Gå till innehåll

NLT - SnG, syna all-in med 44?


PeO

Recommended Posts

Vågar ni syna här som knapp favorit om vi misstänker att Fisk3 pushar med två överkort?

 

Players:

Fisk1 (3350,00)

Fisk2 (950,00)

Fisk3 (1650,00)

Fisk4 (2700,00)

HERO (1350,00)

 

Dealer: Fisk3

Small Blind: Fisk4 (75,00)

Big Blind: HERO (150,00)

 

HERO was dealt: 4d - 4h

 

Fisk1 Fold

Fisk2 Fold

Fisk3 Raise all-in

Fisk4 Fold

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vi måste nog pusha här, eftersom vi är under 10BB gränsen....

 

inte så roligt å ta en push här med 5 man kvar (om 3 får pris) men va gör man!

 

Bara för att man har under 10BB betyder det inte att man måste syna med skräp. Vi ligger inte extremt dåligt till, med 10BB i stacken har vi en hel del FE vid senare händer. Hade vi varit först in i potten så är det såklart jättepush...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant kändes det här som en lätt syn mot en kompetent fi.

 

Kan ge EV-tal för olika %-distributioner:

 

100% ger 13.9% för fold och 15.6% för syn

90% ger 15.1% för syn

80% ger 14.8% för syn

70% ger 14.6% för syn

65% ger 14.6% för syn

60% ger 14.5%

55% ger 14.4%

50% ger 14.3%

45% ger 14.2%

40% ger 14.1%

39% ger 14.0%

38% ger 13.9%

 

38% motsvarar 22+,A2+,K4o+,K2s+,Q9o+,Q6s+,JTo,J9s+,T9s

 

Och nog pushar han ofta mer än så?

 

edit:

 

38.5% i Pokerstove är 44+,A2s+,K3s+,Q5s+,J7s+,T7s+,97s+,87s,A3o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger Ni om vi krymper på vår stack, och att vi har 5BB kvar?

Då hade jag synat. Men inte med 10BB kvar.

 

Då är det en jättelätt syn enligt mig.

 

Edit: La till en lite ödmjukare ändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurytmec tack för dina siffror. Enligt vad jag får fram så behöver man vinna drygt 43% av gångerna för att synen ska vara korrekt. Enligt strikta pottodds. Jag förstår inte riktigt dina siffror. Betyder det att man vinner 38% av gångerna mot den HD du ställer upp och i så fall varför ska man syna. Är det stor skilnad på chipEV och $EV här. Undrar sng fisken nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38% motsvarar 22+,A2+,K4o+,K2s+,Q9o+,Q6s+,JTo,J9s+,T9s

 

Och nog pushar han ofta mer än så?

 

edit:

 

38.5% i Pokerstove är 44+,A2s+,K3s+,Q5s+,J7s+,T7s+,97s+,87s,A3o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

 

Det där är en alldeles för vid HD för en generell fi, han har ju 11xbb i stacken, två st som är kortare än honom och en storstack i SB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38% motsvarar 22+,A2+,K4o+,K2s+,Q9o+,Q6s+,JTo,J9s+,T9s

 

Och nog pushar han ofta mer än så?

 

edit:

 

38.5% i Pokerstove är 44+,A2s+,K3s+,Q5s+,J7s+,T7s+,97s+,87s,A3o+,K7o+,Q8o+,J9o+,T9o

 

Det där är en alldeles för vid HD för en generell fi, han har ju 11xbb i stacken, två st som är kortare än honom och en storstack i SB.

 

Mmm, men vi lär ju inte möta en generell fi.

Antingen möter vi en bra fi, då synar vi, eller en dålig fi, då viker vi.

Ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurytmec tack för dina siffror. Enligt vad jag får fram så behöver man vinna drygt 43% av gångerna för att synen ska vara korrekt. Enligt strikta pottodds. Jag förstår inte riktigt dina siffror. Betyder det att man vinner 38% av gångerna mot den HD du ställer upp och i så fall varför ska man syna. Är det stor skilnad på chipEV och $EV här. Undrar sng fisken nu :)

 

Det betyder att pushen är break-even i form av $EV enligt ICM om han pushar med sina bästa 38%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurytmec tack för dina siffror. Enligt vad jag får fram så behöver man vinna drygt 43% av gångerna för att synen ska vara korrekt. Enligt strikta pottodds. Jag förstår inte riktigt dina siffror. Betyder det att man vinner 38% av gångerna mot den HD du ställer upp och i så fall varför ska man syna. Är det stor skilnad på chipEV och $EV här. Undrar sng fisken nu :)

 

Det betyder att pushen är break-even i form av $EV enligt ICM om han pushar med sina bästa 38%

O fan tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag förstår push=syn. Men jag trodde initialt att du menade att våra pottodds skulle vara 38% för att synen skulle vara korrekt. Men tror du alltså att fi 3 i det läget han sitter och med de aktuella stackarna pushar 38% av gångerna. Det känns lite ofta men ok som sagt jag kan ju inte det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...