Gå till innehåll

Emotionell reaktion


Bluffaren

Recommended Posts

Tjena!

Jag undrar om det är fler än jag som vid något eller några tillfällen har blivit så förbannade över en idiotspelares otroliga utdragning att ni har gråtit av ilska? ;) T ex om man förlorar en stack på minst 100 dollar för att en maniac vägrar lägga sig med sitt 6 3 och får in stege med rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klokt val av forumgrupp att lägga tråden i.......kanske dags att lägga ner?

 

om känslorna är så stora i samband med pokern så klarar du nog inte att prestera trots att turen inte alltid är på ens sida, och kan också bero på att du spelar högt....inte just i förhållande till bankrullen utan att "pengarna" spelar roll för dig....

 

Hoppas de går bättre för dig i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klokt val av forumgrupp att lägga tråden i.......kanske dags att lägga ner?

 

om känslorna är så stora i samband med pokern så klarar du nog inte att prestera trots att turen inte alltid är på ens sida, och kan också bero på att du spelar högt....inte just i förhållande till bankrullen utan att "pengarna" spelar roll för dig....

 

Hoppas de går bättre för dig i framtiden!

Ha ha :D Jag gillar din kommentar men alltså, jag har inte suttit och bölat för mig själv en stund men blivit så förbannad över hans orättvisa flyt att tårar har börjat rinna nerför kinderna. Det är dock ingen vanlig reaktion utan har hänt kanske två gånger under ca 2 års tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klokt val av forumgrupp att lägga tråden i.......kanske dags att lägga ner?

 

om känslorna är så stora i samband med pokern så klarar du nog inte att prestera trots att turen inte alltid är på ens sida, och kan också bero på att du spelar högt....inte just i förhållande till bankrullen utan att "pengarna" spelar roll för dig....

 

Hoppas de går bättre för dig i framtiden!

Ha ha :D Jag gillar din kommentar men alltså, jag har inte suttit och bölat för mig själv en stund men blivit så förbannad över hans orättvisa flyt att tårar har börjat rinna nerför kinderna. Det är dock ingen vanlig reaktion utan har hänt kanske två gånger under ca 2 års tid.

 

Jo jag känner igen känslan av hjälplöshet när turen slår en, hur bra man än spelar....men jag tror inte att det är utdragningen som svider mest, det är spelet man presterar efter utdragningen och de pengarna man spelar bort...det brukar göra mig mest förbannad iaf!

 

Att någon klonkar mig kan jag för det mesta leva med, men när jag spelar dåligt och blir utspelad av en sämre spelare, då blir jag förbannad på mig själv!

 

Alla tiltar någon gång och utdragningar är något man måste lära sig att leva med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mest upprörd av tykna spelare som kritiserar ens spel samtidigt som de själva spelar helt galet men med ett enormt flyt. Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;). När någon "Alexander Lukas" uppvisar en taskig attityd brukar jag dock tänka att han går in för att få mig tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;).

 

Då är det ju du som är en maniac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ mot AT

 

Flopp 77J

Turn K

River Q

 

Sådant sker varje dag. Inte mycket att göra åt.

 

Thats poker.

 

Man måste helt enkelt lära sig att klara av bad beats. De är inte roliga men de inträffar. Klarar man inte av dem så kommer man få svårt som pokerspelare. Man måste helt enkelt lära sig att vara glad över det faktum att man själv spelade korrekt poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Vad i h-e har den här tråden med spelberoende att göra? Lägg ner, gör om, gör rätt osv osv.

 

Folk som inte ens kan respektera den här forumdelen borde åka på en auto ban. :evil:

 

I see your point! Jag vill nog säga att hela forumet är överfullt med utdragningswhine-trådar och dessa finns främst på resultat och även handanalys delen....i den här gruppen handlar det oftast om spelberoende.

 

Samtidigt så handlar den här tråden om att inte kunna hantera svåra utdragningar vilket är ett tecken på att man på ett sätt är spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Vad i h-e har den här tråden med spelberoende att göra? Lägg ner, gör om, gör rätt osv osv.

