Gå till innehåll

Miami: Lås tack!


Miami

Recommended Posts

Kämpa på miami, jag håller tummarna för att det skall rusha snart.

Vem vet kanske var detta som vänder allt ? :-)

 

Ty hajen! :h:

 

Mot en shortie hade det varit standard med 43o där. Så 99 är SJUKT standard där :D

 

 

Jag håller med men eftersom jag inte kan vinna längre så visade ju han upp set, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 483
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Plus idag, äntligen!

 

 

Fi spelar 41/22, stackar ni av här i blindsen?

 

** Game ID 1468389895 starting - 2007-06-28 20:48:59

** Filmjñ«©¢ [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- TwoFace_ sitting in seat 1 with $314.52

- Kidstockholm sitting in seat 2 with $211.80

- BMW4ever sitting in seat 3 with $191.15

- kupi sitting in seat 4 with $92.17

- Kake1234 sitting in seat 5 with $193.00

- mosall sitting in seat 6 with $242.01 [Dealer]

 

TwoFace_ posted the small blind - $1.00

Kidstockholm posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 10 of Spades, 10 of Clubs

BMW4ever folded

kupi folded

Kake1234 folded

mosall folded

TwoFace_ raised - $10.00

Kidstockholm raised - $31.00

TwoFace_ called - $31.00

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 5 of Diamonds, 4 of Diamonds

TwoFace_ checked

Kidstockholm bet - $33.00

TwoFace_ raised - $89.00

Kidstockholm went all-in - $149.80

 

 

Tar ni den här synen pre mot en 38/15 kille?

 

Kidstockholm posted the small blind - $1.00

putte- posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: Queen of Diamonds, King of Diamonds

TwoFace_ folded

DrAnte raised - $8.00

geo189 folded

pm62 folded

Kidstockholm called - $8.00

putte- folded

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört PLO lite idag, grymt kul spel. Har tyvärr verkligen noll komma noll koll på vad jag gör....måste försöka styra upp det hela lite. Ska kolla lite filmer och se hur dom gör. Svårt det här med outs oxå märkte jag....haha, fan massa drag helt plötsligt att hålla koll på. Plussa ett inköp på ren tur. PLO är jäkligt kul så jag ska verkligen försöka lägga lite tid på det och se om jag kan bli bra.

 

Vad är vettiga preflopstats? Jag spelar typ alla händer nu, antar det inte håller i längden...?

 

Ska lägga upp lite händer i hh-delen sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från min 1 dygns resa resa till Paris, hann inte med så mkt mer än Genesis konsert(mkt trevligt med en utomhuskonsert nu när George Michael konserten i fredags flyttades från stadion till Globen), ströva lite och gå lite i affärer, se en fransk film på bio(förstod säkert 30% i alla fall:lol: ) , minns när jag såg en bio i Paris precis efter man studerat franska på univeristetet och säkert förstod 70-80% men det var ett par år sedan haha samt givetvis äta god mat...

 

Jo just det fick in 2 timmars speltid på aviation club också(duktigt va, vilken super grinder man är.) Lirade NL 2-2 min buy in 50, köpte in för 100 gick med 265 så fick resan betald, vilket ju alltid är nice... Hade kunnat vara mer plus men är fortfarande för tight i LIVE-spel, slängde bla TT på 9hög flopp efter bett / Syn / Syn när en lirare sedemera vann med K9 lol , men men ska inte klaga vann ju en del i alla fall , bluffade hem 2 hyfsat stora potter i position och hade flera andra bra händer med och blev kallad trolig proffsspelare från Sverige av dealern och några stammisar då de tyckte jag spelade tufft och agressivt då de diskuterade mig i tron att jag bara kunde engelska, vilket jag mer än gärna lät dem fortsätta tro hehe(jag = tuff lol de skulle bara veta vilken vekling jag är)

 

Nej drar ut och seglar imorgon och kommer väl hem inom en vecka , får se om det blir spel , ska iaf ta med laptopen... Ha det br aoch lycka till med grinden nu så hörs vi om ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev kallad trolig proffsspelare från Sverige av dealern och några stammisar då de tyckte jag spelade tufft och agressivt då de diskuterade mig i tron att jag bara kunde engelska, vilket jag mer än gärna lät dem fortsätta tro hehe(jag = tuff lol de skulle bara veta vilken vekling jag är)

 

LOL :mrgreen: Dessa fransoser. Hehe grym historia iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från min 1 dygns resa resa till Paris, hann inte med så mkt mer än Genesis konsert(mkt trevligt med en utomhuskonsert nu när George Michael konserten i fredags flyttades från stadion till Globen), ströva lite och gå lite i affärer, se en fransk film på bio(förstod säkert 30% i alla fall:lol: ) , minns när jag såg en bio i Paris precis efter man studerat franska på univeristetet och säkert förstod 70-80% men det var ett par år sedan haha samt givetvis äta god mat...

