Gå till innehåll

Kortblandare?


dewe66

Recommended Posts

Det är inte direkt så att den blandar automatiskt medans man spelar.

 

Den fungerar så att man delar upp kortleken i två högar som man lägger i maskinen som blandar det till en hög.

Sen får man ta ut korten och upprepa proceduren några gånger för att det ska blanda sig ordentligt.

 

Det hände ofta att korten fastnade under blandningen.

 

Jag rekomenderar den verkligen inte, men är du intresserad ändå så be att få en demonstation i affären innan du köper den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns två kortblandare på Teknikmagasinet, är det bara skräp eller funkar dom bra?

 

/D

 

En kompis hade inhandlat en sådan till pokerkväll. Han var verkligen jättenöjd och vi imponerade tills att han blandat med den några gånger. Samtliga hade huvudvärk och kunde inte sluta garva åt vilket dåligt köp han gjort. Låter som en gräsklippare är platstigt ful.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Att jag inte hittade den här tråden innan jag beställde :roll:

 

Har iaf beställt en kortblandare från magnusandersson ab:

 

Kortblandare_leather_cards.jpg

 

Vi är några kompisar som träffas ett par ggr om året och lirar cg tillsammans, under strängt ölintag, så därför är inte skicklighetsnivån på att blanda så hög hos vissa av polarna.

 

Ahja, den kanske kan få bli en snygg men otymplig card protector.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med ovanstående kommentarer. Denna kortblandare finns i ett oändligt antal varianter och säljs överallt. Har själv gjort misstaget och inhandlat en. Vill nog påstå att det är mitt livs sämsta köp..

 

Tycker för övrigt att det är konstigt att det inte finns ngn riktigt bra kortblandare för privat bruk till en rimlig penning <1500:-

 

Tror att intresset för en sån produkt skulle vara väldigt stort. Tror faktiskt att när man väl har produkten och vet att den fungerar (sätt ut några stycken på några pokerklubbar) så kommer den sälja sig själv och man behöver bara sitta å casha in stålarna utan att betala e krona i marknadsföring. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klokheter
Skulle lätt pynta upp till 2k om jag kunde hitta en väl fungerande blandare. Är ju inte så att man inte kan blanda effektivt själv men då >50% av polarna är kortmisshandlare så är jag rätt övertygad om att vi skulle öka antalet händer/timme rätt rejält med rätt verktyg.

 

Medans jag ksrev den här posten ringde de upp mig från magnusanderssonab. I min beställning skrev jag att jag inte ville ha beställningen om de inte kunde garantera leverans senast fredag. Så nu ringde en tjej upp mig och sa att de skickar grejerna idag men det är ju sdan upp till posten om det hinner komma.

 

Det är faniminlåda kundservice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst blir man förvånad när man får bättre service än absolut minimum från en svenskt företag.

 

Jag håller med om att en riktig blandare för privat bruk vore en intressant produkt. De där som teknikmagasinet säljer kräver hörselskydd och eftersom man måste tråckla ut leken och köra om ett par gånger, så rinner ju tiden iväg.

 

Är det nån som vet hur dom fungerar, dom där blandarna som sitter infällda i borden i Las Vegas? Dom kontrollräknar ju korten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte också en billig kortblandare som numera bara står och samlar damm. Borde följa med hörselskydd på köpet.

Fattar nu att huvudvärken dagen efter kommer från den högt skramlande plastiga apparaten och inte från de otal stänkare man unnat sig under pokerkvällen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant sant,

 

fick hem en såndär korträknare från en vipshop vilket gjorde mig extremt glad eftersom jag trodde att den skulle underlätta arbetet.

 

Tog över den till några polare samma kväll på ett homegame och det visade sig vara den sämsta skit någonsin uppfunnits.

 

fast jag måste medge att den ser cool ut på bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utlovar en minirecension ikväll. Är den så kass som jag börjat misstänka så är det inte helt omöjligt att den demoleras medelst bil och läggs upp på youtube :twisted:

 

Bara att förbereda filmutrustningen då för jag kan garantera att du absolut helt säkert vill köra över den med bilen för att på så sätt kunna smälta "ditt livs sämsta köp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att förbereda filmutrustningen då för jag kan garantera att du absolut helt säkert vill köra över den med bilen för att på så sätt kunna smälta "ditt livs sämsta köp".

 

lol, hur dålig kan den va egentligen? den blandar väl ändå korten....? ... i hope. sen vaffan om den låter lite. bara skruva upp stereon lite extra.

 

den borde ju iaf kunna passa bra på en pokerafton då det intas en del öl, ljudnivån brukar ju bli drastiskt mycket högre efter ett gäng öl. I förhållande till det borde inte blandaren ses som ett oljud ;)

 

... Fast å andra sidan verkar ju alla som testat den vara eniga. - Köp inte skiten...

 

*tvångstankar* borde köpa en o testa själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...