Gå till innehåll

ALLT är CONSPIrACYS FeL!!!!!!


william

Recommended Posts

Ok, så consp sa att man skall stjäla mer och att han stal med löjligt många händer. Och en viss euro sa att JTs var stååål.

 

Ok, man måste ju vara öpen för nya ideer, så jag tänkte att jag måste ju testa.

 

Dvs, pusha skiten med nästan va som helst, och det gick åt helvete båda ggrna.

 

Nu är frågan, vad pushar ni med som lyckas stjäla så bra?

 

( och ja!!! Jag vet att det är idiotiskt att stjäla med mina stacks, men detta va ju mest ett experiment, men hur synar dem då?

 

 

Sedan är ju frågan om det är smart att pusha då det bara e 4 kvar.

 

Men men antar att det är nåt med den här taktiken jag inte fattat. Så jag fortsätter spela mitt lite mer konservativa spel.

 

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button (t1090)

Hero (t3325)

BB (t2780)

UTG (t760)

MP (t5545)

 

Preflop: Hero is SB with 9heart.gif, Tclub.gif.

3 folds, Hero raises to t3300, BB calls t2555 (All-In).

 

Flop: (t5955) Kdiamond.gif, Jspade.gif, 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t5955) 4diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t5955) 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t5955

 

 

Seat 4: spanky703 (big blind) showed [As 9c] and won (5635) with a pair of Nines

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej det där är inte en push. Det är en fold om inte BB är väldigt tajt, i sådan fall är det en standardhöjning för blindsen.

 

Jag tycker inte som DaPine att det är en push om man han 10BB, dvs 2000 marker. I sådana fall hade du fortfarande legat klar trea och haft två mycket shortstackade motståndare, och två som har betydligt mer än dig. Min pushgräns här hade nog varit vid ca 1000 marker mot en normal motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå william...

 

Jag hoppas verkligen detta är ett stort jävla skämt för annars har du missuppfattat allt jag har sagt.

 

 

Sedan är ju frågan om det är smart att pusha då det bara e 4 kvar.

 

Eh, det är ju det jag poänterat i VARJE post jag har skrivit i den andra tråden.

 

Men men antar att det är nåt med den här taktiken jag inte fattat. Så jag fortsätter spela mitt lite mer konservativa spel.

 

Det handlar inte om att spela aggressivt eller konservativt. Det handlar om att maximera $EV och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå william...

 

Jag hoppas verkligen detta är ett stort jävla skämt för annars har du missuppfattat allt jag har sagt.

 

 

 

Så du är inte en fisk? ;)

 

Bara semifisk, här framställs jag ju som en guldfisk eller nåt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol

 

 

Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;)

 

Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat :(

 

resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in!

 

 

Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:)

 

 

Peace :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol

 

 

Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;)

 

Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat :(

 

resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in!

 

 

Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:)

 

 

Peace :twisted:

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol

 

 

Bara så alla förstår så är detta med 99% komik jag skrev detta;)

 

Den procent som inte är komik.. ÄR att jag såg fel detta bord och ett annat :(

 

resulterade i att där jag hade AA på knappen foldade, men här gick all in!

 

 

Dock tyckte jag det passade som komik eftersom consp snacka om att jag va för tight:)

 

 

Peace :twisted:

 

Det där var ju verkligen skitroligt. Verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med alla föregående inlägg om att det inte är nån push, varför skulle det vara det? Upplever att det ofta är bättre att bara raisa lite än att ställa in.

 

Jag har varit i din situation dvs lyssnat på vad andra bättre spelare sagt och sen provat i praktiken för att åka ut heeela tiden! Och, det är INTE så att de du lyssnat på ljugit om/när/att man ska pusha! Grejen är att det inte bara är korten som avgör när det är dags att pusha, det är tex väldigt viktigt med position, ditt eget stackdjup och de andras stackdjup. Sen vet jag inte vilken nivå du spelar på men på min ($5.5) kan man förvänta sig syn av vääldigt många händer om FI täcker en med inte alltför liten marginal. Får ofta syn av en FI som riskerar att bara ha 5-6BB om han förlorar synen. Det verkar inte spela någon roll för en del att de inte är tvugna att syna, de gör det av nån konstig anledning ändå! Vet inte hur många gånger jag fått syn av en stack som precis täcker mig och FI visar upp typ T9s eller liknande. MEN, i det långa loppet är det +EV för dig om du ställer i rätt läge med rätt händer i rätt position!

 

Jag upplever att så fort FI täcker mig är risken för syn betyyydligt större än om jag täcker FI! Det är myckat möjligt att andra bättre spelare än mig inte håller med mig men jag tycker inte att man kan pusha med vad som helst. Problemet på lägre nivåer rent generellt är att spelarna inte förstår lika mycket pokerteori som på högre nivåer. Självfallet så är det bra om du själv kan detta då du då drar fördel av det. Problemet är bara det att FI ofta inte vet vad de håller på med!

 

Det kanske hörs att jag blivit grymt utdragen heeela tiden de senaste dagarna... ;)

 

Detta var snabbt skrivet, lite rörigt och säkert fullt med konstiga resonemang. Så, på mig bara! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig tråd! :lol:

 

Fler sådana william så är du snart den nya "knugen" här på forumet. Blivit harmynt på köpet dock. :evil::D

 

Du menar att jag är hatobjektet på forumet och att det ökar ens forumstatus att skapa offentliga hattrådar om mig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att jag är hatobjektet på forumet och att det ökar ens forumstatus att skapa offentliga hattrådar om mig? :P

 

Välkommen i klubben ;)

 

Cheunce är olämplig eftersom vi har en 45 sidors hattråd om honom i internforumet. Vi hånar honom bland annat för att vara skåning, och jag skulle tro att han skulle kunna ta illa upp om han läste det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...