william Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Ok, så consp sa att man skall stjäla mer och att han stal med löjligt många händer. Och en viss euro sa att JTs var stååål. Ok, man måste ju vara öpen för nya ideer, så jag tänkte att jag måste ju testa. Dvs, pusha skiten med nästan va som helst, och det gick åt helvete båda ggrna. Nu är frågan, vad pushar ni med som lyckas stjäla så bra? ( och ja!!! Jag vet att det är idiotiskt att stjäla med mina stacks, men detta va ju mest ett experiment, men hur synar dem då? Sedan är ju frågan om det är smart att pusha då det bara e 4 kvar. Men men antar att det är nåt med den här taktiken jag inte fattat. Så jag fortsätter spela mitt lite mer konservativa spel. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button (t1090) Hero (t3325) BB (t2780) UTG (t760) MP (t5545) Preflop: Hero is SB with 9, T. 3 folds, Hero raises to t3300, BB calls t2555 (All-In). Flop: (t5955) K, J, 8(2 players, 1 all-in) Turn: (t5955) 4(2 players, 1 all-in) River: (t5955) 9(2 players, 1 all-in) Final Pot: t5955 Seat 4: spanky703 (big blind) showed [As 9c] and won (5635) with a pair of Nines Citera
ulaf Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Inte pusha med skit för över 15bb såklart... Jag börjar iaf pusha när jag har typ 8-10 bb. Citera
dafgaard Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Har Conspiracy sagt åt dig att lira så här? Fan vilken taskig kille. Citera
eurythmech Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Jag vägrar tro att du är allvarlig. Citera
DaPine87 Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Har du mindre än 10BB är det push ja, med 15 BB, nej. Citera
Myssion Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Ööhh... lol... eller nåt...? Citera
Hox Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Nej det där är inte en push. Det är en fold om inte BB är väldigt tajt, i sådan fall är det en standardhöjning för blindsen. Jag tycker inte som DaPine att det är en push om man han 10BB, dvs 2000 marker. I sådana fall hade du fortfarande legat klar trea och haft två mycket shortstackade motståndare, och två som har betydligt mer än dig. Min pushgräns här hade nog varit vid ca 1000 marker mot en normal motståndare. Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Men hallå william... Jag hoppas verkligen detta är ett stort jävla skämt för annars har du missuppfattat allt jag har sagt. Sedan är ju frågan om det är smart att pusha då det bara e 4 kvar. Eh, det är ju det jag poänterat i VARJE post jag har skrivit i den andra tråden. Men men antar att det är nåt med den här taktiken jag inte fattat. Så jag fortsätter spela mitt lite mer konservativa spel. Det handlar inte om att spela aggressivt eller konservativt. Det handlar om att maximera $EV och inget annat. Citera
Ruterkung Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Men hallå william... Jag hoppas verkligen detta är ett stort jävla skämt för annars har du missuppfattat allt jag har sagt. Så du är inte en fisk? Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Men hallå william... Jag hoppas verkligen detta är ett stort jävla skämt för annars har du missuppfattat allt jag har sagt. Så du är inte en fisk? Bara semifisk, här framställs jag ju som en guldfisk eller nåt! Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Lol Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;) Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in! Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:) Peace Citera
Jake Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Hehe rolig tråd, Conspiracy jobbar kanske åt pokerbolagen Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Lol Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;) Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in! Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:) Peace Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Men! Det är ändå consps fel alltihopa. Det är det alltid! Citera
Stahl Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Lol Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;) Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in! Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:) Peace Det där var ju verkligen skitroligt. Verkligen. Citera
bossbaver Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Men! Det är ändå consps fel alltihopa. Det är det alltid! true true Citera
Max Cady Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Håller med alla föregående inlägg om att det inte är nån push, varför skulle det vara det? Upplever att det ofta är bättre att bara raisa lite än att ställa in. Jag har varit i din situation dvs lyssnat på vad andra bättre spelare sagt och sen provat i praktiken för att åka ut heeela tiden! Och, det är INTE så att de du lyssnat på ljugit om/när/att man ska pusha! Grejen är att det inte bara är korten som avgör när det är dags att pusha, det är tex väldigt viktigt med position, ditt eget stackdjup och de andras stackdjup. Sen vet jag inte vilken nivå du spelar på men på min ($5.5) kan man förvänta sig syn av vääldigt många händer om FI täcker en med inte alltför liten marginal. Får ofta syn av en FI som riskerar att bara ha 5-6BB om han förlorar synen. Det verkar inte spela någon roll för en del att de inte är tvugna att syna, de gör det av nån konstig anledning ändå! Vet inte hur många gånger jag fått syn av en stack som precis täcker mig och FI visar upp typ T9s eller liknande. MEN, i det långa loppet är det +EV för dig om du ställer i rätt läge med rätt händer i rätt position! Jag upplever att så fort FI täcker mig är risken för syn betyyydligt större än om jag täcker FI! Det är myckat möjligt att andra bättre spelare än mig inte håller med mig men jag tycker inte att man kan pusha med vad som helst. Problemet på lägre nivåer rent generellt är att spelarna inte förstår lika mycket pokerteori som på högre nivåer. Självfallet så är det bra om du själv kan detta då du då drar fördel av det. Problemet är bara det att FI ofta inte vet vad de håller på med! Det kanske hörs att jag blivit grymt utdragen heeela tiden de senaste dagarna... Detta var snabbt skrivet, lite rörigt och säkert fullt med konstiga resonemang. Så, på mig bara! Citera
hajen Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Men! Det är ändå consps fel alltihopa. Det är det alltid! allt är williams fel... edit: Dealer: Hajen007 wins the tournament - congratulations! ordningen återställd. Citera
william Postad 23 November , 2006 Författare Rapport Postad 23 November , 2006 Tyst med dig hajjen! Citera
Joey Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Har inte orkat läsa igenom tråden så noga men jag håller med om att det är conspiracys fel. Citera
PeO Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Härlig tråd! Fler sådana william så är du snart den nya "knugen" här på forumet. Blivit harmynt på köpet dock. Citera
MacDaddy Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 lol sicket tomtespel o All-ina där. Det är när blindsen är mkt höga som man går all-in och främst då i turbo-sngs. PS: o allt är hajens fel då han bytte från sin tecknade brud avatar. Citera
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Härlig tråd! Fler sådana william så är du snart den nya "knugen" här på forumet. Blivit harmynt på köpet dock. Du menar att jag är hatobjektet på forumet och att det ökar ens forumstatus att skapa offentliga hattrådar om mig? Citera
cheunce Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Du menar att jag är hatobjektet på forumet och att det ökar ens forumstatus att skapa offentliga hattrådar om mig? Välkommen i klubben Cheunce är olämplig eftersom vi har en 45 sidors hattråd om honom i internforumet. Vi hånar honom bland annat för att vara skåning, och jag skulle tro att han skulle kunna ta illa upp om han läste det. Citera
Recommended Posts