Gå till innehåll

Miami: Lås tack!


Miami

Recommended Posts

Lägg av nu, det är inte kul längre. Igår halv outad och idag torska 125bb med 4 tal vs SF.... plz?

 

GAME #562000148: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-05-28 20:10:32

Table "TURBO" Ikast

Seat 1: whatucalit1 ($229.00 in chips) DEALER

Seat 3: bigxxxfish ($499.10 in chips)

Seat 5: 4runnerAA ($200.00 in chips)

Seat 6: Hero ($744.88 in chips)

Seat 8: carabba ($509.70 in chips)

Seat 10: alma71 ($24.90 in chips)

bigxxxfish: Post SB $2.00

4runnerAA: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to carabba King of SpadesQueen of Spades

Dealt to Hero Jack of ClubsJack of Diamonds

Hero : Raise $16.00

carabba: Call $16.00

alma71: Fold

whatucalit1: Fold

bigxxxfish: Fold

4runnerAA: Fold

*** FLOP *** Queen of Diamonds10 of Spades9 of Spades

Hero : Bet $31.00

carabba: Raise $62.00

Hero : Call $31.00

*** TURN *** Jack of Spades

Hero : Check

carabba: Check

*** RIVER *** Jack of Hearts

Hero : Bet $165.00

carabba: Raise $431.70

Hero : Call $266.70

*** SUMMARY ***

Total pot $1,022.40 Rake $3.00

carabba: wins $1,022.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 483
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägg av nu, det är inte kul längre. Igår halv outad och idag torska 125bb med 4 tal vs SF.... plz?

 

GAME #562000148: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-05-28 20:10:32

Table "TURBO" Ikast

Seat 1: whatucalit1 ($229.00 in chips) DEALER

Seat 3: bigxxxfish ($499.10 in chips)

Seat 5: 4runnerAA ($200.00 in chips)

Seat 6: Hero ($744.88 in chips)

Seat 8: carabba ($509.70 in chips)

Seat 10: alma71 ($24.90 in chips)

bigxxxfish: Post SB $2.00

4runnerAA: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to carabba King of SpadesQueen of Spades

Dealt to Hero Jack of ClubsJack of Diamonds

Hero : Raise $16.00

carabba: Call $16.00

alma71: Fold

whatucalit1: Fold

bigxxxfish: Fold

4runnerAA: Fold

*** FLOP *** Queen of Diamonds10 of Spades9 of Spades

Hero : Bet $31.00

carabba: Raise $62.00

Hero : Call $31.00

*** TURN *** Jack of Spades

Hero : Check

carabba: Check

*** RIVER *** Jack of Hearts

Hero : Bet $165.00

carabba: Raise $431.70

Hero : Call $266.70

*** SUMMARY ***

Total pot $1,022.40 Rake $3.00

carabba: wins $1,022.40

 

ajjjjjjjjjjj... Ingen bbj som tröst då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ingen BBJ som tröst.

 

Nej, back 2k på NL 400 på 10k händer. Nu får det bli NL 200 tills jag får mer i rullen. Ligger bara +500 för månaden och det känns mkt trist. Var upp 5k som bäst. Tror precis allt gick fel på NL 400, tycker jag har rätt bra koll på borden men den går inte när jag inte får några kort eller blir utdragen. Har tappat 2 inköp på dåligt spel skulle jag gissa, hamnat i jobbiga lägen med AA där jag inte orkar vika och några överspel med stegedrag och liknande. Jaja, man lär sig.

 

Sista handen som jag lira hade jag 44, turnar set och c/r, han callar med 77 som är 3e paret eller nåt sånt, river 7. Jag är mkt frustrerad och tilten är inte långt borta.

 

Jag är sjukt trött på poker just nu, känns som jag lirat 10k händer i onödan.

 

Nu sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hitta jag lite plus, 2 inköp på NL 200. Skönt att undvika en backdag, inga beats att tala om förutom att jag lyckades torska med alla (4) KK jag fick. Vann dock med alla AA så det jämnar väl ut sig.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att ta en break från jobbet och resa runt i världen. I höst eller tidig vinter (okt(nov) sticker jag till Thailand och kommer nog vara där i 3 månader för att sedan börja utforska länderna runtomkring. Är sugen på att kolla in Vietnam, Laos, Kambodja, ja det finns massor av ställen jag kan tänkta mig. Har en kompis som bor i Australien så jag kommer säkert åka och hälsa på honom. Kommer inte planera så mkt utan bara åka iväg och göra det som känns bäst. Siktar på att komma hem till sommaren som senast. Skulle gissa att jag blir borta 4-5 månader.

