Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

läst din dagbok med rätt stort intresse. Jag har själv inte tiltat bort såna summor som dig, men fick en tankeställare då jag efter en 10kkr fylletilt insåg att jag säkert spelat bort 100kkr på fyllan.. aldrig mer är min inställning nu.

 

jag tror man måste inse att skicklighet i poker handlar minst lika mkt om utomstående faktorer såsom money managment och discplin. Det får inte finnas några brister. På lägre nivåer kan man slaska bort pengar 10% o ändå kompensera med bra spel 90%, men jag tror det är dom där 10% som skapar vinsterna högre upp. inget utrymme för brister mao...

 

jobbig väg tillbaka... varför inte dega in en stabil rulle och skapa stenhård discplin? att kontrollera sitt spelande genom att inte ha rullen online vetefan om det funkar, känns som att lura sig själv? Som stoploss på ett casiono..

 

men hursomhelst, gl :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läst din dagbok med rätt stort intresse. Jag har själv inte tiltat bort såna summor som dig, men fick en tankeställare då jag efter en 10kkr fylletilt insåg att jag säkert spelat bort 100kkr på fyllan.. aldrig mer är min inställning nu.

 

jag tror man måste inse att skicklighet i poker handlar minst lika mkt om utomstående faktorer såsom money managment och discplin. Det får inte finnas några brister. På lägre nivåer kan man slaska bort pengar 10% o ändå kompensera med bra spel 90%, men jag tror det är dom där 10% som skapar vinsterna högre upp. inget utrymme för brister mao...

 

jobbig väg tillbaka... varför inte dega in en stabil rulle och skapa stenhård discplin? att kontrollera sitt spelande genom att inte ha rullen online vetefan om det funkar, känns som att lura sig själv? Som stoploss på ett casiono..

 

men hursomhelst, gl :-)

 

Låter logiskt det du säger om att man måste vara mer felfri ju högre man kommer upp. Lätt att man glömmer det emellanåt. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då kan man i sin tur diskutera begreppet felfri.. väldigt luddigt..exempelvis att skjuta tom på alla gator när man har readen att han kommer släppa..och han nu inte gör det etc

 

Att skjuta tom på alla gator när man har en read har ju inget med det där om att vara felfri att göra. Det är ju ett exempel på hur bra/dålig man kanske är på att spela.

Att vara felfri är väl mer att inte låta annat påverka ens spel, dvs tex att inte spela full, att tilta, osv. Alltså omständigheter som man själv kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska börja plussa på poker nu.

Börjar lira cashgame igen. NL400 som gäller. Satte in $3000 på prima och ska sätta in $3000 på expekt. Nick kommer den här gången vara hemligt.

 

Hoppas det går bra för dig mrdawwe, du är en av dom jag följt sedan du startade din första dagbok, har varit mycket inspirerande, så hoppas du lyckas bra! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag glad igen. Backade ca $1000 på Sngs imorse.

Men nu har jag lirat NL400 på prima i ett par timmar +$3500. :D

Nu till Patong för middag. Tillbaka och slå rekord inköpsmässigt blir det sen.

Imorgon bitti börjar min resa till Monte Carlo kl 12.30 från Phuket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Haha, kanske skulle göra det..

 

Förseningar, förseningar och förseningar!! Hatar flygplan.

Sitter på Amsterdams flygplats nu och har precis missat flyget till Nice. Kommer att bli ca 5 timmar försenad totalt. Det jobbigaste är dock att jag måste göre ännu ett byte. Flyger till Lyon nu och sen vidare till Nice.

Har en halvtimme på mig nu emellan att använda internet vilket istället hade varit 5 timmar i Nice medans jag väntar in Schermanator. TILTAD sätter jag mig nu för att spela några snabba händer! :evil:

Funderar starkt på helikopter från Nice till Monte carlo. Vore skönt efter en sån här färd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har glömt bort statsen på den här killen.

Jag gör inget standardspel direkt och vet att det ser rätt fiskigt ut.

Tankar kringa alla gator?

 

** Game ID 1282866730 starting - 2007-03-24 22:47:25

** Juliote [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- icelanger sitting in seat 1 with $596.15

- DonZA sitting in seat 2 with $337.72 [Dealer]

- jaxup sitting in seat 3 with $741.00

- carmen10 sitting in seat 4 with $639.67

- mrdawwe sitting in seat 5 with $1379.35

- donkeyride sitting in seat 6 with $1000.47

 

jaxup posted the small blind - $3.00

carmen10 posted the big blind - $6.00

** Dealing card to mrdawwe: King of Hearts, Ace of Clubs

mrdawwe raised - $24.00

donkeyride folded

icelanger folded

DonZA folded

jaxup folded

carmen10 called - $24.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 4 of Diamonds, 3 of Diamonds

carmen10 checked

mrdawwe bet - $38.00

carmen10 raised - $76.00

mrdawwe raised - $114.00

carmen10 raised - $152.00

mrdawwe called - $152.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

carmen10 bet - $127.86

mrdawwe called - $127.86

 

** Dealing the river: 7 of Hearts

carmen10 checked

mrdawwe checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte så bra på geografi, va?

 

1. Om du kände mig skulle du inte klämma ur dig en sån korkad kommentar. Men jag såg ju vad du skrev i Mellanöstern-tråden, så jag är inte direkt förvånad.

 

2. Om jag minns rätt (det var ett par år sedan jag var där) så tar det cirkus en timme från Nice till Monaco med bil. Helikopter känns som ett onödigt dyrt alternativ.

 

3. Var inte ett sånt troll utan försök bete dig som en människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2. Om jag minns rätt (det var ett par år sedan jag var där) så tar det cirkus en timme från Nice till Monaco med bil. Helikopter känns som ett onödigt dyrt alternativ.

 

 

 

Jag tycker helikopter va det bästa alternativet för dagen sjukt nice att komma dit på 10 min o få uppleva lite andra saker i livet än en bil o flygplan.....Klonka nu dawwe ska snart komma över skrivbordet o specca lite:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...