 

Jo just det fick in 2 timmars speltid på aviation club också(duktigt va, vilken super grinder man är.) Lirade NL 2-2 min buy in 50, köpte in för 100 gick med 265 så fick resan betald, vilket ju alltid är nice... Hade kunnat vara mer plus men är fortfarande för tight i LIVE-spel, slängde bla TT på 9hög flopp efter bett / Syn / Syn när en lirare sedemera vann med K9 lol , men men ska inte klaga vann ju en del i alla fall , bluffade hem 2 hyfsat stora potter i position och hade flera andra bra händer med och blev kallad trolig proffsspelare från Sverige av dealern och några stammisar då de tyckte jag spelade tufft och agressivt då de diskuterade mig i tron att jag bara kunde engelska, vilket jag mer än gärna lät dem fortsätta tro hehe(jag = tuff lol de skulle bara veta vilken vekling jag är)

 

Nej drar ut och seglar imorgon och kommer väl hem inom en vecka , får se om det blir spel , ska iaf ta med laptopen... Ha det br aoch lycka till med grinden nu så hörs vi om ett tag

 

 

Ahhhh! KUL! =) Önskar jag hade kunnat följa med!! Jag är lite förvånad dom inte såg direkt du är den kända turaren från Sverige!

 

Ha det bra på seglingen! Bara ringa när jag ska komma ut och dra loss er från grundet.

 

Juni för mig, skit och åter skit, började med att plussa rakt ut och låg på typ 12PTBB/100 mina första 8k händer, sen hände Prima.....16 inköp back där som mest. Går inte göra en bra månad när man lirar så lite som jag gör med såna hål på vägen.

 

Sluta +2k med rb men utan bonusar. Roligaste den här månaden pokermässig är nog att den är över. Leve Juli! Månaden som jag ska plussa! Gaah, orkar inte ens låtsas vara glad, poker suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misklick var dagens tema. Fick in 60bb när jag skulle folda och råkade miniraisa istället för att ställa i en pott. Den torska jag oxå. Sen lyckades jag klicka fel preflop så jag calla en jättestor bet, jag floppa nötfärg och drog ut AA och något annat som jag inte fick se. Gick jämt upp med misklicksen mao. Jag misklickar inte alls ofta, jag vet inte varför det blev så idag. Lillplussa i alla fall så jag klagar inte även om det var på ren tur.

 

Ska försöka lira mkt nu i juli så jag kan bygga rulle, har varit dåligt med det sista 2 månaderna. Har nästan inte plussat nåt och så har jag tagit ut till lite smågrejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte bra, jag lirar inte så bra heller just nu iof. Träffar inget och får in pengarna fel hela tiden. =(

 

Shove? Fold? Är ju folk bakom mig som ska agera innan han som rr men dom har ju bara cc i första vändan. Jag vet inte...?

 

- -EviL- sitting in seat 1 with $196.20 [Dealer]

- charlieboy46 sitting in seat 2 with $132.30

- AAAA2006 sitting in seat 3 with $161.85

- -Bas- sitting in seat 4 with $281.65

- Kidstockholm sitting in seat 5 with $353.05

- mrjntu sitting in seat 6 with $488.20

 

charlieboy46 posted the small blind - $1.00

AAAA2006 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: King of Hearts, Ace of Spades

-Bas- folded

Kidstockholm raised - $7.00

mrjntu folded

-EviL- called - $7.00

charlieboy46 called - $7.00

AAAA2006 raised - $32.00

Kidstockholm went all-in - $346.05

 

 

Hans första hand på bordet, han köper in för 165. Jag betar turn för att folda ut en Ax typ av hand, JJ/QQ om han är vek kanske, jag vet inte. Är check bättre här på turn? Jag betar halvpott precis på turn. Om jag ska beta turn, vad är en bra betsize? Kan ju inte direkt folda nu om han ställer för typ 70 till antar jag?

 

** Game ID 1478014738 starting - 2007-07-03 22:07:05

** Semi Charmed [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- -valentine- sitting in seat 1 with $255.15

- sortti sitting in seat 2 with $186.00

- oli1980 sitting in seat 3 with $193.75

- cceico sitting in seat 5 with $85.35

- Kidstockholm sitting in seat 6 with $302.31 [Dealer]

 

-valentine- posted the small blind - $1.00

sortti posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 10 of Spades, 10 of Hearts

oli1980 folded

cceico folded

Kidstockholm raised - $7.00

-valentine- folded

sortti raised - $23.00

Kidstockholm called - $23.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, King of Hearts, 8 of Spades

sortti bet - $33.00

Kidstockholm called - $33.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

sortti checked

Kidstockholm bet - $56.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch :(

 

Angående AK-handen så tycker jag du spelar den rätt. Jag är benägen att 3-beta allin där rätt ofta, speciellt om han har en rätt bred HD för sin reraise. Och i det här fallet har han inte riktigt full stack heller. Ställa och blunda är nog rätt spel :)

 

TT är lite krångligare, speciellt utan read. Men hans raise pf borde snäva ner hans HD till runt 77+, AJs+, det är väl den HDn jag skulle sätta han på utan read. Den handen jag skulle oroa mig för är AK, men hans check på turn känns inte trolig med AK. Dels så har han spelat den så pass aggro innan och har i stort sett investerat 1/3 av sin stack i poten redan. Med AK tror jag han bara skulle fortsätta beta in i dig på turn. Och K på turn är ett bra kort för dig, så jag hade definitivt betat turn. Någonstans 50-60% av poten hade jag betat. Skulle han slå om sitter man ju riktigt i skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta lillplusset idag, äntligen. Hoppas det vänder nu.....

 

 

 

Den här är rätt skön, fi är tiltad och bluffade ut mig handen innan.

 

- ocepc sitting in seat 1 with $265.72

- Kidstockholm sitting in seat 2 with $200.00

- Try-it sitting in seat 3 with $420.75

- Larseninc sitting in seat 4 with $69.75

- howieman sitting in seat 5 with $194.00 [Dealer]

- spidur94 sitting in seat 6 with $212.50

 

spidur94 posted the small blind - $1.00

ocepc posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: Queen of Hearts, Jack of Hearts

Kidstockholm raised - $7.00

Try-it folded

Larseninc called - $7.00

howieman called - $7.00

spidur94 called - $7.00

ocepc called - $7.00

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 10 of Hearts, Jack of Diamonds

spidur94 checked

ocepc bet - $35.00

Kidstockholm called - $35.00

Larseninc folded

howieman folded

spidur94 folded

 

** Dealing the turn: King of Hearts

ocepc bet - $105.00

Kidstockholm called - $105.00

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

ocepc went all-in - $120.72

Kidstockholm went all-in - $53.00

ocepc shows: Queen of Clubs, 9 of Clubs

Kidstockholm shows: Queen of Hearts, Jack of Hearts

Kidstockholm wins $418.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratispengar e fint.:-D

 

Japp, aldrig fel!

 

Tro det eller ej men jag har haft en bra dag idag! Det är första gången på jag vet inte hur länge. Mkt skönt! Floppade set och fick betalt 3ggr, fulla stackar! Blev inte utdragen mer än vad som är nödvändigt och lyckades folda några gånger när jag var uppenbart slagen men där jag brukar gilla att polisa ner.

 

+850 och är nu plus i juli! Hoppas det varar månaden ut, nöjer mig med att inte backa nu för tiden.

 

Det här är ett jobbigt läge, har ingen read heller. Men att bet/folda känns ju värdelöst. Att c/f känns åxo sämst. Vad säger ni? Hur hade ni spelat den här?

