Gå till innehåll

FLT - SH, krypa eller kriga?


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Har sett att Fi har postat den här handen på ett annat forum och tänkte därför det vore kul att höra kommentarer här utifrån mitt spel.

 

För få händer mot Fi för att ha någon stenklar read, men han har tidigare haft knapposition på min BB och attackerat rätt hårt med skithänder (och då bl a synat ner med lägsta tvåparet mot min ganska uppenbara (A)AA-träff, som jag iofs spelade snyggt). Gamle SB har lämnat bordet men Fi fortsätter här alltså attackera min BB från SB.

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $8/$16

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) EGO is BB with J:spade: Q:spade:

3 folds, SB raises, EGO 3-bets, SB calls (5:1).

 

Flop: 6:club: 4:spade: T:diamond: (4SB, 2 players)

SB checks, EGO bets, SB calls (5:1).

 

Turn: Q:club: (3BB, 2 players)

SB checks, EGO bets, SB raises, EGO 3-bets, SB calls (9:1).

 

River: 3:diamond: (9BB, 2 players)

SB checks, EGO bets, SB calls (10:1).

 

Results:

Final pot: 11BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade förmodligen checkat bakom på river, men så är jag medveten om att jag borde värdebeta mer så det kan mycket möjligt vara fel. Det är ju möjligt att han har par och får färgdraget på turn och väljer att semibluffa, men jag vette fan om han reraisar då. Pre, flop och turn spelar jag som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på Parvels linje. Jag hade inte gillat hans höjning på turn. Hade känt mig slagen av QT, men bestämt mig för att visa honom handen så billigt som möjligt med en liten förhoppning om seger och att han ska ta det lugnare med stjälandet.

Konstig check-syn av honom på river dock.

(är FL-fullringsgnidare)

så jag har svårt att värdera fem-manna FL. PÅ 10 pers är det ju sällan lönt att jaga mobbare med blåslampa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns helt rätt hela vägen.

 

Agree.

 

Och som du säger bandini ang. att checka River så tycker jag det är bättre att slänga in ett Valuebet och sedan enbart syna ifall han CR, speciellt när han enbart synar Heros 3-bet och inte väljer att cappa, som han troligtvis hade gjort med QT.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... enbart synar Heros 3-bet och inte väljer att cappa, som han troligtvis hade gjort med QT.

Lustigt att du skriver så. :)

 

Fi's hh-post.

 

Hmm, där ser man :)

 

Trodde faktiskt inte att han hade QT där, men tji jag.

 

Han måste ju satt dig på en relativt bra hand som t.ex. Set, stege etc.

 

Inte för att han inte Cappar Turn (kan vara för vilseledning) utan för att han väljer att enbart Check/syna Rivern.

 

Posted: 08:49 PM 15 Nov 06 Subject: CAP turn and bet river or call turn and induce on river ?

i think ur right but he wasn't a horrible player, at the time i figured he may fold if i capped turn and i did also know at the time i was ahead (unless he has very unlikely QQ or 1010 or lower set)...

 

it is not that important a hand as i either get 2 bets or 3 verus losing 2 or 3 when ahead /behind... i'll cap turn next time

 

Han tror att han är WA/WB verkar det som och väljer därför att inte Cappa turn iom att du då troligtvi skulle ha foldat din hand.

 

Komplimang: "but he wasn't a horrible player" :)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår om du trodde att du hade honom. I hans kläder hade man hade ju aldrig varit rädd för läggning från dig i det läget utan fortsatt bomba på. Speciellt om man visste att man stulit och kände att nu skulle du försvara.

Appropå hans HH-analys.

Obs varning för dubbel negation: Det finns ju inget i ditt spel som tyder på att du inte kan ha ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obs varning för dubbel negation: Det finns ju inget i ditt spel som tyder på att du inte kan ha ett set.

 

Känns inte som att det är enbart Set som han kan välja att bomba på som han gör. Tycker det mer känns standardspel i denna Situation.

 

 

Pre: 3-bet

Post: CB:ar då han checkar så klart.

Turn: 3-bettar för nu har du träff, och han kan lika gärna sitta på tia.

River: Han checkar, klart du bettar och hoppas att han betalar av med sin tia.

 

 

Jag tycker att Fi spelade bra och väldigt underligt men han trodde nog som dig att du hade set eller bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är standardspel, men i hans analys säger han att han var säker på att leda och att det inte var set emot. Det är ju mer byggt på statistik eller sannolikhet.

Alltså om han tror att han leder och ser att fi RR borde han capat. Alltså är det han som borde ha omdömet: but he wasn't a horrible player.

En riktigt bra spelare hade vunnit minst en bet till. Om vår hjälte dessutom var missillåst på att visa honom hade det ju kunnat bli ett bet till på rivern.

Men du hade väl aldrig RR en bet på rivern Saint?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du hade väl aldrig RR en bet på rivern Saint?

Om han cappat turn hade jag gråtsynat ner handen. Hade han betat ut river (med synen på turn) hade jag enbart synat. Som jag ser det gjorde Fi det enda misstaget i handen genom att inte kräma ur mig ett bet till. Finns ingen anledning att inte cappa turn, potten skulle vara så stor i det läget att jag förmodligen även hade synat med A-hög (nåväl...kanske, men en del såna "monstersyner" kan man väl slänga ur sig om man är ur balans eller tycker man har en read). Och det känns som helt fel läge att vara rädd för ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn trebet känns väldigt rätt för att göra det dyrt för alla KJ, J9, K9 och x :club: x :club: och för att köpa sig en gratis showdown.

 

Jag skulle inte betta river, finns väldigt få händer som callar dig som inte leder (Q9, stark 10 kanske...) hade han något drag foldar han.

 

Skulle ta min gratis showdown i ditt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn trebet känns väldigt rätt för att göra det dyrt för alla KJ, J9, K9 och x :club: x :club: och för att köpa sig en gratis showdown.

 

Jag skulle inte betta river, finns väldigt få händer som callar dig som inte leder (Q9, stark 10 kanske...) hade han något drag foldar han.

 

Skulle ta min gratis showdown i ditt läge.

Håller till viss del med och i vissa liknande situationer checkar jag också bakom med TPGK. I just den här handen bedömde jag det som att jag sannolikt skulle få syn av sämre hand. I sådana här situationer har jag väldigt svårt för att göra en matematisk kalkyl, utan jag går helt på maggropskänslan. Den matematiskt relevanta frågan är så klart vilket val som är vinnande i längden, men den går inte att besvara om man inte väger in Fi's hd samt spelmönster, vilket i sig är en rätt godtycklig bedömning, särskilt efter det fåtal händer vi spelat mot varann. Men iom att han inte cappade turn tycker jag att en värdebet var helt korrekt (med t ex AA borde han ha cappat och möjligen checksynat river, med den hand han hade borde han ha cappat och betsynat river). Men ok, säg 1 misstag till honom, 1/2 till mig. Så jag vann ändå på poäng. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turn trebet känns väldigt rätt för att göra det dyrt för alla KJ, J9, K9 och x :club: x :club: och för att köpa sig en gratis showdown.

 

Jag skulle inte betta river, finns väldigt få händer som callar dig som inte leder (Q9, stark 10 kanske...) hade han något drag foldar han.

 

Skulle ta min gratis showdown i ditt läge.

 

Motståndaren är SB. Jag tycker det är att ge för mkt action att trebetta där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...