Thorn- Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Jag har inte sagt att ALLA kan bli det och jag har inte sagt att det är hur lätt som helst. Jag har sagt att jag tror att JAG kan bli duktig om jag är beredd att offra mitt övriga liv. Vilket jag alltså inte är. Jag tror att de flesta normalbegåvade personer som lägger ner tillräckligt med tid och kraft och har det rätta tålamodet kan bli duktiga. Om du tror nåt annat får du väl argumentera för det om du vill. Jag tycker att du verkar vara en omogen liten brat med ett enormt behov av att hävda dig själv på bekostnad av andra. Du verkar ju inte direkt vara i balans som människa. Nåt är ju fel. Varför skulle du vara så otroligt magsur annars? Ju mer jag tänker på det desto mer är jag inne på att jag tycker synd om dig. Det kan inte vara lätt att vara så arg hela tiden. Måste nog tyvärr säga att en normalbegåvad person inte kommer bli bra på poker just eftersom han/hon inte orkar lägga ner tillräckligt med tid och kraft och förmodligen inte har det rätta tålamodet. Det krävs alltså förutom en normal begåvning att man även ska ha nån slags "störning", eller kalla det vilja av stål, för att orka försöka bli väldigt bra eller allra bäst! De ALLRA flesta normalbegåvade personer har ju inte denna vilja/störning och kan därför inte bli särskilt duktiga på poker. Anledningen att jag kallar det störning är att det finns några människor som verkligen måste lägga ner sin själ i allt de tycker är roligt. Jag är en av dessa, det är ju inte riktigt sunt såklart men det är sån man är... "extremely addictive personality", som Paul Wasicka uttryckte det. Med detta sagt säger jag inte att du inte kan bli bra på poker. Även om man har en vilja av stål eller nån slags "störning" är det ju självklart att det kan komma andra saker i vägen som är roligare eller viktigare. Har du träffat en riktigt mysig tjej så är det ju klart att du satsar på henne framför pokern! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Har du träffat en riktigt mysig tjej så är det ju klart att du satsar på henne framför pokern! Om det vore så väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 eller så har man en tjej som tycker det är jättebra att man spelar poker för att man säger att man spelar för att kunna köpa en sjukt ball lägenhet för 3-4 miljoner om ett par år.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 Har du träffat en riktigt mysig tjej så är det ju klart att du satsar på henne framför pokern! Och du känner många pokerspelare hör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2007 Ser att det har avtagit lite iaf. skönt på sitt sätt Kom precis hem från en sväng till Linköping, har äntligen köpt bil Mercedes 300 CE för 35000kr fick det bli, kul att äntligen ha bil och skönt att ha ännu en utgift avklarad! Blev inget lir idag ändå, har en del att göra imorn så det kan bli att vänta lite till, får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 23 April , 2007 Rapport Share Postad 23 April , 2007 kul att forumets två största teoritker ses som dryga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 kul att forumets två största teoritker ses som dryga. De är coola. Lite attitydsproblem kanske but who cares? De tjänar ju ingenting på det att lära ut och varför då inte ta tillfället i akt så att säga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 kul att forumets två största teoritker ses som dryga. Jaha, varför kan man inte se de som dryga? Är man dryg så är man dryg. Förstår du inte så säg till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 poker handlar om win/lose situationer i långa loppet. Ta rätt beslut. När ni väljer att jaga bort de som har mest att lära ut så anser jag iallefall att det är en förloradande tanke långsiktigt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 poker handlar om win/lose situationer i långa loppet. Ta rätt beslut. När ni väljer att jaga bort de som har mest att lära ut så anser jag iallefall att det är en förloradande tanke långsiktigt sätt. Med all respekt Che så är det ingen som JAGAR bort dem. Visst jag kan förstå att de tröttnar på troll som ska ifrågasätta allt med tomma argument, det är inget konstigt med det alls. Men att kräva att folk ska ha överseende med beteenden som de aldrig skulle acceptera IRL på ett forum "för att de vet mer" känns lite långsökt. Jag själv rådiggar Hjort även om nog många tror det motsatta samt så tycker jag nebbis trådar på 2+2 är genomtänkta och givande. Men inte för allt smör i småland att jag kommer gå med på att bita mig i tungan o vara tyst när det börjar pratas om "eliten" hit o dit Det är underhållande men inte särskilt givande kanske. Hela det synsättet för mig är helt främmande. Nebbis är säkert en helgo kille IRL men han är onekligen lite arrogant på nätet vilket jag tror han är fullt medveten om att han är men han väljer att inte "göra sig till" för att tillfredställa pöbeln, vilket är hans fulla rätt naturligtvis. Jag tror faktiskt att om alla framgångsrika pokerspelare/teoretiker skulle umgås med Shahin några veckor så skulle pf.nu må lite bättre Eller Gdaily för den delen, eller varför inte Gekko.. bara o välja o vraka bland alla välanpassade duktiga människor som faktiskt existerar. Sist så vill jag bara säga att detta är INGEN flame mot nebbis, ställer mig helt neutral till hur han vill bete sig, inte min sak att orda om egentligen. /R Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Och du känner många pokerspelare hör jag? Haha nja, känner väl en 3-4 st ungefär. Men jag kan ju bara tala för mig själv. Jag vet att jag har väldigt lätt för att fastna för saker som jag tycker är roliga och trots detta skulle jag utan att tveka prioritera en tjej som jag träffat och gillar framför pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oggeking2 Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Dawwe: Har Jane kommit tillbaks ifran Thailand? Vill ha mina prylar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Haha nja, känner väl en 3-4 st ungefär. Men jag kan ju bara tala för mig själv. Jag vet att jag har väldigt lätt för att fastna för saker som jag tycker är roliga och trots detta skulle jag utan att