 

- XL1 sitting in seat 1 with $207.20

- Kidstockholm sitting in seat 2 with $195.00

- cuppe sitting in seat 3 with $22.40

- oli1980 sitting in seat 4 with $183.00

- kaikmen sitting in seat 5 with $200.00

- pauliusz sitting in seat 6 with $259.13 [Dealer]

 

XL1 posted the small blind - $1.00

Kidstockholm posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: King of Hearts, Ace of Diamonds

cuppe folded

oli1980 folded

kaikmen raised - $8.00

pauliusz called - $8.00

XL1 called - $8.00

Kidstockholm raised - $46.00

kaikmen folded

pauliusz called - $46.00

XL1 folded

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 10 of Diamonds, 9 of Spades

Kidstockholm bet - $55.00

pauliusz went all-in - $213.13

Kidstockholm folded

 

 

Den här känns oxå mkt tveksam, FI är LAG tror jag, har nästan inga händer på honom. Känns ju som han har FD/SD/AJ/A2/A9 rätt ofta. Ser jag tomtar i mossen och missar massa värde här?

 

 

- Kidstockholm sitting in seat 1 with $373.90

- MrRazi sitting in seat 2 with $625.86

- malfakrullju sitting in seat 3 with $309.13

- OlegHH sitting in seat 4 with $200.00 [sitting out]

- O_X_E_N sitting in seat 5 with $199.00

- aranja sitting in seat 6 with $199.80 [Dealer]

 

Kidstockholm posted the small blind - $1.00

MrRazi posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: Ace of Diamonds, King of Clubs

malfakrullju folded

O_X_E_N folded

aranja folded

Kidstockholm raised - $6.00

MrRazi called - $6.00

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, Ace of Spades, Jack of Diamonds

Kidstockholm bet - $9.00

MrRazi raised - $21.00

Kidstockholm called - $21.00

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

Kidstockholm checked

MrRazi bet - $47.00

Kidstockholm called - $47.00

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

Kidstockholm checked

MrRazi checked

Kidstockholm shows: Ace of Diamonds, King of Clubs

MrRazi mucks:

Kidstockholm wins $146.00 from the main pot

 

* Du skrev samma HH två gånger, fixade. /bzkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen känns rätt standard och du kan inte hitta en syn på flopen. Andra handen är lite mer intressant. Om readen på fi är LAG, så hade jag gärna velat veta om han är en typ av LAG som synar mycket händer i position eller om han endast gillar att vara aggressorn i händer.

 

Som det ser ut nu när synar han på knappen kan betyda många händer. AJ är väl den mest troliga isåfall. Tycker dock att du ska 3-beta flopen för att trycka ut sämre ess och drag. Samtidigt kommer du få reda på om han har AJ, A2 eller 22. Det finns bara 2 kort du vill se på turn, och det är :Kh: eller :Kd:, alla andra kort är jobbiga för dig. Så försök bara att plocka upp poten på flop direkt är det jag skulle gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju rätt uppenbart vad som hänt med ditt ftp konto.

 

1. det hackades

2. hackern inser att det är tomt

3. han använder det för att tvätta pengar genom chipdumpning, överföringar etc från andra hackade konton som hade pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sjuka är; helt plötsligt så sätter någon in en summa pengar på mitt FTP-konto...vafan? Vad betyder det? Alltså, det här sker efter att jag bytt lösenord och satt tillbaka en egen email. Jag erkänner jag inte fattar den här scamen? Någon som känner för att upplysa mig? Är det typ ett omvänt afrikbrev, vi ger dig lite pengar du ger oss mkt..hehe? Tänkte låta pengara stå där ett tag och sen köra en turre eller nåt för dom om ingen vill ha tillbaka dom.

 

Samma hände mig, fick mitt ftp-konto hackat och när jag loggade in såg jag att nån ändrat min email till nån adress jag aldrig haft.

 

Hade dock samma lösenord till mejlen som ftpkontot, dom satte in pengar på mitt konto och dumpade iväg det.. kom åt min neteller oxå... som tur är var min neteller tom, likaså mitt ftpkonto, dock så depositade dom till min neteller med nån annans kreditkort, satte in på ftp, och dumpade bort... Vilken site var det som skötte din rb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ju rätt uppenbart vad som hänt med ditt ftp konto.

 

1. det hackades

2. hackern inser att det är tomt

3. han använder det för att tvätta pengar genom chipdumpning, överföringar etc från andra hackade konton som hade pengar.

 

Nåja.