 

Har funderat på att göra det här ett tag nu men i förrgår tog jag tag i saken och bestämde mig. Känns mkt bra, jag längtar redan bort. Tur att det är mestadels sommar tills jag åker, sommaren i Stockholm är mkt trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att ta en break från jobbet och resa runt i världen. I höst eller tidig vinter (okt(nov) sticker jag till Thailand och kommer nog vara där i 3 månader för att sedan börja utforska länderna runtomkring. Är sugen på att kolla in Vietnam, Laos, Kambodja, ja det finns massor av ställen jag kan tänkta mig. Har en kompis som bor i Australien så jag kommer säkert åka och hälsa på honom. Kommer inte planera så mkt utan bara åka iväg och göra det som känns bäst. Siktar på att komma hem till sommaren som senast. Skulle gissa att jag blir borta 4-5 månader.

 

Har funderat på att göra det här ett tag nu men i förrgår tog jag tag i saken och bestämde mig. Känns mkt bra, jag längtar redan bort. Tur att det är mestadels sommar tills jag åker, sommaren i Stockholm är mkt trevlig.

 

saknar du verkligen -15 grader en måndag morgon i slutet av november med kuling i ansiktet. Nä det låter fint det där med att bara dra bort ett tag, skulle jag vilja kunna göra.

 

Sura händer du visat upp, äckligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet du kan räkna med att jag kommer vara din date åtminstone någon månad:mrgreen:

Lite osäker på vilken klänning du ville jag ska köpa till mig bara, den gula med vågad urringning eller den där somriga med spetsar?

 

Ska bli grymt kul, och perfekt slippa vintern här hemma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte summera maj. Blev inte alls som jag hade hoppats men inte heller fullt så värdelöst som jag var rädd. Jag backa inte....+520 dollar (+700i rb) eller 2,2ptbb/100 totalt sett. Att det blev så dålig vinst beror på att jag åkte på mina bad beats på NL 400 men klara mig utan dom på NL 200. Hade fö ett snitt på 9ptbb/100 på NL 200 så där har jag ju varit run good. Nåja, får väl försöka tänka som jag gör efter varje månad nu för tiden känns det som, jag är i alla fall en bättre pokerspelare i dag än jag var den 1a maj. 18k händer blev det totalt sett, rätt lite för att vara mig, brukar hålla mig över 20k.

 

Tanken med juni är att tjäna lite pengar. Håll tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Break even idag trots att jag backa 600 första 150 händerna. Om jag bara kan börja vinna dom stora potterna där jag är 70/30 favorit kommer jag hitta plusset oxå. Men jag håller med dapine som sa; "dom räknar jag som coinflips"

 

 

Jaja, hursom, jag har lirat 2 händer som en riktig klant så det är inte bara beats, tänkte lägga upp båda men pallar fan inte den ena. Jag lyckas göra det Absolut sämsta med en 15-outshand....beta och sen folda på turn när jag hade valet att checka bakom....lol...eller tilt kanske man ska säga. Fick nåt hjärnsläpp, hade Opteron brevid mig och han bara "WTF!!!!!"

 

Men den här bjuder jag på för jag vill vet hur jag ska spela den? Fold preflop för hans mini raise kanske? Jag har ingen read på fi för jag körde utan stats och har inte spelat någon pott med honom. Som jag lirar nu får jag in massa preflop och sen måste jag folda, känns kallt som f.n.

 

 

***** Hand History for Game 6024053980 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 01, 17:23:37 ET 2007

Table Jackpot #1306363 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: Klonkosauros ( $340.35 USD )

Seat 4: AkkezdetPhia ( $267.63 USD )

Seat 5: ICAMEFORYOU ( $259.15 USD )

Seat 1: fitboy912 ( $228.15 USD )

Seat 3: Bratzkolino ( $200 USD )

Seat 2: eric28681 ( $45.53 USD )

ICAMEFORYOU posts small blind [$1 USD].

Klonkosauros posts big blind [$2 USD].

eric28681 posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Klonkosauros [ Kd Ac ]

fitboy912 raises [$9 USD]

eric28681 calls [$7 USD]

AkkezdetPhia folds.

ICAMEFORYOU folds.

Klonkosauros raises [$36 USD]

fitboy912 raises [$65 USD]

eric28681 folds.

Bratzkolino has left the table.

Klonkosauros calls [$36 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 6s, Qs ]

Klonkosauros checks.

fitboy912 checks.

** Dealing Turn ** [ Th ]

Klonkosauros checks.

fitboy912 is all-In.