 

Folk som inte ens kan respektera den här forumdelen borde åka på en auto ban. :evil:

 

I see your point! Jag vill nog säga att hela forumet är överfullt med utdragningswhine-trådar och dessa finns främst på resultat och även handanalys delen....i den här gruppen handlar det oftast om spelberoende.

 

Samtidigt så handlar den här tråden om att inte kunna hantera svåra utdragningar vilket är ett tecken på att man på ett sätt är spelberoende.

 

Det här är ju ingenting annat än en whine-tråd och frågan är väl om det behövs en till?

 

Jag tycker inte att det räcker med att man inte kan hantera svåra utdragningar som ett skäl till att starta en tråd här, speciellt inte om man tittar på de flesta av de andra trådarna här och vad en del av dem berättar. Det är en brist på respekt för de människor som har verkliga problem och som, förhoppningsvis, blivit hjälpta av att skriva av sig här. Tiltat har vi gjort allihopa, antagligen.

 

En så här tråd är bara så jävla.....onödig, åtminstone i denna del av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;).

 

Då är det ju du som är en maniac.

Varför då? Har du själv mött en sådan spelare någon gång? Tydligen inte eftersom du inte tycks veta hur det är. Det finns två alternativ, antingen checka/folda nästan konstant eller sätta hårt mot hårt. Jag förmodar att du är den typ av spelare som låter honom kontrollera bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Vad i h-e har den här tråden med spelberoende att göra? Lägg ner, gör om, gör rätt osv osv.

 

Folk som inte ens kan respektera den här forumdelen borde åka på en auto ban. :evil:

Ursäkta då att just du råkade vara ointresserad av det här sidoämnet. Många här tar poker på ett sådant otroligt allvar att de inte kan acceptera en fråga om hur andra kan reagera vid spel. Känslomässiga reaktioner kan defenitivt ha en koppling till psykologin runt spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;).

 

Då är det ju du som är en maniac.

Varför då? Har du själv mött en sådan spelare någon gång? Tydligen inte eftersom du inte tycks veta hur det är. Det finns två alternativ, antingen checka/folda nästan konstant eller sätta hårt mot hårt. Jag förmodar att du är den typ av spelare som låter honom kontrollera bordet?

 

:D

 

 

Det var ju du som inledde med att berätta att du gråter när du förlorar. Är det att kontrollera bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;).

 

Då är det ju du som är en maniac.

Varför då? Har du själv mött en sådan spelare någon gång? Tydligen inte eftersom du inte tycks veta hur det är. Det finns två alternativ, antingen checka/folda nästan konstant eller sätta hårt mot hårt. Jag förmodar att du är den typ av spelare som låter honom kontrollera bordet?

 

:D

 

 

Det var ju du som inledde med att berätta att du gråter när du förlorar. Är det att kontrollera bordet?

Jag har som sagt reagerat så vid högst två tillfällen under hela min pokerkarriär och vad har det med spel mot maniacs att göra?? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Vad i h-e har den här tråden med spelberoende att göra? Lägg ner, gör om, gör rätt osv osv.

 

Folk som inte ens kan respektera den här forumdelen borde åka på en auto ban. :evil:

Ursäkta då att just du råkade vara ointresserad av det här sidoämnet. Många här tar poker på ett sådant otroligt allvar att de inte kan acceptera en fråga om hur andra kan reagera vid spel. Känslomässiga reaktioner kan defenitivt ha en koppling till psykologin runt spelberoende.

 

Jag tar inte poker på sånt stort allvar, däremot tar jag spelberoende och de människor som verkligen är spelberoende på allvar, något som du uppenbarligen inte gör.

