index.php/Freeciv Wesnoth - turnbaserat fantasybaserat krigsspel: http://www.wesnoth.org/ LGeneral - turnbaserat krigsspel (andra världskriget): http://lgames.sourceforge.net/index.php?project=LGeneral UFO Alien Invasion - en nyimplementering av XCOM: Ufo Defence: http://ufo.myexp.de/?id=news Alla ovanstående spel kostar inget att ladda ner från nätet. Citera
Stahl Postad 25 November , 2006 Rapport Postad 25 November , 2006 Jagged Alliance 1 & 2 (tvåan har vissa realtidsinslag, men det är lättpausat... en klassiker som tyvärr inte fått det genomslag det förtjänar) Riktigt jävla bra spel. Citera
gnuffe Postad 25 November , 2006 Rapport Postad 25 November , 2006 Några titlar:UFO: Enemy Unknown (a.k.a. XCOM: UFO Defense, en gammal klassiker) Citera
Wiznakh Postad 25 November , 2006 Rapport Postad 25 November , 2006 Hur är det med Total War och den typen av spel? Finns det några turnbaserade sådana? De är turnbaserade på själva kartan, men fältslagen är inte turnbaserade. Och det är ju de som är roligast. Civ 4 (eller 3 för den delen) är något för dig! Citera
Samedi Postad 25 November , 2006 Rapport Postad 25 November , 2006 Civ 2 tycker jag var roligare än efterföljarna och det borde funka smidigare att växla till fram och tillbaka också med det spelet. Fallout 2 får vi inte glömma bort heller. Striderna där är ju turnbaserade. Citera
Recommended Posts