Gå till innehåll

Bankrulle krav för Fixed limit?


nutte_1983

Recommended Posts

aa precis... betänk att salmon skrev t.ex. att han har vanligtvis svängningar på 150BB i sin rulle, han lirar på toppnivå mot toppspelare, så lirar du mot superkasst motstånd där du har monsteredge kan du ju sänka kraven lite, och lirar du mot väldigt jämt motstånd på 5/10 så bör du höja ditt bankrulle krav, han svänger 150BB i hu games liksom, men betänk att ju fler bord du spelar, t.ex 8 FR-bord ju mindre blir dina svängningar eftersom du pressar fler händer under samma givna tid, så om du badstreakar så lider du nog inte lika mkt som t.ex badstreaka hu 1-2 bord. Variansen blir som sagt mindre ju fler bord du spelar vad jag har förstått. Rätta mig gärna om jag har fel, men så har det då alltid funkat för mig, badstreaka där, gå ok där, gå bra där, gå dålit där, gå even där gå even där osv.... rätt ovanligt du går dåligt på alla åtta bord :)

 

 

Känner du att du slår motståndet på nästa nivå, så tycker jag inte du ska va blyg med att starta där, var dock medveten om att inte anstränga rullen för hårt, ett skott kan va bra,.. men kliv ner om det går åt pipan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går till som så att man bedömer hur mycket man orkar förlora över en vecka eller så. 50-100BB är väl en rätt rimlig bedömning för en vanlig backsiffra för en nybörjare under den perioden.

 

Sen beror resten på om du har jobb och annat.

 

Det är inget som blir viktigt innan du börjat försörja dig på ditt spel. Innan dess handlar det bara om att bedöma vilka förluster som är acceptabla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar ju inte jag FL men 300BB bör väll räcka även för de högre nivåerna bara man har vett och förmåga att kliva ner en nivå då ens bankrulle inte längre håller för ens nuvarande nivå.

Tippar på att de flesta som gular bara klivit uppåt i nivå då bankrullen växt men missat att kliva ner i nivå då rullens utveckling blivit negativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitbra tråd.

 

Jag körde efter 300BB förut, det funkar på FR men jag får problem så fort jag börjar lira SH.

 

Just nu lirar jag 2/4 SH me ca. 4500$ och vid 5000$ tänkte jag gå upp till 3/6. Oftast blir det mellan 3-4 bord och spelar ganska mycket vilket gör att man inte är lika koncentrerad som man var när man precis satte sig ner, så antar att man förlorar nån BB här o där.

 

Va tycker ni om de, är jag för försiktig? Är inte beroende av dessa pengar men försöker ta ut 1000$ i veckan! Försöker ha minst 600BB innan jag börjar nöta på nästa nivå. Skotta, de gör man då och då ;)

 

 

Bra eller Anus ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitbra tråd.

 

Jag körde efter 300BB förut, det funkar på FR men jag får problem så fort jag börjar lira SH.

 

Just nu lirar jag 2/4 SH me ca. 4500$ och vid 5000$ tänkte jag gå upp till 3/6. Oftast blir det mellan 3-4 bord och spelar ganska mycket vilket gör att man inte är lika koncentrerad som man var när man precis satte sig ner, så antar att man förlorar nån BB här o där.

 

Ja körde 2/4 FL SH med ca 500$ BR. blir väl ca 100BB.

 

Hur gick det, jo det gick...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Åt helvete

 

Casha ut + alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...