Klonkosauros folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort grattis till ditt plusresultat för maj!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

Tror fan jag försöker släppa AK pre efter hans rereraise. Efter den sekvensen måste han ha AA eller KK sjuuukt ofta?

Plus att du är ur position.

Iofs har du två färgdrag istället för ett om den är suited :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort grattis till ditt plusresultat för maj!!

 

 

;)

 

Tror fan jag försöker släppa AK pre efter hans rereraise. Efter den sekvensen måste han ha AA eller KK sjuuukt ofta?

Plus att du är ur position.

Iofs har du två färgdrag istället för ett om den är suited :)

 

 

Ja, svårt att släppa när han fjantar sig så där pre, wot can I say, me fishy.

 

Nu, sol. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaa, plus idag!

 

Gjorde ett semimuppigt spel mot en jobbig 50/22 kille där jag crai på turn med AK, han hade ju set såklart. Men tror att han betalar av rätt ofta så var nog ingen total katastrof.

 

+460 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till plusset, ställ pre nästa gång:-D

 

 

Ja, är nog bättre mot en sån kille.

 

Gjorde ett dåligt spel där jag ställde flop med OESD+KQ som överkort på flop. Skulle synat hans miniraise och kollat turn istället. Hade noll fe och det blev bara dyrt och äckligt.

 

Inga utdragningar idag och då plussar man! (oftast)....+500

 

Jag ska göra bättre uppdateringar i fortsättningen med hhs men jag har inte orkat på några dagar.

 

Lite kul grej är att en site jag lirar på räkna fel på min rb så jag fick dubbelt så mkt som jag skulle ha haft. Eller så gillar dom mig väldigt mkt bara. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul grej är att en site jag lirar på räkna fel på min rb så jag fick dubbelt så mkt som jag skulle ha haft. Eller så gillar dom mig väldigt mkt bara. =)

 

Får du behålla de pengarna eller kommer de kräva tillbaka det som du fick för mycekt om de märker det?

 

Iofs kan det ju varit så att de hade ställt in för mycket motrigg mot dig så att de skämdes lite och betalde tillbaka lite av de utdragnignarna du har fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du behålla de pengarna eller kommer de kräva tillbaka det som du fick för mycekt om de märker det?

 

Iofs kan det ju varit så att de hade ställt in för mycket motrigg mot dig så att de skämdes lite och betalde tillbaka lite av de utdragnignarna du har fått.

 

 

Jag är rätt säker på jag får betala tillbaka om dom kommer på att dom gjort fel. Känns dock som dom får komma på det själva. Jo, både Party och Ipoker har riggat om, är mer plus i juni nu än för hela maj. Men det känns ju som det kan svänga.....=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad ska jag säga? Jag är en klonktomte! +476 idag.

 

Gjorde en mkt dålig call med JJ mot en 4bet, grejen var att vi var djupa och jag hade 3 betat honom massor. Calla och flop kom AKx, jag fick c/f, skulle foldat pre istället. Sen folda jag KdQd mot en shortie när jag fick 4:1, han rr mig på 6h 9s Th flop, jag tänkte bara SET!! och folda. Men vafan...ez call tycker jag nu. Aja, efterklokhet är världens mest exakta vetenskap. Iof är inte mina hobbyanalyser vetenskap...;-)

 

Han är rätt jobbig och jag var trött på honom, ryss/lagtomte. Jag är dog med85/15 på flop, iof går inte pengarna in då, då är jag favvo 77/23, men klonk är det!! =)

 

***** Hand History for Game 6032656278 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 04, 15:02:11 ET 2007

Table Table 126811 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: cdty3_1 ( $266.60 USD )

Seat 4: lrgdbldbl ( $323.94 USD )

Seat 6: bliblablubb111 ( $360.37 USD )

Seat 3: Klonkosauros ( $222.75 USD )

Seat 2: delnuke ( $203.50 USD )

delnuke posts small blind [$1 USD].

Klonkosauros posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Klonkosauros [ 9d Js ]

lrgdbldbl folds.

bliblablubb111 folds.

cdty3_1 raises [$7 USD]

delnuke folds.

Klonkosauros raises [$20 USD]

cdty3_1 calls [$15 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 8h, 3d ]

Klonkosauros bets [$29 USD]

cdty3_1 calls [$29 USD]

** Dealing Turn ** [ Th ]

Klonkosauros bets [$71 USD]

cdty3_1 is all-In.

Klonkosauros is all-In.

** Dealing River ** [ 5d ]

Klonkosauros shows [ 9d, Js ]a straight Seven to Jack.

cdty3_1 shows [ 8d, 8c ]three of a kind, Eights.

cdty3_1 wins $43.85 USD from side pot #1 with three of a kind, Eights.

Klonkosauros wins $444.50 USD from the main pot with a straight, Seven to Jack.

 

 

Det här är en rr preflop antar jag? Säger ni A på turn här mot en 22/8/2,6-spelare som är halvok? Jag tänkte han drar rätt ofta?

 

***** Hand History for Game 6032705637 *****

$200 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 04, 15:15:32 ET 2007

Table Table 128385 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: mr_tallis2 ( $303.85 USD )

Seat 3: BellyBongos ( $198.05 USD )

Seat 4: CrilleW ( $263.47 USD )

Seat 5: Klonkosauros ( $210.45 USD )

Seat 1: KeepingIt_Real ( $253.75 USD )

Seat 6: lehenk ( $28.52 USD )

CrilleW posts small blind [$1 USD].

Klonkosauros posts big blind [$2 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Klonkosauros [ Td Th ]

lehenk folds.

KeepingIt_Real folds.

mr_tallis2 folds.

BellyBongos raises [$7 USD]

CrilleW calls [$6 USD]

Klonkosauros calls [$5 USD]

** Dealing Flop ** [ 6c, 3h, 8h ]

CrilleW checks.

Klonkosauros bets [$15 USD]

BellyBongos folds.

CrilleW calls [$15 USD]

** Dealing Turn ** [ Ac ]

CrilleW checks.

Klonkosauros bets [$25 USD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt liv blir så otroligt mkt bättre när det är sol och varmt ute. Igår, middag på Lisa på torget med några öl efter. Idag middag på ms/Gerda med öl efter, återigen mkt bra, lite för gamla tjejer som hänger där dock. Alla var ju i min ålder. =(

 

Lira lite poker, hann inte, orka inte, typ 150 händer, +80, bluffa bort 120 mot en synfisk. Smart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min resa i höst börjar ta form. Jag åker den 1a oktober och startar med 4 veckor i BKK, imorgon ska jag boka ett rum på Oakwood. Tycker det verkar trevligt och det har det bra rekommedationer från flera forumiter. Efter 4 veckor där är det öppet vad jag ska göra. Har funderingar på att åka upp till norra Thailand och uppleva lite natur, jag har inte varit norrut men det verkar som det finns en hel del trevliga ställen att besöka. Kanske provar trekking eller någon annan naturupplevelse. Nu är iof inte jag någon skogsmulle så jag kommer säkert få kalla fötter när jag väl står där och ska boka in några dagar i djungeln. Äh jag vet inte, känns rätt skönt att ha dom 2 månaderna helt öppna och göra det som faller en in.

 

Nästa bokade stop är Phuket 4 veckor i januari, har 2 kompisar som kommer dit och det kommer blir mkt trevligt. Jag är ingen rabiat Phukethatare som dom flesta andra på det här forumet även om jag håller med om att stället har sina brister. Det som stör mig mest är att det är så mkt turister där, men jag är ju en av dom så kan väl inte klaga på det antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min resa i höst börjar ta form. Jag åker den 1a oktober och startar med 4 veckor i BKK, imorgon ska jag boka ett rum på Oakwood. Tycker det verkar trevligt och det har det bra rekommedationer från flera forumiter. Efter 4 veckor där är det öppet vad jag ska göra. Har funderingar på att åka upp till norra Thailand och uppleva lite natur, jag har inte varit norrut men det verkar som det finns en hel del trevliga ställen att besöka. Kanske provar trekking eller någon annan naturupplevelse. Nu är iof inte jag någon skogsmulle så jag kommer säkert få kalla fötter när jag väl står där och ska boka in några dagar i djungeln. Äh jag vet inte, känns rätt skönt att ha dom 2 månaderna helt öppna och göra det som faller en in.

 

Nästa bokade stop är Phuket 4 veckor i januari, har 2 kompisar som kommer dit och det kommer blir mkt trevligt. Jag är ingen rabiat Phukethatare som dom flesta andra på det här forumet även om jag håller med om att stället har sina brister. Det som stör mig mest är att det är så mkt turister där, men jag är ju en av dom så kan väl inte klaga på det antar jag. :)

 

Inte 100% omöjligt att vi kan hooka nånstans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som två riktigt härliga månader. resa är livet, en riktig investering brukar jag påstå. :D

 

tyvärr pluggar man, men framåt åren vill jag göra något liknande. har läst igenom hela din dagbok nu, du verkar va en sjyst kille. gl med liret... eller av senaste inläggen att döma verkar du inte spela så mycket?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...