SouthEast Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 18. Massa bubbelspel hela tiden. Detta gör att man är på helspänn, vilket leder till... ...hög puls och ständigt nära till magsår. Se "aldrig" bubbelspel i CG och väldigt sällan i MTT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dafgaard Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Vissa av oss orkar helt enkelt inte lära sig spela postflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 12. Jag suger på cash game. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 22. Jag kan igentligen inte spela poker men i SnG så är det bara att vänta på bra kort och pusha! Som sagt, en apa kan spela skiten..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
william Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 #100: jag gular alltid på cg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 22. Jag kan ijänklien inte spela poker men i SnG så är det bara att vänta på bra kort och pusha! Som sagt, en apa kan spela skiten..... FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 22. Jag kan igentligen inte spela poker men i SnG så är det bara att vänta på bra kort och pusha! Som sagt, en apa kan spela skiten..... Jag är nog böjd att hålla med. Så fort man höjer en hand så har man committat sig så man kan lika gärna gå all-in preflop varenda hand man spelar i en SNG 3.En apa kan spela cash-games, men sng kräver lite mera (hej Ken!). Vad jag menar är att i cash-games kan du sitta och folda, folda folda dina skitkort och vänta på bra kort. Det kan du inte i SNG. Här måste du spela förr eller senare. Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 14: När flickvännen/frun klagar kan man säga att man är inne för en hel massa pengar och måste spela klart. Sen kan man ju inte sitta och bara spela en när man åkt ut så då får man starta en till. Hahaah det där känner jag igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 I CG pushar du inte 32o först in från SB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 I CG pushar du inte 32o först in från SB. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 23: För att jag vill testa hur mycket en människa klarar av psykiskt innan han blir permanent skadad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Hoppas inte jag blir hatade men måste komma med en"Anti-SNG" kommentarer. 1. Man kan inte sluta när man vill. Till exempel om något slags nödfall skulle inträffa så kan man inte bara quita, som man kan i cashgames. Sen har jag även en del saker som jag ibland helt oplanerat måste ta tag i, vilket gör att jag måste sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Nej, såklart inte . Men det dyker ju upp situationer hela tiden då det är korrekt att pusha 32o på senare levels. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Nej, såklart inte . Men det dyker ju upp situationer hela tiden då det är korrekt att pusha 32o på senare levels. Japp, förstog nästan att du mena det Kanske det som är en förklaring till ulafs ":oops: :oops:" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 24: För att man kan plussa endast genom att sitta och trycka på fold-knappen, vilket man inte kan i CG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Nej, såklart inte . Men det dyker ju upp situationer hela tiden då det är korrekt att pusha 32o på senare levels. Japp, förstog nästan att du mena det Kanske det som är en förklaring till ulafs ":oops: :oops:" Det kanske var ett otydligt försök att vara lite rolig. Försökte antyda att jag inte är helt främmande för att pusha med 32o i cg. Inte riktigt men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Nej, såklart inte . Men det dyker ju upp situationer hela tiden då det är korrekt att pusha 32o på senare levels. Japp, förstog nästan att du mena det Kanske det som är en förklaring till ulafs ":oops: :oops:" Det kanske var ett otydligt försök att vara lite rolig. Försökte antyda att jag inte är helt främmande för att pusha med 32o i cg. Inte riktigt men... Hehe, jag förstod dig Vet inte varför jag muppade mig med ett "?". Men men, jag är ju fisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Är det inte precis det som en SNG går ut på? Att sitta och folda tills mörkarna blir höga. I CG pushar du inte 32o först in från SB. Det gör du i SNG. Pushar la knappast 32o från sb dom första blindsnivåerna? Nej, såklart inte . Men det dyker ju upp situationer hela tiden då det är korrekt att pusha 32o på senare levels. Japp, förstog nästan att du mena det Kanske det som är en förklaring till ulafs ":oops: :oops:" Det kanske var ett otydligt försök att vara lite rolig. Försökte antyda att jag inte är helt främmande för att pusha med 32o i cg. Inte riktigt men... Hehe, jag förstod dig Vet inte varför Bluwajt muppade mig med ett "?". Men men, han är ju fisk. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CatEatDog Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 Här är tråden vi ska förklara oss varför vi spelar just SNG. 1.För att en SNG tar normalt 20-60 minuter mot 3-4 timmar för en MTT. 2.En SNG har allt. Full-ring, short-handed & heads-up. (spelar mest/helst FR) 3.En apa kan spela cash-games, men sng kräver lite mera (hej Ken!). Vad jag menar är att i cash-games kan du sitta och folda, folda folda dina skitkort och vänta på bra kort. Det kan du inte i SNG. Här måste du spela förr eller senare. 4.Alla som är med måste satsa exakt samma summa från början. I cash-games kan du sätta dig med halva max-inköpet eller mindre ibland. 5.Om någon blir sitting-out är han ändå med. I cash-games så försvinner han efter en kort stund. Vi med bra uppkoppling belönas ... fyll på med era argument! Mina kanske inte håller för er. Hoppas ni har andra och kanske bättre? Cytax error? Om nu cash games är så lätt så finns det mer pengar att hämta ! ! ! Jag spelar enbart sng när jag haft en dålig period. Cashgame är mer poker än sng ! ! ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juniorpoker Postad 23 November , 2006 Rapport Share Postad 23 November , 2006 För att jag blir för ofokuserad för att sitta och hitta reads efter typ tio minuters spel, dom är av bra mkt mindre värde i en sng, speciellt om man införskaffar sig ett sånt där skojsigt program där det står hur ofta folk höjer osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts