Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Fattar inte hur du kan lira så högt som du gör med tiltproblem. Är det något jag jobbar med så är det att aldrig tilta.

 

Det kanske är lite skillnad i skill också.

 

Nej är inte upphakad över handen, skulle spela den likadant igen.. Var bara trist att åka efter en timme...

 

Varför lira den på samma sätt om du vet att åker ut då? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 dagars läsande, men nu är jag framme...:lol: Intressant läsning må jag säga.

 

Dina tankar runt coachning är nog något du ska sätta i verket. Du behöver ingen pokerguru som tar 599 dollares i timmen, det du behöver är en assistent som sitter brevid dig när du spelar. Kommer vara löjligt EV+ att ha en person som tar datorn från dig när du börjar tilta. Du är ju duktig på att sätta upp mål, hitta en person som du gör upp målen med och som har stake att se till att målen hålls och vågar stå på sig när du är på tilt. Visst får personen jobba 24/7 periodvis, men måste finnas intresserade personer i din bekantskapskrets. Jag skulle erbjuda % på inspelade pengar till assistenten, med tanke på hur mkt du skulle spela in utan tilten så blir det med mkt stor sannolikhet stora pengar för assistenten också.

 

Hade inte tvekat en sekund att ta jobbet om jag inte hade familj. Hade varit otroligt intressant att se hur bra det kunde gå.

 

Lycka till med ditt fortsatta gamblande!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant samtalsämne Patfor, verkligen. :) Tack!

Har redan en kompis som är intresserad. :D

Inte lätt dock att räkna ut hur stor % som skulle va rimligt. Hmmm tankar?

 

 

 

 

 

Åkte nyss ur $1keventet pga av "missclick" råkade stringbetta och det avgjorde allt. :S

DOCK känner jag mig helt sjukt inte tiltad.:mrgreen:

Det gör att jag nog tar en grind om ett tag.. Ska bara vänta in roomservicen osv.

 

 

Ulaf, "på pappret" hade jag spelat handen exakt likadant.. finns det någon som har en bättre ide btw? Misstänker inte det. Om man inte kan läsa av hans ögon och se att han har AA pre eller postflop förstås. Är ingen hejare på pokerkroppsspråk så jag hade spelat likadant alla dagar i veckan. Möjligen höjt flopp ist för kallsynat men jag tror på att syn är bättre faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant samtalsämne Patfor, verkligen. :) Tack!

Har redan en kompis som är intresserad. :D

Inte lätt dock att räkna ut hur stor % som skulle va rimligt. Hmmm tankar?

 

 

 

 

 

Åkte nyss ur $1keventet pga av "missclick" råkade stringbetta och det avgjorde allt. :S

DOCK känner jag mig helt sjukt inte tiltad.:mrgreen:

Det gör att jag nog tar en grind om ett tag.. Ska bara vänta in roomservicen osv.

 

 

Ulaf, "på pappret" hade jag spelat handen exakt likadant.. finns det någon som har en bättre ide btw? Misstänker inte det. Om man inte kan läsa av hans ögon och se att han har AA pre eller postflop förstås. Är ingen hejare på pokerkroppsspråk så jag hade spelat likadant alla dagar i veckan. Möjligen höjt flopp ist för kallsynat men jag tror på att syn är bättre faktiskt.

 

shit åkte du nu? då¨måste du kommit top 7-8 va?

 

11 kvar när jag kollade en timma sen lr nåt kanske mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5% och under tycker jag är rimligt dawwe, du gör ju såna sjuka siffror så en kompis som är intresserad av ditt välbefinnande och framgång tar sig an uppgiften utan någon större ersättning.

Är han dessutom arbetslös så kan du ju bjuda han på käk och logi, slipper han bo hos sina päron om du har ett stort place och kanske 1-2-3-4% ? Ja.. jag vet inte.. men uppar du 50k$ så får han ju ändå 2k$ om du ger 4% liksom på en månad... Se bara till att du inte gör han till nån jäkla passop, utan låt han vara till hands då han ser du barkar o slita loss dig från datorn.

Ni kommer säkert börja gorma med varandra och bli arga, då du inte alls anser dig tilta (du kanske inte rent av gör det) men han påstår du gör det för att du har torsktat en massa pengar och han kanske t.ex. ber dig att sluta för att bevisa att du inte tiltar och du missar en massa värde men blivit sjukt utdragen.. Kan tära lite på vänskapen det där, så se till att ni är tighta först.

GÄRNA någon som är fett insatt i poker, blir lite svårt om de är någon som har ungefär samma inställning till poker som morsan ens.

 

det är ingen assistent, det är en livlina.. gogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...