Gå till innehåll

Dollarn under 7 kr!


Prot

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saken är ju den att du ska ändå ha en hyfsad rulle för att det ska bära sig att dollarsäkra när du räknar in diverse transaktionskostnader etc. för din "hedge"

 

Men sen är det ju ändå rätt dumt att ha ens rulle utspridd på pokersajter. Casha hem den delen av rullen du inte behöver till SEK och investera den eller låt den åtminstone tugga bankränta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att du ska ändå ha en hyfsad rulle för att det ska bära sig att dollarsäkra när du räknar in diverse transaktionskostnader etc. för din "hedge"

 

Men sen är det ju ändå rätt dumt att ha ens rulle utspridd på pokersajter. Casha hem den delen av rullen du inte behöver till SEK och investera den eller låt den åtminstone tugga bankränta.

 

Jo det stämmer!

 

Och går det under stödet på 6,55 med volym skulle jag nog bli riktigt orolig. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va ska man säga? Dollarn kommer såklart med 100% SÄKERHET gå under 6kr, kanske så lågt som 3.50kr som vissa eperter hävdar. Intressant att ALLA pokerspelare HELA tiden gör kursförluster. Oro kan man ha och har man STOR bankrulle i dollar kan man börja bry sig om att kurssäkra, men det här känns löjligt.

 

Kul att Dollarn kommer att gå ner under 6 med 100% säkerhet. Då skulle jag rekommendera att låna och börja hanla valuta istället för att sitta och jobba rulle (om det är för pengarna dvs).

 

Sen så är det väl absolut in te fel att kurssäkra med en mindre rulle heller om man tror att det ska gå ner 100% "som vissa experter hävdar".

 

Nej ta fram finansieringsboken igen säger jag.

 

Tur att vissa personer har lätt för att förstå ironi :D

Underbart att du rekomenderar kurssäkring till perosner som har skrivit här med rullar som säkert ligger runt $1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va ska man säga? Dollarn kommer såklart med 100% SÄKERHET gå under 6kr, kanske så lågt som 3.50kr som vissa eperter hävdar. Intressant att ALLA pokerspelare HELA tiden gör kursförluster. Oro kan man ha och har man STOR bankrulle i dollar kan man börja bry sig om att kurssäkra, men det här känns löjligt.

 

Hur mycket har du lånat för att kunna dra fördel av denna situation?

 

Jag menar om man är 100 % säker så är det ju "all-in" med allt man äger som gäller...

 

 

 

EDIT: Såg MJs svar efter jag skrev ovanstående... wp, MJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vet att dollarn går under 6 kr, finns det då något sätt att tjäna pengar på det om man redan har sina besparingar i kronor? Vet man att den ska stiga är det ju bara att köpa dollar, men jag ser inte hur man tjänar om man vet att den sjunker.

 

Du kan låna stora mängder dollar som du växlar till exempelvis SEK idag. Sen när kursen är låg så växlar du dina SEK till dollar och betalar tillbaka lånet och får en hel del över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan låna stora mängder dollar som du växlar till exempelvis SEK idag. Sen när kursen är låg så växlar du dina SEK till dollar och betalar tillbaka lånet och får en hel del över...

 

Enklare och billigare att sälja USD på termin.

 

Dessutom lånar du till högre ränta i USA än vad du får i ränta på dina SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl skaffa "Forex-konto" och börja handla med valutor med 10 % margin utan att behöva handla med futures om jag inte missminner mig. Detta är världens största marknad och bra mycket större än världens börshandel tillsammans. Grym likviditet således...

 

Dessutom är det en 24-timmars marknad om man handlar på Globex. Dygnet runt alltså för er pokerskadade människor...

 

OBS! Med 10 % margin menas att du lägger upp 10 % av eget kapital och "lånar" resten dvs du är något lägre belånad än Mike Matusow och TJ Cloutier... OBS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...