 

Självklart kan "känslomässiga reaktioner defenitivt ha en koppling till psykologin runt spelberoende", men det gör inte dig till spelberoende. Det enda du säger är att du tiltat så att du börjat gråta samt att det "har hänt kanske två gånger under ca 2 års tid". Med de definitionerna på vad som passar här så borde runt 30% av alla inlägg på Pokerforum hamna under spelberoende...

 

Det viktigaste för dig är ju att få göra inlägg på ett forum på internet, sedan är det ju tydligen skit samma vad det handlar om eller vilken brist på insyn och empati du ger bevis på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst... Vad i h-e har den här tråden med spelberoende att göra? Lägg ner, gör om, gör rätt osv osv.

 

Folk som inte ens kan respektera den här forumdelen borde åka på en auto ban. :evil:

Ursäkta då att just du råkade vara ointresserad av det här sidoämnet. Många här tar poker på ett sådant otroligt allvar att de inte kan acceptera en fråga om hur andra kan reagera vid spel. Känslomässiga reaktioner kan defenitivt ha en koppling till psykologin runt spelberoende.

 

Jag tar inte poker på sånt stort allvar, däremot tar jag spelberoende och de människor som verkligen är spelberoende på allvar, något som du uppenbarligen inte gör.

 

Självklart kan "känslomässiga reaktioner defenitivt ha en koppling till psykologin runt spelberoende", men det gör inte dig till spelberoende. Det enda du säger är att du tiltat så att du börjat gråta samt att det "har hänt kanske två gånger under ca 2 års tid". Med de definitionerna på vad som passar här så borde runt 30% av alla inlägg på Pokerforum hamna under spelberoende...

 

Det viktigaste för dig är ju att få göra inlägg på ett forum på internet, sedan är det ju tydligen skit samma vad det handlar om eller vilken brist på insyn och empati du ger bevis på.

Och du är bara en i mängden av surpuppor som promt måste klaga istället för att fundera på syftet med tråden. Jag ser den som en liten avstickare från tråden om hur dåligt spelare mår när de har förlorat rejält (ingen klagade över den). Båda trådarna menar jag ger en viss insikt om känslor som kan vara starkt bidragande till just spelberoende. Det kan skapa intressanta diskussioner runt det ämnet. Lägg ner innan det går prestige i våran :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tyvärr lätt att det går prestige i spelet mot en maniac och det slutar långtifrån alltid lyckligt därför att han inte låter en spela på ett normalt sätt. Antingen byter jag bord eller sätter hårt mot hårt och tvingas då spela ungefär lika farligt som han själv. För att få en maniac att lägga sig måste man ju betta ungefär dubbelt så hårt som man hade gjort i vanliga fall och det är som att gå på slak lina ;).

 

Då är det ju du som är en maniac.

Varför då? Har du själv mött en sådan spelare någon gång? Tydligen inte eftersom du inte tycks veta hur det är. Det finns två alternativ, antingen checka/folda nästan konstant eller sätta hårt mot hårt. Jag förmodar att du är den typ av spelare som låter honom kontrollera bordet?

 

 

calla ner kanske?

Varför folda mot nån som bettar med alla händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffaren du måste ju vara typ sämst? FLaaaaame me....

Läs min lilla paroll här nedanför och ta åt dig. Inser du förresten vad det ofta innebär att syna en maniacs bettar? (riktat även till Opteron). Hur kul är det att gång på gång behöva riskera halva stacken eller mer? Är det smart att spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffaren du måste ju vara typ sämst? FLaaaaame me....

Läs min lilla paroll här nedanför och ta åt dig. Inser du förresten vad det ofta innebär att syna en maniacs bettar? (riktat även till Opteron). Hur kul är det att gång på gång behöva riskera halva stacken eller mer? Är det smart att spela på ett sätt man inte känner sig bekväm med?

 

Självklart är det jättebra att riskera halva sin stack om man tror att man vinner oftare än 50% av gångerna (eller vad som krävs pottoddsmässigt)

 

Känner man sig inte bekväm med att riskera halva sin stack så får man gå ner i nivå och man är en lika stor fisk som maniacen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...