Bluffaren Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Citera
mowmow Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 1. Du har AKs på knappen, höjer upp 4BB och får 2 syn. Floppen kommer 2JJ rainbow, vilket egentligen får ses som en bra flopp för dig. De två spelarna checkar fram till dig och du ska såklart(eftersom du förmodligen leder) trycka in en bet på 3/4->pott. Jag håller inte med dig där. Att de två motspelarna checkar kan mycket väl innebära att någon av dem sitter på en knekt eller 22 och slowspelar. Varför göra honom glad i onödan? Båda är dessutom medvetna om att du förmodligen bettar för att du höjde preflop vilket inte sällan innebär en motraise från någon som tror att du försöker köpa potten. Vad gör du då med ditt älskade AK? Synar förmodar jag.. ännu värre om du sedan träffar på turn eller river och hoppas att han inte har triss eller kåk. Väldigt många överskattar och överspelar AK Varför i hela fridens namn skulle man syna en raise på den brädan där utan read? Och det är klart att man betar med AK i det läget mot få motståndare, du har antagligen bäst hand eller så kan du få lägre par (och tvåor) att vika sig. Får du en höjning får du väl lägga, det är väl inte så svårt? Citera
mowmow Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Språket + att båda är studievägledare Citera
Kricka Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 1. Du har AKs på knappen, höjer upp 4BB och får 2 syn. Floppen kommer 2JJ rainbow, vilket egentligen får ses som en bra flopp för dig. De två spelarna checkar fram till dig och du ska såklart(eftersom du förmodligen leder) trycka in en bet på 3/4->pott. Jag håller inte med dig där. Att de två motspelarna checkar kan mycket väl innebära att någon av dem sitter på en knekt eller 22 och slowspelar. Varför göra honom glad i onödan? Båda är dessutom medvetna om att du förmodligen bettar för att du höjde preflop vilket inte sällan innebär en motraise från någon som tror att du försöker köpa potten. Vad gör du då med ditt älskade AK? Synar förmodar jag.. ännu värre om du sedan träffar på turn eller river och hoppas att han inte har triss eller kåk. Väldigt många överskattar och överspelar AK Ehh, naä. Antingen slår du om ytterligare (inte dubbla utan ta i lite) och de slänger sin 33-99 eller bluff. Någon gång ibland har de ju en J men det är ytterst sällan folk slår om med den på floppen, de brukar bara kallsyna då. Alternativt foldar jag AK om jag har en read eller helt enkelt inte orkar slå om. Citera
Staahla Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 1. Du har AKs på knappen, höjer upp 4BB och får 2 syn. Floppen kommer 2JJ rainbow, vilket egentligen får ses som en bra flopp för dig. De två spelarna checkar fram till dig och du ska såklart(eftersom du förmodligen leder) trycka in en bet på 3/4->pott. Jag håller inte med dig där. Att de två motspelarna checkar kan mycket väl innebära att någon av dem sitter på en knekt eller 22 och slowspelar. Varför göra honom glad i onödan? Båda är dessutom medvetna om att du förmodligen bettar för att du höjde preflop vilket inte sällan innebär en motraise från någon som tror att du försöker köpa potten. Vad gör du då med ditt älskade AK? Synar förmodar jag.. ännu värre om du sedan träffar på turn eller river och hoppas att han inte har triss eller kåk. Väldigt många överskattar och överspelar AK Varför i hela fridens namn skulle man syna en raise på den brädan där utan read? Och det är klart att man betar med AK i det läget mot få motståndare, du har antagligen bäst hand eller så kan du få lägre par (och tvåor) att vika sig. Får du en höjning får du väl lägga, det är väl inte så svårt? Varför skulle det vara klart att betta AK i pos mot få spelare på en JJ2r-bräda? Låter som ett utmärkt checkläge tycker jag. Citera
perran_ Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Varför skulle det vara klart att betta AK i pos mot få spelare på en JJ2r-bräda? Låter som ett utmärkt checkläge tycker jag Beror ju på från fall till fall, men eftersom jag är en aggresiv spelare så höjer jag i den situationen 4 ggr av 5 pga av min position. Det är ju en helt annan sak om man sitter i första position. Då är ju check ett bättre alternativ (i regel sätt) checksyna Så jag ska bara rundchecka så Fi får gratiskort på turn + att vi inte vet hur vi står? Sammanfattningsvis (på JJ2r-brädan) betar jag ut i pos, betar dom in i mig höjer jag oftast tillbaka (pga min tight-aggresiva postflopspelstil)för att få info. Får jag syn får turn utvärderas, får jag omslag lägger jag. Funkar finfint för mig iaf... Citera
perran_ Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Det spel jag syftar på är 6-manna NL, men det hoppas jag ni utgått ifrån. Citera
Staahla Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Varför skulle det vara klart att betta AK i pos mot få spelare på en JJ2r-bräda? Låter som ett utmärkt checkläge tycker jag Beror ju på från fall till fall, men eftersom jag är en aggresiv spelare så höjer jag i den situationen 4 ggr av 5 pga av min position. Det är ju en helt annan sak om man sitter i första position. Då är ju check ett bättre alternativ (i regel sätt) Personligen skulle jag spela tvärtom och checka pga position. Citera
PinkFloyd Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Om jag sitter på en så bra hand som t ex AQ så brukar jag betta lite i floppen även om jag inte har träffat. Detta för att sätta mig i ytterligare respekt (funkar inte alltid eftersom medspelarna är medvetna om att detta trick är vanligt) fett trick Citera
Bluffaren Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Språket + att båda är studievägledare Ja båda skriver ju faktiskt på svenska Citera
Bluffaren Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Postad 18 November , 2006 Varför skulle det vara klart att betta AK i pos mot få spelare på en JJ2r-bräda? Låter som ett utmärkt checkläge tycker jag. Precis.. låt oss säga att man verkligen skulle ha en knekt på hand. Inte tusan hade man bettat hårt för att få de övriga att lägga sig Nej då hade man självklart slowspelat såvida inte den ena knekten och 2:an är i samma färg. En 3/4-bet skulle genast väcka misstanke och få de med lägre PP att syna vidare. Sedan spelar förstås även read en viktig roll. Citera
Kricka Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Varför skulle det vara klart att betta AK i pos mot få spelare på en JJ2r-bräda? Låter som ett utmärkt checkläge tycker jag. Precis.. låt oss säga att man verkligen skulle ha en knekt på hand. Inte tusan hade man bettat hårt för att få de övriga att lägga sig Nej då hade man självklart slowspelat såvida inte den ena knekten och 2:an är i samma färg. En 3/4-bet skulle genast väcka misstanke och få de med lägre PP att syna vidare. Sedan spelar förstås även read en viktig roll. Det är ju just därför du spelar A-J där på samma sätt. Dels för att du ska kunna köpa potten när du har AK nästa gång och dels för att det inte är så smart att låta pockets få en svårläst kåk. Dessutom kan de ha händer som KJ, QJ, TJ osv och då vill du ju få inte så mkt deg som möjligt. Slowplay är i många lägen bara dumt, löjligt och farligt. Citera
perran_ Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Det är ju just därför du spelar A-J där på samma sätt. Dels för att du ska kunna köpa potten när du har AK nästa gång och dels för att det inte är så smart att låta pockets få en svårläst kåk. Dessutom kan de ha händer som KJ, QJ, TJ osv och då vill du ju få inte så mkt deg som möjligt. Slowplay är i många lägen bara dumt, löjligt och farligt. exakt. Citera
-PK- Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Samma märkliga frågor, inga styckeindelningar + att ni båda skriver "i" floppen Citera
Krilla Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Samma märkliga frågor, inga styckeindelningar + att ni båda skriver "i" floppen + Att Richthofen inte har skrivit något inlägg sen Bluffaren reggade sig. Citera
Bluffaren Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Alltså, Detta måste vara samma person som Richthofen. Vad grundar du detta märkliga antagande på? Samma märkliga frågor, inga styckeindelningar + att ni båda skriver "i" floppen I floppen är lika korrekt och låter bättre än på floppen. Ni får gärna tro att jag är Richthofen, det rör mig inte i ryggen så länge ni inte själva skriver smartare än honom. Att inte förstå syftet med ovanliga frågor tyder på ett fyrkantigt ABC-tänkande men jag får väl be om ursäkt för att jag inte var övertydlig Citera
all_ur_horses Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 En liten bit av mig dog när jag läste denna tråd. Citera
Bluffaren Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Ajdå.. hur raderar man ett inlägg? Citera
Bluffaren Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Tycker du skall sluta spela poker överhuvudtaget LOL Vad syftar du på smartass? Citera
ulaf Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Om jag sitter på en så bra hand som t ex AQ så brukar jag betta lite i floppen även om jag inte har träffat. Detta för att sätta mig i ytterligare respekt (funkar inte alltid eftersom medspelarna är medvetna om att detta trick är vanligt) fett trick Det är ju ett trick. Man luras. Inte så fett dock som du verkar tycka, Floydan. Citera
Bluffaren Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Om jag sitter på en så bra hand som t ex AQ så brukar jag betta lite i floppen även om jag inte har träffat. Detta för att sätta mig i ytterligare respekt (funkar inte alltid eftersom medspelarna är medvetna om att detta trick är vanligt) fett trick Det är ju ett trick. Man luras. Inte så fett dock som du verkar tycka, Floydan. Precis, det finns gott om folk här som stör sig på minsta lilla sak. Citera
Recommended Posts