Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Är det här ett skämt eller?

 

Anledningen till att folk (iaf jag) är medlem på ett pokerforum är väl främst för att utvecklas som spelare. Då är det ju fullkomligt ointressant huruvida de duktigaste stratpostarna är supertrevliga eller inte. Om jag vill skaffa nya bästa vänner så gör jag det inte på pf.nu helt enkelt (om man sen skulle lära känna någon genom forumet är ju en bonus bara).

 

Att exempelvis Nebbis blivit "bortjagad" från pf.nu men inte från 2p2 säger en del om hur blödiga majoriteten på det här forumet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här ett skämt eller?

 

Anledningen till att folk (iaf jag) är medlem på ett pokerforum är väl främst för att utvecklas som spelare. Då är det ju fullkomligt ointressant huruvida de duktigaste stratpostarna är supertrevliga eller inte. Om jag vill skaffa nya bästa vänner så gör jag det inte på pf.nu helt enkelt (om man sen skulle lära känna någon genom forumet är ju en bonus bara).

 

Att exempelvis Nebbis blivit "bortjagad" från pf.nu men inte från 2p2 säger en del om hur blödiga majoriteten på det här forumet är.

 

Nebbis har förmodligen en lite mer ödmjuk attityd på 2+2. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Mickol och Allin, alla som jag någonsin kritiserat dyker förstås upp.

 

Mickol: Johan, 25, Lidingö

 

På ett pokerforum är ju människorna framför allt intresserad av vilket alias du använder på pokernätverken, inte i folkbokföringen. Vi vill ju se dig smiska på 25/50 NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CAB:

Citat:

Ursprungligen postat av Nebbis Visa inlägg

det vore ju förjävligt om jag faktiskt inte såg ut som en påse skit

http://www.fragbite.com/img/nebb.jpg

 

kunde inte låta bli att medföra lite till eran pajkastning, frågan om någon av er är så tuffa irl som ni är här

 

Seriöst, skulle noga posta en bild på mig utan min tillåtelse skulle jag blivit vansinning! Har fan spårat ut totalt nu ...

 

... modsen har väl semester?:shock: muuu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???

 

På de senaste sidorna har jag sett 22982 olika personangrepp mot Nebbis men inte ett enda från honom.

 

Räknar man "liten pojke" som förolämpning så hittar jag 2 förolämpningar på de senaste 3 sidorna..

 

Om du menar att folk är taskiga mot nebbis rent allmänt så skulle jag nog säga att han ligger på samma nivå själv.

 

 

Tänk efter lite innan du skriver nästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???

 

På de senaste sidorna har jag sett 22982 olika personangrepp mot Nebbis men inte ett enda från honom.

 

 

Vad säger att du skulle kunna bli duktig ens om du ville?

 

Min erfarenhet av Nebbis är att han gör allt i sin makt för att försöka trycka ner folk, och det gör man med kommentarer som sådana istället för säga "sk*tunge jag ska kn*lla din mamma". Läs hans poster noggrant i den här tråden så hittar du fler exempel.

 

Tror inte han gör det med avsikt att få personen att må dåligt, snarare ett sätt att försöka skapa ett högre värde i sig själv genom att sänka värdet på andra. Är ju ganska uppenbart att Nebbis har ett stort behov av att hävda sig själv, anledningarna till det får han ta tag i själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort ett litet samlingsinlägg för dem som inte orkar läsa hela dagboken:

 

dawwe spelar tydligen UBER LAG cwazy poker o plussar ibland o backar ibland, detta är ej tillåtet enligt vissa och uppskattat av andra.

 

Punkrock kid är kompis med dawwe, det är aningens löjligt enligt en del.

 

Hjort tycker att det är härligt o se lite jävlaranamma o mindre gullegull på forumet.

 

Nebbis tillhör Eliten i pokervärlden och har även tillhört CS eliten (vilka han fortfarande har kontakt med bör påpekas). Han tycker även att det är löjligt att folk som han inte känner tycker saker. helst när de så uppenbarligen tycker fel saker.

 

Myssion Verkar lite förvirrad, han vill gärna tycka nåt men inte helt klart vad det är ännu.

 

Heltok saknar Thailand, Olinda blev lite för mycket (här håller författaren med till 100%)

 

Shermanator vill se joocs pumpa nebbis (låter lite kul faktiskt)

 

mickol vill se Nebbis spela 25/50 (wont happend, men om så skulle så är jag beredd o stejka Nebbis med några inköp om några andra vill gå in o göra det med bara för o se han äga upp 25/50 LAG fånarna lixom, kapow?)

 

stackbrat är mycket ledsen över allt hat men sålänge det inte riktas mot han så är han lite gladare.

 

baller har otroligt lång snabel.

 

Kanske missade något, men isf var det nog inte så viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som diskussionen har spårat ur en del här.. Kan vi inte analysera det Nebbis försökte säga från börjar istället för att kasta födelsedagstårtor? Han stör sig på folket som hyllar Mrdawwe och det är han inte ensam om..

 

Det är mycket snack om hur mycket talang och vilken bra känsla för spelet dawwe har och om hur han krossar 10/20 när han spelar sitt A-game. Men seriöst, handlar verkligen poker om hur bra A-game man har? Om jag spelade mitt A-game hela tiden skulle förmodligen jag också vara vinnande på 10/20 men nu är det ju tyvärr så att jag (och alla andra) inte alltid spelar på topp.

 

Poker handlar om att vinna i längden och jag tycker det bara är sunt/normalt att ifrågasätta om dawwe verkligen är/kommer bli en vinnande highstakesspelare när tiltsessionerna haglar såpass tätt som de gör och hans MM ser ut som det gör. (hur ser tex lifetime bb/100 ut på 5/10 och 10/20?)

 

Är verkligen en hyllningskör vad Dawwe behöver för att stabilitera sitt spel?

 

Förövrigt anser jag att Nebbis har tillfört det här forumet väldigt mycket, hans analyser i Beachjohans dagbok (tror jag det var) var mycket bra och hjälpte iaf mig i mina tankebanor angående poker. Att han kan vara dryg och nedlåtande är känns oviktigt. Han är ju knappast ensam om det bland de som ger bra analyser här på forumet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CAB:

 

Seriöst, skulle noga posta en bild på mig utan min tillåtelse skulle jag blivit vansinning! Har fan spårat ut totalt nu ...

 

... modsen har väl semester?:shock: muuu

 

Nu är ju iof nebb något av en offentliggjord person i och med hans cs karriär.

 

Han stör sig på folket som hyllar Mrdawwe och det är han inte ensam om..

 

 

Sant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...