Gå till innehåll

NLT - QQ mot all-in på turn


Myssion

Recommended Posts

Har inte HH:n, tar det från huvudet. NL200 Party, 6-handed, fi sitter i c/o och vi sitter i bb. Fi har $235, vi täcker. Vi har bara spelat några få händer och har inte fått något intryck av fi.

 

 

Preflopp: Foldas fram till Fi, som höjer till $7. Foldas vidare till oss som höjer upp det till $20 med :Qd::Qh:. Fi synar.

 

Flopp: :Jc::Jd::9h:. Vi betar ut $27. Fi funderar ett tag och minihöjer sedan till $54. Vi synar. Synpunkter på floppspelet?

 

Turn är :3c:. Vi checkar. Fi betar $125. Vi? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag torskar alltid första inköpet, SYYYYYN/stället

vanligtvis brukar dem vara totaltomma/underpocket å bara låta dem dega bort sig, men nu har han ju satt större delen av chipsen där så nu äre ju bara o få bort A9 ur handen innan A dimper.

 

 

 

så, STÄÄÄLLLLLLLL

 

 

(lite tiltad atm.. så mitt omdömde kan vara en aning grusat.)

(nyktert så tänker jag att han skulle inte spela ett J sådär, utan låta dig beta ut river genom att checka bakom på turn.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småäckligt läge så klart. Jag är lite inne på att checksyna floppen där och ta det därifrån. Som spelat tror jag vi måste folda.

 

C/C varför då? Skulle aldrig falla mig in så vore kul och veta :)

 

Myssion:

Du tror inte att han skulle kunna sätta dig på typ AK? Re-r pre, klent "jag missade-floppen-med-monster-kort"-bet och sedan bara syn föra tt titta turn?

 

Jag hade nog degat och hoppats på A9-pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns verkligen som läge för att vika som spelat... Tror helt klart fi sitter på AA-QQ för ofta här...

 

Tycker du kan potta floppen alternativt checka, det spelet du väljer nu blir ju för mycket gissningslek.

 

Om du valde att försöka få fram en bluff ur din motståndare med halvpotten på flopp tycker jag du får stå för det och dega, men utan read känns det ju bara kasst rakt igenom så det blir nog lägg även här...

 

Edit: ändrar mig, jag degar nog eftersom det luktar för mycket steal försök... men jag gillar inte floppspelet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns verkligen som läge för att vika som spelat... Tror helt klart fi sitter på AA-QQ för ofta här...

 

Tycker du kan potta floppen alternativt checka, det spelet du väljer nu blir ju för mycket gissningslek.

 

Om du valde att försöka få fram en bluff ur din motståndare med halvpotten på flopp tycker jag du får stå för det och dega, men utan read känns det ju bara kasst rakt igenom så det blir nog lägg även här...

 

Edit: ändrar mig, jag degar nog eftersom det luktar för mycket steal försök... men jag gillar inte floppspelet...

 

Skulle vilja påstå att om FI sitter på något av ovanstående, torde han väl höja pre igen eller?

Mina erfarenheter säger att det är ytterst få som slowar i det läget.

Vad är det som säger att han inte sitter på KJs t.ex eller någon annan godtycklig hand som man kan höja med pre?

Töligt och få en dåligt start också, magen säger syn och förnuftet/försiktigheten fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en sån där hand som är väldigt readberoende.

Han spelar som att han har en knekt, tror du på det? Så jävla svårt när man inte har nån read. Håller mest till på 0,25/0,50, där hade jag riskerat inköpet på att han inte har knekten och bluffar. jag tror inte han sitter på KK/AA.

Så, jag skulle dega in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man lite på pottoddsen så ser det ut som en fold. Har han ex en semibluff typ QT,AK så aviker han nog från linjen väldigt ofta. Han kan ex checka bakom på turn, inte höja eller folda pre. Du behöver ha honom slagen ungefär 40% av gångerna om du ska dega. Ja syn är inget alternativ.

Edit den självklara logiska slutsatsen blir att är det är antingen ett litet fel eller ett stort rätt att folda och det är antingen ett litet rätt eller ett stort fel att dega. Beroende på hans aggressionsgrad. Och eftersom du inte vet det så måste du folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man lite på pottoddsen så ser det ut som en fold. Har han ex en semibluff typ QT,AK så aviker han nog från linjen väldigt ofta. Han kan ex checka bakom på turn, inte höja eller folda pre. Du behöver ha honom slagen ungefär 40% av gångerna om du ska dega. Ja syn är inget alternativ.

 

Min spontana tanke var fold, men spelar han verkligen 99/Jx sådär på turn? AA/KK/33/J9 känns ju också avlägsna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spontana tanke var fold, men spelar han verkligen 99/Jx sådär på turn? AA/KK/33/J9 känns ju också avlägsna.

 

FWIW så skulle jag väldigt ofta spela AA/99 på exakt det sättet. Kanske KK också, om inte du var världens supernit och din enda holding efter floppsynen kunde vara AA. En J och 33 precis likadant förstås, med undantaget att jag inte kan se mig själv syna pre särskilt ofta med Jx eller 33.

 

Tycker att argumentet att han just inte "borde" ha några Jx/33-händer efter din PFR är det som mest talar för en syn, inte hur han spelar den postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spontana tanke var fold, men spelar han verkligen 99/Jx sådär på turn? AA/KK/33/J9 känns ju också avlägsna.

 

FWIW så skulle jag väldigt ofta spela AA/99 på exakt det sättet. Kanske KK också, om inte du var världens supernit och din enda holding efter floppsynen kunde vara AA. En J och 33 precis likadant förstås, med undantaget att jag inte kan se mig själv syna pre särskilt ofta med Jx eller 33.

 

Tycker att argumentet att han just inte "borde" ha några Jx/33-händer efter din PFR är det som mest talar för en syn, inte hur han spelar den postflop.

 

Agree, men jag brukar inte förutsätta att motståndaren är duktig, kanske fel tänkt? :). Random-snubbar älskar ju att slowspela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns verkligen som läge för att vika som spelat... Tror helt klart fi sitter på AA-QQ för ofta här...

 

Tycker du kan potta floppen alternativt checka, det spelet du väljer nu blir ju för mycket gissningslek.

 

Om du valde att försöka få fram en bluff ur din motståndare med halvpotten på flopp tycker jag du får stå för det och dega, men utan read känns det ju bara kasst rakt igenom så det blir nog lägg även här...

 

Edit: ändrar mig, jag degar nog eftersom det luktar för mycket steal försök... men jag gillar inte floppspelet...

 

Skulle vilja påstå att om FI sitter på något av ovanstående, torde han väl höja pre igen eller?

Mina erfarenheter säger att det är ytterst få som slowar i det läget.

Vad är det som säger att han inte sitter på KJs t.ex eller någon annan godtycklig hand som man kan höja med pre?

Töligt och få en dåligt start också, magen säger syn och förnuftet/försiktigheten fold.

 

Varför rereaisea AA i position mot en spelare, finns ju ingen som helst anledning imo. om du nu gör det undrar jag vilka andra händer du fyrbettar pre för att inte illvråla AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...