 

Samma hände mig, fick mitt ftp-konto hackat och när jag loggade in såg jag att nån ändrat min email till nån adress jag aldrig haft.

 

Hade dock samma lösenord till mejlen som ftpkontot, dom satte in pengar på mitt konto och dumpade iväg det.. kom åt min neteller oxå... som tur är var min neteller tom, likaså mitt ftpkonto, dock så depositade dom till min neteller med nån annans kreditkort, satte in på ftp, och dumpade bort... Vilken site var det som skötte din rb?

 

Lite osmart att sätta in pengar när dom inte längre kan komma åt mitt FTP-konto dock. Thisisthenuts skötte min rb på FTP.

 

intressant är också att 90% av alla historier om hackade konton är från FTP. :roll:

 

Ja, har hört fler såna här historier oxå. Alla på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela mot en komplett galning idag. Han körde typ 80/40 och raisa allt och alla. Värsta jag sett någonsin tror jag. Kul att jag lyckades vinna av honom.

 

 

Den här är väl lite tveksam, men rolig =)

 

** Game ID 1488796358 starting - 2007-07-09 18:24:51

** Kñ³³¢ullar [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- malfakrullju sitting in seat 1 with $197.00

- aranja sitting in seat 2 with $189.00

- ribberfors sitting in seat 3 with $562.12

- Kidstockholm sitting in seat 4 with $238.50

- moroney2512 sitting in seat 6 with $429.45 [Dealer]

 

malfakrullju posted the small blind - $1.00

aranja posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: Queen of Clubs, 10 of Clubs

ribberfors folded

Kidstockholm raised - $4.00

moroney2512 raised - $24.00

malfakrullju folded

aranja folded

Kidstockholm called - $24.00

 

** Dealing the flop: 10 of Spades, 5 of Diamonds, 3 of Spades

Kidstockholm checked

moroney2512 bet - $25.50

Kidstockholm went all-in - $214.50

moroney2512 called - $214.50

 

** Dealing the turn: 7 of Hearts

 

** Dealing the river: Queen of Diamonds

Kidstockholm shows: Queen of Clubs, 10 of Clubs

moroney2512 mucks:

Kidstockholm wins $478.00 from the main pot

 

 

och sen hans sista pengar;

 

** Game ID 1488798661 starting - 2007-07-09 18:26:06

** Kñ³³¢ullar [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- malfakrullju sitting in seat 1 with $224.00

- aranja sitting in seat 2 with $188.00 [Dealer]

- ribberfors sitting in seat 3 with $559.12

- Kidstockholm sitting in seat 4 with $476.00

- moroney2512 sitting in seat 6 with $164.95

 

ribberfors posted the small blind - $1.00

Kidstockholm posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: King of Diamonds, King of Hearts

moroney2512 raised - $16.00

malfakrullju folded

aranja folded

ribberfors folded

Kidstockholm raised - $46.00

moroney2512 went all-in - $148.95

Kidstockholm called - $164.95

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 7 of Spades, 3 of Diamonds

 

** Dealing the turn: King of Spades

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

moroney2512 shows: 4 of Diamonds, 4 of Hearts

Kidstockholm shows: King of Diamonds, King of Hearts

Kidstockholm wins $328.90 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat känna lite mer på PLO dom senaste dagarna och måste säga det är mkt roligt. Ligger 4 inköp plus på PLO 50 som är det jag kört mest. Men totalt forfarande under 1k händer dock. Jag klarar inte mer än 3 bord, tycker det är så mkt att tänka på och helt plötsligt sitter jag med 2 händer samtidigt där jag är 100% helt lost. Jag har fått lite hjälp av Djens, (som var mkt bra, fiskförklara mig direkt =)) och ska snart ta en session till med honom. Tror det är en snabbare väg till att bli en vinnande spelare än att sitta och klura själv. Sen är det roligare oxå!

 

Idag var det lite Hold em;

 

Mot en 40/20 kille som spelar regelbundet dvs han är ingen komplett idiot.

 

Är väl mest river som jag funderar på, potten är 131 och han har 92 kvar. När han inte slår om på turn är jag rätt säker på han har en K, så en Q på river är ju äckel. Jag bombar på och hoppas han synar med en dålig K men är tveksam. Min tanke med beten är att om han öht synar med något jag slår så synar han bort resten av sin stack, finns ingen anledning att beta mindre då. Men jag vet inte... vad är alternativen här?

 

** Game ID 1494630485 starting - 2007-07-12 20:56:49

** Semi Charmed [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Kidstockholm sitting in seat 1 with $309.85

- 8Hanuman8 sitting in seat 2 with $182.00 [Dealer]

- _RobertW_ sitting in seat 3 with $268.40

- charlieboy46 sitting in seat 4 with $151.70

- nice2meetu sitting in seat 5 with $278.00

- Q7883 sitting in seat 6 with $408.25

 

_RobertW_ posted the small blind - $1.00

charlieboy46 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 6 of Spades, 8 of Spades

nice2meetu folded

Q7883 folded

Kidstockholm raised - $7.00

8Hanuman8 folded

_RobertW_ called - $7.00

charlieboy46 called - $7.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, King of Hearts, 6 of Clubs

_RobertW_ checked

charlieboy46 checked

Kidstockholm bet - $16.00

_RobertW_ folded

charlieboy46 called - $16.00

 

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

charlieboy46 checked

Kidstockholm bet - $39.00

charlieboy46 called - $39.00

 

** Dealing the river: Queen of Hearts

charlieboy46 checked

Kidstockholm bet - $92.00

charlieboy46 went all-in - $91.70

charlieboy46 shows: Jack of Spades, King of Spades

Kidstockholm shows: 6 of Spades, 8 of Spades

Kidstockholm wins $311.40 from the main pot

 

 

Fi spelar 23/19/3 och är solid. Jag raisa bort honom på flop några händer innan på ett annat bord. Vad är standard? Callar han med något som jag slår om jag shovar? Men att lägga känns ju så trist....?

 

** Game ID 1494549948 starting - 2007-07-12 20:13:57

** Filmjñ«©¢ [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- nice2meetu sitting in seat 1 with $220.00

- RickyF sitting in seat 2 with $99.65

- discover sitting in seat 3 with $112.98

- crowfly sitting in seat 4 with $96.39

- Kidstockholm sitting in seat 5 with $300.06

- pm62 sitting in seat 6 with $54.13 [Dealer]

 

nice2meetu posted the small blind - $1.00

RickyF posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Kidstockholm: 8 of Hearts, Ace of Diamonds

discover folded

crowfly folded

Kidstockholm raised - $7.00

pm62 folded

nice2meetu called - $7.00

RickyF folded

 

** Dealing the flop: King of Diamonds, 8 of Clubs, Ace of Spades

nice2meetu checked

Kidstockholm bet - $12.00

nice2meetu raised - $40.00

Kidstockholm called - $40.00

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

nice2meetu bet - $60.00

Kidstockholm went all-in - $253.06

nice2meetu went all-in - $114.00

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

nice2meetu shows:

Kidstockholm mucks: 8 of Hearts, Ace of Diamonds

nice2meetu wins $441.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta inte resultaten i dessa händer.

 

Spelar rätt ofta som du i båda händerna, alltså gillar jag det ;)

 

Tänkte direkt i första handen att du bör ställa och hoppas han sitter på KJ eller liknande. Sen såg jag att det faktiskt var det han hade :D 40/20 känns tillräckligt fiskigt för att han ska betala av med sämre. Mot med solida spelare är det nog rätt marginellt på river?

 

A8 känns bra, rätt svårt att få värde av sämre händer på flop, precis som du säger. Där är heller inget färgdrag ute, bara några relativt orimliga stegdrag. Och eftersom fold i princip är uteslutet tycker jag syn flop och raise turn är det enda rimliga egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@metaddict, tack för svar. Postade på fler ställen och de höll oxå med.

 

Har Ruterkung här idag och kan ju avslöja att hans klonkarskillz smittar. Har plussat rakt ut i princip hela kvällen. =) +$1k.

 

Roligast var ändå när lowhat aka Thraser tilta på mig i chatten för jag 3beta honom några gånger. Min mamma skulle bli våldtagen och hela min familj skulle dö i cancer och annat obehagligt. Hursom, den som tiltar så lätt lider ju helt uppenbart av att han inte får ligga tillräckligt. Så jag föreslår att vi köper en betalslampa åt Thraser så han kan grinda vidare i något mer balanserat tillstånd. Jag bidrar med första $20. Posta om ni vill vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...