Gå till innehåll

NLT - Syna ställ av Maniac med AQs


AAxxd

Recommended Posts

Bakgrundsfakta, sitter och kör 8 bord på fulltilt som vanligt. Såhär vid 12 snåret på dagen börjar det bli lite ont om folk och det slutar med att jag kör HU mot en megafisk vid namn Jarman11. Efter 30min kommer en snubbe in och ställer RAKT IN i 7-8 potter irad och visar 28 off, T6 off osv..

 

Jag hittar AQ suited på knappen, vad ska jag göra. Gör jag rätt?

Kan jag sätta Jarman på stark hand eller bör jag peta? Notera att att maniacen som kom in har ANY two cards.

 

FullTiltPoker Game #1281247768: Table Water Coconut - $1/$2 - No Limit Hold'em - 7:14:04 ET - 2006/11/21

Seat 1: jarman11 ($175.55)

Seat 5: RiverMeGood1 ($88.75)

Seat 6: kippe ($242.05)

jarman11 posts the small blind of $1

RiverMeGood1 posts the big blind of $2

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kippe [As Qs]

kippe calls $2

jarman11 calls $1

RiverMeGood1 raises to $88.75, and is all in

kippe raises to $242.05, and is all in

jarman11 calls $173.55, and is all in

kippe shows [As Qs]

jarman11 shows [Qd Qh]

RiverMeGood1 shows [Ah 5d]

Uncalled bet of $66.50 returned to kippe

*** FLOP *** [Ts Kh 8c]

*** TURN *** [Ts Kh 8c] [2s]

*** RIVER *** [Ts Kh 8c 2s] [9d]

kippe shows Ace King high

jarman11 shows a pair of Queens

jarman11 wins the side pot ($173.60) with a pair of Queens

RiverMeGood1 shows Ace King high

jarman11 wins the main pot ($265.25) with a pair of Queens

kippe: omfg

kippe: OMFG

kippe: OMFG

RiverMeGood1 is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $439.85 Main pot $266.25. Side pot $173.60. | Rake $1

Board: [Ts Kh 8c 2s 9d]

Seat 1: jarman11 (small blind) showed [Qd Qh] and won ($438.85) with a pair of Queens

Seat 5: RiverMeGood1 (big blind) showed [Ah 5d] and lost with Ace King high

Seat 6: kippe (button) showed [As Qs] and lost with Ace King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade som en riktig fisk, och självklart borde du kunna hitta folden när du har en kille efter dig som minst en gång av 40 har en bättre hand än den du vill gå all in med.

 

Flytta den till bad-beat-avdelningnen istället. Du förlorade en pot för att nån annan fick en bra hand i samtidigt som du och hans var bättre och höll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var ju inte killen med QQ som var maniac ffs :P

 

Eeeh, och det har det väl inte varit nån som sagt heller? Men hur ofta tror du snubben med QQ kommer att hitta en hand han kan översyna ett ställ med? Som jag skrev, QQ är i botten av hans HD där. Tuff luck.

 

Edit: 23 sekunder efter fisk-Gyre. TILT. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med "vettig" menar superkass ultranit eller med QQ menar typ A9 så håller jag med.

 

Krångligt sätt att skriva "du har fel".

 

Med "vettig" menade jag förstås han som inte inte var den som beskrevs som maniac, men det var korkat uttryckt.

 

I själva frågan antar jag att du menar att hans HD är bredare än QQ+ iom att han vet att vi vet samma sak som honom om "maniacen" och därför vet att vi inte behöver världens starkaste hand för att pusha här, så ja, du har rätt, QQ+ är för snävt. Däremot tycker jag spontant att A9 låter lite väl svagt i sammanhanget, men eftersom jag inte har varken räknat på det eller ens presenterat en rimlig HD vi skulle pusha med så ska jag inte säga emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med "vettig" menar superkass ultranit eller med QQ menar typ A9 så håller jag med.

 

Krångligt sätt att skriva "du har fel".

 

Med "vettig" menade jag förstås han som inte inte var den som beskrevs som maniac, men det var korkat uttryckt.

 

I själva frågan antar jag att du menar att hans HD är bredare än QQ+ iom att han vet att vi vet samma sak som honom om "maniacen" och därför vet att vi inte behöver världens starkaste hand för att pusha här, så ja, du har rätt, QQ+ är för snävt. Däremot tycker jag spontant att A9 låter lite väl svagt i sammanhanget, men eftersom jag inte har varken räknat på det eller ens presenterat en rimlig HD vi skulle pusha med så ska jag inte säga emot.

 

Tänk på situationen som slutskedet av en winner take all turnering där galningens all in motsvarar en bb. Han är alltså all in på bb, det finns ingen sb och du sitter i CO med 2 big blinds. Vad ställer du med här? Om du är knappen efter att CO har ställt för 2 bb, vad synar du med?

 

Det är möjligt att det finns lite brister i liknelsen så jag passar på att gardera mig för dom redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en höft så skulle jag tippa på att A9 har lite mer än 1:2 mot min synrange och en random hand.

 

Jo, som sagt, QQ+ var ju rätt off faktiskt. Och A9 är nog inte ens det så jävla lågt, ju mer jag tänker på det. Gissar att vår pushrange är alla PP, en hel massa A:n och några kungar, och mot det och RD hand har vi antagligen tillräcklig equity med A9. Meaning Hazeelnut is good, som vanligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på situationen som slutskedet av en winner take all turnering där galningens all in motsvarar en bb.

 

Som sagt, jag förstod efter inte alltför länge efter ditt första inlägg att jag var rätt off här. Men jag gillade verkligen liknelsen, som jag tycker på ett väldigt bra sätt illustrerade poängen, och juste att du tog dig tid att förtydliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...