Gå till innehåll

Wiznakh grajndar HU SNGs


Wiznakh

Recommended Posts

Efter att ha haft lite pengar på b2b som jag tänkte slaska bort tänkte jag att det kunde var skoj att spela lite headsup sngs, så jag lirade en omgång. Blev tillslut att sitta och lira halva natten, hur roligt som helst och framförallt hur enkelt som helst. Tjänade typ 10 inköp på att göra ingenting kändes det som.

 

Därför ska vi ge headsup SNGs en ordentlig chans. Everest är siten (har hört att den är bäst gällande HU-SNGs) och 50$ + 2.5$ är liret.

 

Ska sätta lite mål snart, men vill komma igång och känna efter hur det är att spela på everest först så det blir rimliga mål.

 

/ Er vän Wiznakh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen var minst sagt konstig ;) Började med tre raka torsk, spelade inte så bra. Sen vann jag två på raken, innan jag förlorade en igen. Sen blev det tre segrar på raken, och slutade med en upp. Den sista måste nog utnämnas till världens längsta HU-sng med, tog närmare 40 minuter, där jag vann på A hög sista handen efter han missat sitt färgdrag som han synade min misslyckade bluff på.

 

Idag:

 

Segrar-förluster: 5-4

Vinst/förlust i $: 27.5$

Rejk: 22.5$

 

Mina motståndare:

FRED.NO.BLUF 1-1

Max24 0-1

skydiving 0-1

Preistkillah 2-1

gilles13 1-0

Sylcha 1-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på en hand också för er att ge eran syn på hur jag ska spela. Everest HH:s är förövrigt tokfula.

 

 

Fishnakh sitter vid 0 med 148,50.

FRED.NO.BLUF sitter vid 1 med 51,50.

 

Dealern sitter vid 1.

 

FRED.NO.BLUF lägger en blind på 1.

Fishnakh lägger en blind på 2.

 

(Fishnakh ges Kk 6k.)

 

Före floppen:

FRED.NO.BLUF synar med 1.

Fishnakh satsar 4.

FRED.NO.BLUF synar med 4.

 

Floppen kommer upp

Qr 10s 9r.

 

Fishnakh satsar 8.

FRED.NO.BLUF synar med 8.

 

Turnkortet kommer upp 4k.

 

Fishnakh checkar

FRED.NO.BLUF checkar

 

Riverkortet kommer upp Ks.

 

Fishnakh checkar

FRED.NO.BLUF går all-in med 37,50.

Fishnakh ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs nog en del read på handen för att den ska vara intressant faktiskt.

 

Utan read lär han väl sitta på en knekt.

 

Kanske inte visa så mycket svaghet på turn? Sen när du följer upp med svaghet på rivern så är det ju enklare att bomba, speciellt i HU om han har lite read på dig.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs nog en del read på handen för att den ska vara intressant faktiskt.

 

Utan read lär han väl sitta på en knekt.

 

Kanske inte visa så mycket svaghet på turn? Sen när du följer upp med svaghet på rivern så är det ju enklare att bomba, speciellt i HU om han har lite read på dig.....

 

Oj, haha, jag hade glömt att skriva vilken read jag hade, var ju sent på natten.

 

Jag tyckte han var tightpassiv, och jag continuebetttade ut honom ur många potter. Han synade sällan på flop utan träff, men brukade vara villig att syna ner med drag. Det jag placerade honom på i handen var någon form av drag eftersom jag tyckte han skulle höjt med ett par på turn.

Jag trodde han hade J eller färgdraget, och hittade folden eftersom chansen att han bluffade med färgdraget var för liten enligt mig.

 

Vann förövrigt SNGn senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fett trött är jag, körde dubbla pass med fotbollen idag, först 1 timme styrka med A-laget, sen en och en halv timme fotboll med J-laget. Rätt jobbigt ja. Men kul! :)

Innan träningarna blev det dock en sväng lir... Blev fem st, och 3-2 i stats.

 

 

Segrar-förluster: 3-2

Vinst/förlust i $: 37.5$

Rejk: 12.5$

 

 

pablo31 1-1

jaguar50 1-1

Fhatal 1-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segrar-förluster: 2-2

Vinst/förlust i $: 10$

Rejk: 10$

 

Lirade en sväng igår natt efter vi varit på James Bond, körde 4st, skulle ta en paus och råkade somna.

 

Sjukaste grejen hände förresten på jobbet idag.. Har jobbat ett tag med ett reportage till kulturredaktionen som handlade om en frimärks och ordensmärkessamlare. Han hade helt brutalt sjuka historier att berätta om massa kungligheter kors och tvärs över världen som han träffat.

Hur som helst reagerade jag först med att tycka det lät lite väl otroligt, och började kolla upp lite om det stämde.

Jag hittade varken något som sa att det inte gjorde det eller att allting var sant, så jag pratade med chefen och hon sa att jag skulle skriva artikeln.

Vilket jag då gjorde, men idag, dagen före artikeln skulle tryckas var det en av mina kollegor som också tyckte det mesta han sade lät lite för otroligt för att vara sant. Han började kolla upp den där gubbjäveln, ringde bland annat till hovet som sade att de inte hade något med honom att göra alls (han hade sagt att han var inblandad i massa grejer på hovet).

Det visade sig tillslut att han var mytoman karln, och hela grejen sprack. Kul, har jobbat bra många timmar med det här, fast bättre såhär än att vi tryckt artikeln och jag tappat min trovärdighet som journalist.

Lite pinsamt att jag inte kollade upp det ordentligt själv, men hade aldrig träffat på någon mytoman i jobbet förr (jobbar mest på sporten). Han ansträngde verkligen sig för att få historien att låta trovärdig, han hade massa brev, medaljer, frimärken, foton och andra föremål han visade oss (mig och fotografen) som "bevis", så jag gick på allting. Skulle ha gått på första intrycket att det var något lurt..

 

Var noga med källkritiken boys, så slipper ni sånt här om ni är i samma situation någon gång ;)

 

Nu blir det lite poker istället, HU SnGs på everest :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok mina kära vänner. Idag, fredag, var en av de sjukaste pokerdagarna i mitt liv.

 

Började med att sätta mig och softlira lite HU SnGs.. vann 5 raka. Var hur nöjd som helst, torskade två raka då. Fan också!.

 

Fortsatte iaf att lira, och spelade som en gud. Vann SnG på sng på sng, och rätt som det var har jag 11 raka vinster. Rätt soft sådär. Torskade en typ halv fem på morgonen efter att ha lirat sen halv ett, så då la jag av.

 

Spelade dessutom en MTT parallellt, där jag kom tvåa. Blev utdragen så in i helvete HU, KK mot A 8, A på river. Men sånt får man ta en sån här dag, vann 208$ i MTTn med (var en 11$ på everest bara).

 

Idag:

 

Segrar-förluster: 16-3 (ja det är sant)

Vinst/förlust i $: 602.50$

Rejk: 47.50

 

Dessutom 208$ på MTT.

 

Orkar inte skriva ner alla jag möter längre, man möter så sällan samma personer från session till session.

Men istället redovisar jag min BR. Blev stejkad av DaPine, stejkningen började på 1750$, men torskade lite på vanliga sngs på stars, men det är ju upphämtat nu efter denna dagen.

För er som undrar är stejken såhär: Han står för eventuella (icke existerande) förluster, jag tar 60% av vinsten, han tar 40%.

 

Total BR: 2060$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...