Gå till innehåll

NLT - För mesigt spelad AQs?


eddiemedusa

Recommended Posts

Fi 22/11 och 2.2 i af

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($210)

MP ($102.45)

Hero ($256.85)

Button ($214.65)

SB ($190.70)

BB ($200)

 

Preflop: Hero is CO with Aclub.gif, Qclub.gif.

UTG raises to $8, 1 fold, Hero raises to $28, 3 folds, UTG calls $20.

 

Flop: ($59) 4diamond.gif, Jdiamond.gif, 9spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Turn: ($59) Tspade.gif(2 players)

UTG bets $40, Hero folds.

 

Final Pot: $99

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om statsen är tillfärlitliga, så är ju fi's HD ganska liten här? AQs+/JJ+ typ, eller vad raisar en 20/11 UTG? Mot den HD'n vetefan hur klokt det ens är att slå om AQ preflop. Och när han sen synar är det väl bara JJ+ kvar?

 

Som spelat preflop, skjut $45 på floppen, och hoppas att han kan folda QQ kanske, eller bara ge upp. Jag tror inte det är helt fel att spela postflop som du gjorde faktiskt. Alternativet kan ju vara att reppa monstret och dra ut om du blir synad kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I annat fall fold pre.

 

:shock:

 

Du ska nog inte citera den meningen ur sitt sammanhang.

 

Håller med psatiw.

Om du vill gå in som underdog i den här handen så bör du ha en spelplan. I annat fall fold pre.

 

Dvs brut håller med psatiw och sedan tillägger han att om han inte har en spelplan kan han lika bra folda pre flop.

 

Som handen är spelad nu måste man skjuta på floppen. Hade nog själv synat pre för att hålla nere potten och utnyttja min possition för att ta ett nytt beslut på floppen.

 

Edit: brut du får korrigera mig om jag missförstod dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med psatiw. Men om fi har AQ+-JJ+ så är man ju underdog om man väljer att spela (som allra bäst split). Detta innebär att man måste spela bättre än fi om det ska bli EV+ att spela handen och varför skulle man göra det per definition. Det bygger på GAP-principen. Sätter man därimot fi på en sämre HD pre så blir det ju annorlunda.

En fördel är att du har position men ändå inte troligt att det är EV+ om du inte är bättre än fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi bortser från turnkortet (som i kombination med ett floppbet här faktiskt skulle kunna funka att pusha med - jag känner mig lite osäker på pushalternativet nu när vi checkade floppen) så har jag några frågor till de som säger att det är helt SJÄLVKLART att vi måste betta floppen här:

 

1. Givet fi's stats och hans preflopspel, hur ser hans HD ut?

2. Hur många händer ur den HDn får vi bort med ett isolerat pottbet?

3. Hur agerar vi på turn om a, den blankar, b, A landar, c, Q landar?

 

Jag säger inte att det är FEL att betta floppen, men jag säger att det är en bit ifrån så SJÄLVKLART som ni anser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Givet fi's stats och hans preflopspel, hur ser hans HD ut?

2. Hur många händer ur den HDn får vi bort med ett isolerat pottbet?

3. Hur agerar vi på turn om a, den blankar, b, A landar, c, Q landar?

 

Jag säger inte att det är FEL att betta floppen, men jag säger att det är en bit ifrån så SJÄLVKLART som ni anser.

 

Hmm nu när jag kolla efter så inser jag att jag missa fi:s stats och då är det väldigt få av hans händer som vi kan få honom att folda och det hänger ju väldigt mycket på vad han sätter oss på.

 

Om man sätter honom på den distrubution som du skrev innan dvs AQs+/JJ+ (tycker iofs att vi kan lägga till åtminstonen 1010 eftersom vi spelar SH). Men det är fortfarande få händer som vi kan få honom att folda och det skulle kunna vara 1010, AQ, AK och pga av den stora reraise så kostar det en del att chansa att fi missa eller att han foldar en bättre hand.

 

Så problemet med att potta är att vi bygger upp en stor pott med en marginell hand och det är väldigt få händer vi slår som vi kan få att lägga sig. Så frågan är om man inte ska checka och hoppas på ett bättre turn kort.

 

Det här är anledningen till att jag känner att en syn pre flop är det bästa. Man förlorar oftast för mycket på att bygga pott med en marginel hand pre flop om man inte känner att man kan spela ut fi.

 

Men jag kan ju vara ute och cykla som vanligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sätter honom på den distrubution som du skrev innan dvs AQs+/JJ+ (tycker iofs att vi kan lägga till åtminstonen 1010 eftersom vi spelar SH). Men det är fortfarande få händer som vi kan få honom att folda och det skulle kunna vara 1010, AQ, AK och pga av den stora reraise så kostar det en del att chansa att fi missa eller att han foldar en bättre hand.

 

Tror spontant inte att varken TT eller AQ finns med när han synar vårt omslag, kanske inte ens AK. Lite beroende på vår image förstås. Men eftersom OP inte är särskilt jätte-LAG ens på knappen, så står jag fast vid det jag skrev i min första post som min gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror spontant inte att varken TT eller AQ finns med när han synar vårt omslag, kanske inte ens AK. Lite beroende på vår image förstås. Men eftersom OP inte är särskilt jätte-LAG ens på knappen, så står jag fast vid det jag skrev i min första post som min gissning.

 

Vilket gör att det känns (i mina ögon) ännu sämre att höja $28 pre flop för att vinna $11 med en väldigt maginell hand mot fi:s HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att ni har en alldelles för snäv HD pre-flop. Menar ni att han inte skulle höja med TT, 99, 88? AJs, KQs?

 

Fi 22/11 och 2.2 i af

 

FI sitter UTG och höjer och är väldigt tight vilket gör att hans HD blir snävare. Sen kan man ju alltid diskuter hur snäv den blir men KQs är väll att ta i?

 

Edit: Kan tillägga att jag har tappat kännslan vad för HD statsen ger eftersom det var ett tag sedan jag spela på en site som hade stöd för PT eller PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag ska förklara hur jag tänkte.

Pre flop så re raisar jag för att ta ner handen där, och om jag inte gör det så har jag en helt ok hand i position. Som om jag missar floppen kan ta ner potten med ett cont bet.

 

Nu synade killen pre vilket får mig att sätta honom i det läget på. 99+ eller möjligtvis AK. Nu kom floppen 4 9 J. vad kan jag få honom att lägga med ett flopbet på den flopen? Min tanke va 2 händer TT och AK. Där tänkte jag att det är nog bättre att checka och se vilket kort som kommer på turn, och se vad han gör (jag har fortfarande position)

 

När T kommer och jag får en öppen stege, så betar han blixtsnabbt ut 40 (nästan 60 i potten) Där kände jag att jag kunde ställa eller folda. Valde här att folda. Va det för mesigt.

 

Jag betar 95% efter att jag har 3 betat pre med en motståndare. Jag tror att jag hittade ett läge här av dom 5% jag inte cont betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...