tveka prioritera en tjej som jag träffat och gillar framför pokern. huh? EV- så det finns fan inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klabbisjp Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jag ska äta köttbullar med mos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Oggeking2 Användare avstängd wtf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Obv så gillar inte moderatorerna våra Norrköpingare/Finspångare Vill fortfarande ha svar varför oggeking blev avstängd, baller skrev "sista varningen nu" men sen edita han det till nått töntigt som att han vann och ogge fick rött kort utan att vad jag förstått oggeking skrivit nått inlägg efter varningen, explain please Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Det stämmer att oggeking inte skrev något efter den sista varningen, ballers varning var den i ordningen som ledde till automatisk avstängning. Varningarna utdelades av olika moderatorer, oberoende av varandra, varav ingen var med i diskussionen, så nej, det är ingen konspiration mot folk från vissa orter. Att starta ett nytt konto direkt efter att man har blivit avstängd är naturligtvis inte tillåtet, då vore avstängningar tämligen meningslösa. Tyvärr är det bara moderatorerna och den som blivit varnad som ser varningen, vilket ibland leder till reaktioner av typen "wtf, vad orättvist, blev jag varnad men inte han!?!?". En lösning på detta har diskuterats internt. oggeking är mao inte den enda som har blivit varnad i den här diskussionen (så nej, det är inte heller någon konspiration mot ett visst läger), däremot är han den enda som har samlat på sig tillräckligt många varningar för att bli bannad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Att starta ett nytt konto direkt efter att man har blivit avstängd är naturligtvis inte tillåtet, då vore avstängningar tämligen meningslösa. Vilket de inte är nu menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jo, men "normalbegåvad" behöver ju inte betyda att alla andra egenskaper är normala, eller hur? Bara det att man har en IQ på över medel typ. Sen handlar det om att lägga ner tid och kraft och ha rätt inställning och rätt psyke. Fortfarande många bitar som måste falla på plats för att verkligen vinna i praktiken. Man måste väl vara en tävlingsmänniska och ha ett litet halvkackigt socialt liv dessutom för att kunna lägga den tid som krävs. (om inte annat så får man väl det när man sätter igång och storgrinda) Min egen personliga övertygelse är att jag kunnat bli riktigt bra om jag varit 10-12 år yngre. Fast det är ju ett påstående som blir ganska svårt att bevisa, det inser jag också, så det är ingen idé att diskutera det vidare. Måste nog tyvärr säga att en normalbegåvad person inte kommer bli bra på poker just eftersom han/hon inte orkar lägga ner tillräckligt med tid och kraft och förmodligen inte har det rätta tålamodet. Det krävs alltså förutom en normal begåvning att man även ska ha nån slags "störning", eller kalla det vilja av stål, för att orka försöka bli väldigt bra eller allra bäst! De ALLRA flesta normalbegåvade personer har ju inte denna vilja/störning och kan därför inte bli särskilt duktiga på poker. Anledningen att jag kallar det störning är att det finns några människor som verkligen måste lägga ner sin själ i allt de tycker är roligt. Jag är en av dessa, det är ju inte riktigt sunt såklart men det är sån man är... "extremely addictive personality", som Paul Wasicka uttryckte det. Med detta sagt säger jag inte att du inte kan bli bra på poker. Även om man har en vilja av stål eller nån slags "störning" är det ju självklart att det kan komma andra saker i vägen som är roligare eller viktigare. Har du träffat en riktigt mysig tjej så är det ju klart att du satsar på henne framför pokern! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Dawwe: Har Jane kommit tillbaks ifran Thailand? Vill ha mina prylar! Avstängd?? Sick! Jepp, bara att du ringer när du har tid! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 kul att forumets två största teoritker ses som dryga. Hjort håller sig dock klart på rätt sida gränsen. Det är en jäkla skillnad jämfört med hur Nebbis uppträder. Nebbis är inte dryg. Han är nåt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Jo, men "normalbegåvad" behöver ju inte betyda att alla andra egenskaper är normala, eller hur? Bara det att man har en IQ på över medel typ. Sen handlar det om att lägga ner tid och kraft och ha rätt inställning och rätt psyke. Fortfarande många bitar som måste falla på plats för att verkligen vinna i praktiken. Man måste väl vara en tävlingsmänniska och ha ett litet halvkackigt socialt liv dessutom för att kunna lägga den tid som krävs. (om inte annat så får man väl det när man sätter igång och storgrinda) Min egen personliga övertygelse är att jag kunnat bli riktigt bra om jag varit 10-12 år yngre. Fast det är ju ett påstående som blir ganska svårt att bevisa, det inser jag också, så det är ingen idé att diskutera det vidare. Som någon sa tidigare i tråden (kanske var du till och med?) så ville Nebb tydligen försvara sitt ego, men det gör ju du med genom att komma med olika förklaringar till att du faktiskt kunde ha vart en jävligt bra spelare om diverse faktorer hade sett annorlunda ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 Dawwe. Har du nån aning om jane hittade min mobil i villan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2007 Nu är det dags för mig att sätta igång! NL400 it is. Min bankrulle ligger nu på $20000 har jag bestämt. Har satt in $10k på prima och 1k på Stars än sålänge. Party kommer det även att bli och kanske även något annat. Ska försöka att varken ta ut eller sätta in mer pengar på ett tag och låta rullen växa. Inköpskrav: 40st och går jag 4 inlöp under det går jag ner i nivå men det ska väl aldrig behöva hända.. Om nån är sugen på att utmana mig nu när jag är som mest nytänd så GL Jag börjar nu, på Prima! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 24 April , 2007 Rapport Share Postad 24 April , 2007 "Money comes and goes. I aint afraid to spend it cause it comes and goes." Lycka till nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts